1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Stel dat hij wel een wapen bij zich had en hij schiet twee agenten en twee omstanders neer, dan is heel Nederland weer in rep en roer omdat de agenten niet snel genoeg gehandeld zouden hebben.

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    inderdaad. Gevalletje actie, reactie.
    Volgens mij leren ze juist bij de politie om op het lichaam te schieten. Ledematen raken is een stuk lastiger en nog steeds geen garantie van uitschakelen. Lijkt erop dat de agent net iets te hoog richtte.
    En als de politie de opdracht geeft om je handen naar het hoofd en je grijpt vervolgens naar je middel dan moet je ook niet gek opkijken dat een agent dan wel schiet.

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Helemaal mee eens. Die gozer had gewoon niet tof moeten doen en moeten luisteren. Dat had hij nu gewoon weer lekker kunnen inbreken en shit en was Nederland weer een stukje onveiliger geweest.

Geen medelijden met die gast, ze hadden hem wat mij betreft nou niet meteen hoeven doodknallen, maar goed, schieten is ook lastig in een splitsecond. Ik weet overigens heel zeker dat wanneer agenten een wapen op mij richten dat ik heel goed naar ze zal luisteren.

4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Wist hij dat dan?

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Vast niet, maar als er cops voor je staan met getrokken pistolen dan kun je ervan uitgaan dat ze je niet zoeken voor zwart rijden.

6. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Als een politieagent een wapen op je richt en vraagt je handen omhoog te doen, doe je je handen toch gewoon omhoog? Al zoeken ze hem om wildplassen, je luistert dan gewoon.

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik kan hier echt weinig mee, in mijn ogen is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden, en is dit geval die ene van de duizend keer dat een schot van een agent een kritiek lichaamsdeel raakt. Puur toeval.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik vind het ook gewoon terecht. Sowieso was het maar een straatratje.

9. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Liever mensen die denken als jij dan een straatratje wat mij betreft.

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Ik heb meer last van een straatratje dan van een forummember met een grote mond.

Laatst bewerkt: 26 nov 2012
  11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    +1 Cyrax :cool:

Ach Fredfenster komt weer even tegen de mening van de meesten aanschoppen, niks aan de hand :)

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik doe de maatschappij weinig kwaad en heb gewoon respect voor autoriteit.
    Zo'n ventje van 17 moet met z'n pik spelen, niet met wapens...

Veel agenten voelen alsof de jeugd gewoon met hen speelt, want ze worden toch niet aangepakt.

Nu leg ik in dit geval niet de schuld bij 1 persoon, want het is gewoon niet de ideale uitkomst, maar ik vind het belachelijk dat mensen nu een stille tocht houden (wat is er gebeurd met de oorspronkelijke gedachte daarvan, was alleen voor slachtoffers van zinloos geweld...) of dat je mensen nu hoort roepen 'het was zo'n lieve jongen'.

Rot toch op, als hij gewoon had gedaan wat die agenten hadden gevraagd had hij nu vrolijk rondgelopen. Dit was een brave burger nooit overkomen.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Een vriendelijke jongen had geen verbod van de rechter om na middernacht buiten te zijn.
    Wat die op die avond negeerde btw.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Precies. Ergerde me ook best aan het feit dat ze de stille tocht zijn gaannhouden.

Hoop dat de agent nu niet vervolgd gaat worden. Dan zal er in de toekomst weer minder gereageerd worden door de agenten en zal de veiligheid niet ten goede komen.

15. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Kom jij altijd eerst hier voordat je een mening vormt, of schop je IRL ook overal tegen aan.8)

16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik kijk inderdaad op van de manier waarop hier wordt gereageerd op de dood van een waarschijnlijk naar iemand door een politiekogel. Volgens mij is het buitenproportioneel als je kijkt naar wat hij op zijn kerfstok heeft. De omstandigheden impliceren dat de agent niet laakbaar is, maar een vreugdedansje als dat van Tyrant is m.i. om te kotsen. Jorrie kan dan zeggen dat ik tegen meningen aantrap, mag zo wezen, maar het is veel meer dan enkel provocatie.

Dan komt het helemaal goed :thumbs:

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vergeet je niet dat hij op dat moment nog vuurwapen gevaarlijk was waardoor de reactie van de agenten ook heel anders is.

En daarnaast, "buitenproportioneel voor wat hij op zijn kerfstok heeft." Volgens mij was ten tijden van het incident zijn identiteit niet beschikbaar. Dus lastig in te schatten of je voor een kruimeldiefje of een zware crimineel staat.
    Nogmaals, de berichtgeving was dat meneer met een (vuur)wapen zou rondlopen en mensen te bedriegen.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Nou nou, ik zou liever zeggen dat ik er niet wakker van lig.

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Waarom zou je naar je middel grijpen als je gevraagd wordt handen naar het hoofd te doen? Imo heeft de politie juist gehandeld en is het gewoon pech dat hij eraan overleden is. Kijkend naar de geschiedenis van de jongen maakt het zelfs alleen maar minder "erg"

20. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Al met al, heeft die jongen gewoon slecht en dom gereageerd. Waardoor het is ge-escaleerd, waarbij hij het heeft moeten bekopen met zijn leven.

Daarentegen kun je moeilijk bedenken wat er door de hoofd van de agent/agente ging. Het enige jammere hieraan is dat de kogel ''fataal'' is geworden, maar dit kon ''gewoon'' worden voorkomen als je luistert naar de 5-0.

Had de agent anders kunnen richten? JA. Moest de verdachte luisteren als er een pistool op hem wordt gericht? JA.

Deel Deze Pagina