1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Wielrennen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Daantjuhh14, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Jammer dat Cancellera hem niet kon doortrekken, want de Zwitsere locomotief blijft een genot om naar te kijken.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Zondag nieuwe kansen :p.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Zeer mooie editie van Parijs Roubaix! Toch wel een miscalculatie van zowel het peloton als Cancellara..

Alleen is de Zwitser nu zo goed dat hij het allemaal zelf moet doen, dat is toch wel zonde.
    En jammer dat Thor zich niet heeft laten zien.

4. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Compleet begrijpelijke reactie van Cancellara richting de ploegleiding van Hushovd in de auto. De Zwitser zet een aanval in, Hushovd kan mee, Cancellara verkleint het gat tot 25 secondes en dan vindt Hushovd het raar om even over te nemen om ook eens wat werk te doen.

Onbegrijpelijke actie van Hushovd, want nu was de kopgroep weg en als hij met Cancellera gewoon dat gat had gedicht, zou hij het 9 van de 10x hebben afgemaakt in de sprint.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Matige semiklassieker vandaag, gelukkig niet helemaal gekeken :p.
    Zondag wel lekker er voor zitten!

6. planckie

planckie Morcion

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is Gilbert toch een sterke renner :cool:
    Verdiende winnaar & belooft voor LBL.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Rare tactiek van Rabo btw.. Iedereen er af rijden, maar bij het eerste Bergje gewoon renners als Defolder in stelling brengen 8).
    Maar goed dat Barredo nog wat overhad, maar al met al beetje teleurgesteld.

8. planckie

planckie Morcion

Leuk Bevonden:
    0
    Gesink reed toch op bepaalde momenten zeer vlot, verwonderde me dan ook dat hij niet echt een rol van betekenis heeft kunnen spelen.
    Jammer voor Freire, was misschien zijn beste kans ooit om de Gold Race te winnen.

9. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    ach iedereen was compleet kapot.
    Maar Gesink kan zich beter gewoon puur op de grote rondes richten. Hij mist zoveel explosiviteit.

10. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond Rabo erg teleurstellend, met z'n drieën in de kopgroep zitten en maar dan ook helemaal niks ondernemen in de slotkilometers waar het omgaat. Gesink ook man, waar ben je mee bezig, kilometers maken?

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Benieuwd wie de Muur van Huy gaat temmen. Doen veel Nederlanders mee, maar ik verwacht niet veel...

12. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik ben een groot fan van Gesink, zoals elke Nederlander er toch wel iets voor voelt, het is alleen wel moeilijk. Zo'n goede renner, zoveel potentie, maar het is net alsof hij tevreden is met een 3e plaats.

Je zou zeggen dat hij zijn sterke en zwakke punten toch beter weet dan ieder ander? Het ontbreekt hem in mijn ogen soms gewoon aan lef en initiatief. Hij kan geweldig volgen maar zal nooit het voortouw nemen in de slotkilometers.

Ik hoop gewoon dat hij probeert te pieken voor de grote rondes, dan zou het weer een tactisch hoogstandje en perfect excuus zijn voor dit soort prestaties. (Niet dat het slecht is hoor, maar met altijd net-niet is nog nooit iemand een held geworden).

Hoe zit het met de wielrenners onder ons zelf? Ik heb nog maar bar weinig kilometers gemaakt sinds ik op mezelf woon. Druk met de studie, andere sporten en allerlei andere kleine dingetjes. Net alsof ik excuusjes voor mezelf verzin om niet te fietsen terwijl als ik eenmaal op de fiets zit ik alleen maar blij kan zijn.

13. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    afgelopen weken voor mij hetzelfde, daarvoor ging het wel lekker. Paar keer een rondje door Midden Delfland gedaan, erg mooi landschap.
    Misschien dat ik straks even ga, want heb nu een paar uurtjes niets te doen.
    En volgende week heb ik weer tijd. Mijn conditie is trouwens nog niet zo goed, ik probeer altijd rondjes van 30 km te maken. En dan probeer ik 30 km/h gemiddeld te halen, maar dat lukt niet zo vaak.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik fiets alleen in de zomer als de voetbal stilligt.
    En Gesink is geen man voor 1dags wedstrijden jongens, beetje scheve verwachtingen. Gesink is een renner die altijd aan de voet van een col er net nog aanhangt, maar zich er dan later compleet inbijt

15. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Daar denkt hij zelf toch anders over?

16. planckie

planckie Morcion

Leuk Bevonden:
    0
    Gilbert :cool:
    Iemand beter? NEE!

17. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Inderdaad. Als ik hem was zou ik alles op tour gooien en eventueel vuelta.
    Zelfde geldt voor mollema. Maarja wie heeft rabo dan voor de heuvelklassiekers? Mischien martens maar die staat er niet binnen een jaar. En daarom zet ik altijd vraagtekens bij het aankoopbeleid van Rabobank. Imo was breschel niet nodig aangezien je al een langeveld en boom hebt. Maar mischien komt het doordat er nog maar weinig heuveltoppers zijn. En dus moeilijk te halen. Heel anders dan een paar jaar geleden toen had je 10 favorieten(bettini,rebbelin,di luca,casagrande,valverde,schleck,kessler en boogie) Nu zijn er komende zondag imo ook maar echt 2 favorieten en dat zijn andy schleck en gilbert.

18. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Thomas Dekker misschien naar Garmin_O_

I just jizzed my pants

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Heb je dat artikel uberhaupt wel gelezen? :emo:
    Staat toch duidelijk dat Rabo eens de Gold Race moet gaan winnen, waar ik het absoluut mee eens ben. Maar Gesink is daar de man niet voor. Met zijn lichte tred en het laat op gang komen moet hij juist echt de hooggebergtes in wil hij schitteren.
    Dat zegt hij zelf ook: "Maar hij (Gilbert) is meer favoriet dan ik. Ik mis dat explosieve op die hellingen. Als ik samen met hem aan de Cauberg begin, ben ik verloren."

Oftewel, de Nederlandse media maken ons allemaal gek dat Gesink wel eventjes gaat winnen, maar we gaan die jongen druk op z'n schouders leggen die nergens op slaat. Gilbert en Gesink zijn bv 2 totaal verschillende renners, en er is een reden dat Gilbert op het moment alles wint. Maar zet Gesink en Gilbert onder de Mont Ventoux en Gesink wint dat makkelijk. Zet ze onder de Cauberg en Gesink is nergens. Dat moeten we toch eens gaan toegeven.

20. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Dat klopt Tyrant, maar het blijft voor een Nederlandse wielerfan moeilijk om te zien, dat de eigen klassieker tegenwoordig niet meer door een Nederlander kan worden gewonnen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina