1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. xboxarend

xboxarend [xbox junkie]

Leuk Bevonden:
    0
    ja die mensen moeten nou eenmaal ook eten

2. Killswitch

Killswitch hungry 4 more??

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk vind het een band het prettig als ze van hun hobby werk kunnen maken en dat vind iedereen. Maar als een band geld verdient met hun muziek krijgt het gelijk de stempel "commercieel" terwijl het helemaal niet hun insteek is.
    Bijv the prodigy. Zij vonden het bijv helemaal niets dat ze deze stempel kregen en hebben zich toen terug getrokken

3. thagamer4life

thagamer4life kill to survive

Leuk Bevonden:
    0
    en wot tha fuck maakt het uit of een band commercieel is, dat is ook net zo'n onzin want die zielige slipknot kent ook idreen en is ook rete commercieel terwijl dimmu borgir die ook commercieel is ook erg goed is en zelfde geld voor stone sour en papa roach

4. toet

toet :o)

Leuk Bevonden:
    3
    nou dan zijn ze dus wel commercieel
    maar je hebt nou nog steeds geen band kunnen noemen die NIET commercieel is, je kon toch honderden niet-commerciele bands?
    of nu opeens niet meer?

btw het maakt me zelf niks uit of muziek commercieel is of niet, maar ik vind het onzin dat sommige mensen denken dat bijv. dimmu borgir en cradle of filth niet-commercieel zijn

Laatst bewerkt: 30 mrt 2004
  5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Je kunt tever gaan heh, Slipknot is goed, vind ik.
    Kwestie van smaak. :cool:

Overgens, ik denk dat men muziek maken omdat ik het leuk vind & muziek maken omdat het nu verkoopt een beetje verwarren...

6. Killswitch

Killswitch hungry 4 more??

Leuk Bevonden:
    0
    hier sluit ik me volledig bij aan :p

7. xboxarend

xboxarend [xbox junkie]

Leuk Bevonden:
    0

ja als je een lijst wil van niet commerciele bands moet je in het punk/ska en metal forum gaan kijken daar vind je genoeg niet-commerciele bands

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Slipknot is zeker goed en wacht dan ook met smart op 3de studioalbum. En wat is comercieel? Daar staat geen grens voor. Is het op tv komen commercieel? Is het maken van reclame commercieel? Anyway, ik let er niet op, muziek is muziek, en of de een het nou commercieel vind of niet. Iedereen is verschillend en niemand denkt hetzelfde.

9. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    wat ik me altijd afvraag is waarom 'Alto's' zich willen onderscheiden door kleding...en dat gaat eigenlijk op voor alle andere groepen..warom zou je veiligheidsspelden door je rugtas steken of je hoofd kaal scheren en alleen trainingspakken dragen of alleen bandshirts enzo? Je kan je ook op andere manieren onderscheiden van de rest (karakter, schoolprestaties, werk)
    Ik laat mensen vrij in hun kledingsstijl en zeg er niks van, terwijl ik wel denk van 'als je jezelf nou zo moet onderscheiden' 'Lower class'. Draag wat je wilt. Als je ermee zit dat sommige mensen jouw stijl niet cool/stom/armoedig vinden, dan doe je gewoon iets 'normaals' aan de volgende dag.

Jullie (in deze thread) hebben wel een punt: een echte alternatieving zou zich nergens iets van aantrekken, niet van de gangbare kledingnormen en zeker niet van kritiek...daarom moet de topicstarter zich es gaan afvragen of hij nu niet een klein beetje meeloopt en wat voor nut het heeft om bij een 'groep' te horen. Echte vrienden accepteren je om wie je bent en niet om welke kleding je draagt.

10. xboxarend

xboxarend [xbox junkie]

Leuk Bevonden:
    0
    ik zeg tog ook niet dat ik me iets aantrek van wat anderen vinden ik wil alleen weten WAAROM ze dat vinden

11. toet

toet :o)

Leuk Bevonden:
    3
    _O_ _O_ _O_

12. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    idd, helemaal gelijk, de "alto`s" zijn gewoon met elkaar een stelletje meelopers en het slaat ook nergens op.

13. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Omdat de maatschappij overal een labeltje aan moet hangen.

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Je draagt gewoon kleding die je mooi vind en prettig vind en niet zozeer omdat je bij een groep wil horen. Tenminste, niet altijd.
    Als ik een shirt van een band aan trek doe ik dat omdat ik die band goed vind en het een mooi shirt vind en niet om tegen anderen te zeggen, kijk ik luister er ook naar, mag ik er bij horen.

15. xboxarend

xboxarend [xbox junkie]

Leuk Bevonden:
    0

kijk jij snapt het

16. thagamer4life

thagamer4life kill to survive

Leuk Bevonden:
    0
    en WAAROM wil je dat dan weten

17. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    jaja, misschien kunnen ze zich ook iets minder aantrekken van wat andere mensen van hun vinden als ze zich zo nodig van niemand iets moeten aantrekken.

Laatst bewerkt: 30 mrt 2004
  18. xboxarend

xboxarend [xbox junkie]

Leuk Bevonden:
    0
    denk jij maar is na of je geen hekel aan alto's heb omdat je vrienden dat ook hebben

19. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Omdat ze vinden dat
    -onderscheiden door kleding in het algemeen stom is
    -zwart nu eenmaal door ouderen als provocerend wordt opgevat. Je *weet* dat ze links gaan leggen met dood/heksereij en stuff. Dat je dan toch dat soort spul gaat dragenis gewoon uitlokken.
    - Er nu eenmaal een beeld is ontstaan van een alto. Door dezelfde kleding te dragen suggereer je dat je het alto-extremisme (Elite invents new word) goedkeurt. (want, beeld in m'pij wordt meestal bepaald door extremen

maar wat ik al zei, als je erme zit, draag je het niet. Je weet nu waarom sommige mensen je met de nek aankijken. Nog vragen:{ ?

20. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Verbeter de wereld, begin bij jezelf zou ik zeggen.

Je probeert nu al een paar posts lang een definitie te geven van wat nu precies een alto is en daar ga je al gelijk onderuit. Er is namelijk geen pure definitie van de alto, goth of welke groep dan ook. Dan denk je namelijk in stereotypen die bedacht zijn om de onderscheid tussen de groepen aan te geven. Iemand die zich op een bepaalde manier kleed, een bepaalde muziek voorkeur heeft enz. die doet dat omdat diegene zichzelf daar prettig bij voelt. Het is vervolgens de buitenwereld die er een bepaalde stempel op drukt. Net zoals jij dat doet door naar een precieze definitie te gaan lopen zoeken. Als iemand zichzelf alto, goth of wat dan ook vind dan vult hij dat in op een manier zoals hij/zij dat wil en daar heeft verder niemand wat mee te maken of over te oordelen. Jammer genoeg is dat iets wat in de echte wereld nog niet echt wil doordringen.

Deel Deze Pagina