1. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben ook zo iemand die vaak naar bands gaat met wat hardere muziek en ik werk als vrijwilliger in een jongeren centrum.

Draag naar mijn zin fijn zittende spijkerbroeken (als jullie het een slaapzak(vaak gehoordt) willen noemen mag dat. En heb mijn haren op de meest vage manieren gehad (denk aan scheren en veel gel).

Ik haat het woord alto. Echt, ik zit me er juist aan te ergen als we ergens naar toe gaan om te skaten of zo en een vriend zegt:"ooo, ik hoop dat er zometeen veel alto meisjes zijn".
    Dan denk ik ook bij me eigen jij wil gewoon anders zijn dan je eigenlijk bent.

Ik plaats me nergens bij, laat ze maar skater, alto of iets dergelijks zeggen. Daar ben ik zo langzamerhand ook wel gewent aan geraakt.
    En ik kan met "gabbers" en "hip-hoppers" net zo goed vinden als de met de mensen waar ik de meeste tijd mee rond hang.

Mensen die zichzelf alto noemen vin ik maar domme mensen die willen gewoon aandacht hebben

-ben gewoon jezelf-

Laatst bewerkt: 30 mrt 2004
  2. GetzPaid2Play

GetzPaid2Play You Know You Want It

Leuk Bevonden:
    0
    Cyber-Ninja, je klinkt als een muzikale omnivoor, een alleseter. Sommigen kunnen je beschuldigen van een gebrek van een eigen stijl. Zij weten niet beter. Want een voorkeur voor de verontrustende combinatie van hardcorehiphop en riverdance kan maar een ding betekenen: jij bent de enige echte alternatieveling in deze hele godvergeten thread. Daar kunnen de zelfbenoemde alto's nog wat van leren.

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Wat ik tegen alto's heb, en tegen hiphop/r&b neuzen, en tegen gabbers heb etc.. Moet het nou altijd in groepsverband? For crying out loud, wees origineel, uit je mening, maar je gaat mij niet vertellen dat mensen die van een soort muziek houden ook allemaal hetzelfde gedachtegoed delen.. Het is allemaal onzekerheid en meeloperij.. Dit geldt voor de meerderheid van de groep, tuurlijk zitten er ook bij iedere groep mensen bij die het zijn begonnen, en er ook echt een statement mee willen maken.. Maar de rest schreeuwt om aandacht, zoniet van hun ouders, danwel van hun omgeving..

4. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Ik Heb niet gezegt dat ik van hiphop hou en van hard-core, maar dat ik net zo goed met hun kan op schieten als anderen. Met natuurlijk altijd uitzonderingen.

5. thagamer4life

thagamer4life kill to survive

Leuk Bevonden:
    0
    hmmz het kan tog dat di vriend van jou op alto meisjes valt....

6. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Dat doet ie ook, maar waarom moet ie er dan alto voor zetten.
    Hij wist net zo goed als ik dat er 95% van de meisjes die daar zouden komen er uitzagen als in heel deze tread al beschreven staad. ik vin het gewoon een vervelend woord

7. thagamer4life

thagamer4life kill to survive

Leuk Bevonden:
    0
    aww ok dat kan, ik word gothic gnoemd ma dat ben ik ook helemaal niet
    je hoeft maar een zwarte broek t drage of bevriend zijn met imand di naar metal luisterd en je wordt hier alweer gothic gnoemd:confused:

8. GetzPaid2Play

GetzPaid2Play You Know You Want It

Leuk Bevonden:
    0
    Linders Frank, ik had het ook niet tegen jou maar tegen je bovenbuurman: Cyber Ninja. Eerst kijken dan zeiken :p

9. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    hey excuses sorry heb iets te snel gereageerd omdat het stukje daar voor ik getypt had

10. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dit vind ik dus echt onzin.

Waarom zou je toch in godsnaam niet mogen samenzijn met de mensen die dezelfde interesses delen? Je doet net alsof iedereen in groepsverband alleen maar dezelfde kant kan opkijken. Misschien dat dit zo lijkt voor de buitenwereld, maar dat geeft je nog geen gelijk. Wellicht bedoel je het niet zo, maar wat ik letterlijk uit jouw post haal is dat er dus blijkbaar maar een paar "originelen" zijn en de rest zijn maar meelopers die aandacht willen. Je scheert nu gewoon een hele groep over een kam. Ik ga ook wel eens om met een groepje goths. Passen die (en ik dus ook) dan maar gelijk in het groepje aandachtsgeile figuren of zijn het gewoon vrienden met dezelfde interesses? En welk statement moet je dan in godsnaam maken? Ik ben bijvoorbeeld goth omdat het een stijl is die mij aanspreekt qua symboliek, muziek, kleding e.d. Ik hoef geen statement te maken, ik doe waar ik mij prettig in voel en dat doen velen met mij. Uitzonderigen daargelaten. En dit is iets wat voor alle groepen telt.

11. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    oww die, noemen wij Hippy's :cool: :)

Btw: 8 fokking pagina's in 1 dag :eek:

Laatst bewerkt: 30 mrt 2004
  12. anto NL nius

anto NL nius Kondition: Macht.

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is zo omdat de meerderheid niet kan bevatten wat Goth zijn inhoud.
    Het is zelfs zo dat metal niets met gothic te maken heeft, het enige wat metal er mee te maken heeft is dat gothicmetal een muziekstroom is.
    Die door de meerdere nog niet eens aangezien wordt voor het goth gedachte.
    Goth is meer een levenswijze, een persoonlijkheid, je hoeft niet perse zwart gekleed te zijn om goth te zijn.
    Maar het is wel zo dat zwart staat voor de soberheid van gothic, of de renaisance(volgens mij is dit fout geschreven).
    De renaisance was zeer kunstzinnig met grote beelden en gebouwen, maar tegenlijk zeer somber.
    Goth's zijn vooral mensen die cultureel bezig zijn, die naar mensen individueel kijken en niet naar groepsgedrag.
    De meeste zijn het liefst alleen, en hebben ook het idee dat ze alleen door het leven kunnen gaan.
    de meeste lezen veel, vooral Shakespeare(het altijd vergeten romantica aspect van het goth zijn), of dichtbundels.
    Ook zijn de meeste zelf zeer creatief, denk aan dichten, schilderen, muziek.
    Of gewoon met gedachten ver weg zijn.
    De mooiste tijd is de nacht, als je op een mooie nacht buiten loopt en de sterren ziet, en de rust om je heen, is echt onzettend mooi om eens te doen.(is dus ook weer zwart)
    Nu de begraafplaats, nee het is niet iets satanisch, het is weer de altijd terugkerende rust die het hem doet, uitstekkende plaats om weer na te denken, en vooral de doden te respecteren.
    De dood, nee ze willen niet dood, maar respecteren wel dat het leven nog kort of lang kan zijn, en niet zoals de meeste het compleet negeren, het hoort erbij, net zoals er mensen geboren worden.
    Muziek, het kan echt alles zijn, de meeste hebben zo'n ongelooflijke brede muzieksmaak, van klassiek tot metal.
    De puurste vorm is het klassieke gedeelte, dan heb je nog de darkwave(of cyber), Medievel, rock, metal en nog zo veel meer.
    Hoewel de rock, metal weer niet echt goth is.
    Dan weer terug op de kleding, het is meer een kunstzinnige expressie dan om op te vallen, zij vinden het mooi, en maken het meestal ook zelf.
    het is niet aanstotend of eng bedoelt, je kunt je afvragen wat aanstotend is, een goth in het zwart met zwarte makeup, zilveren ketingen, armbanden en ringen, of een meisje van 11 of 12 die een minirokje draagt een een topje.
    Persoonlijk ga ik voor het laatste.

Hier een gedicht wat ik ooit eens tegenkwam op Internet, is wel toepasselijk, heb het daarna altijd bewaart.

Ik zou wel willen leven
    zoals iedereen dat doet.
    Vele vrienden hebben,
    en altijd oppervlakkig vrolijk als het moet.
    Geen probleem.
    Geen geluk.
    Alles simpel.
    En mijn ego kom niet meer stuk.
    Ik zou wel willen leven
    zoals iedereen dat doet.
    Maar ik kan het niet.
    Het is gewoon niet goed.

Dit is mijn visie, het kan voor iedereen anders zijn, ik leef zo, maar noem me geen goth, Kleed me soms in het zwart maar doe geen make up op.
    Dit is mijn beslissing, bij somige ziet het mooi uit, bij anderen weer niet.
    Het is wel zo, dat met "alto's"(om terug te komen op het onderwerp) beter te praten is dan casual mensen.
    Zij hebben het toch meestal over huisje, boompje, beestje, terwijl zij wat zwaarder liggende onderwerpen durven aan te snijden.
    Hopelijk hebben jullie hier wat aan, zoals eerder geschreven, het is MIJN VISIE, denk er vooral over hoe je zelf wilt.

13. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Alto's wtf zijn dat? Wijde broeken, dat is meer hip-hop. Maar dat is lekkere muziek om op te skaten, ook al gaat mijn voorkeur uit naar punk. Alleen een echte rocker zie ik nie zo snel in een wijde broek lopen, kijk maar naar metelica.

14. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hehe grappig zeg. In dat stukje kan ik me zelf er wel een beetje in vinden. Met kleding hou ik het liefste van zwart. Maar dan wel gewoon een zwarte broek met een beetje toffe shirt.(Ok in zwart)
    Nou het creatief klopt ook wel ik teken een beetje en lees enzovoort. En als ik er over denk heb ik best wel wat met duisteren dingen enzo. Op een kerkhof lopen lijkt mij bvb wel relax. Al heb ik dat nog nooit gedaan. En ik koop zo af en toe beeldjes van draken of van een doodskop. Maar toch kleed ik me niet als een gothic.
    En ik heb ook geen gothic muziekcd's ofzo
    En artiesten die een soort gothic muziek maken zou ik niet eens weten. :D

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    eeeeeeeh....KISS :D:D:D (I was made for...;))

Moet wel zeggen dat gothic parties een van de leukste zijn (lees: gezelligste) om heen te gaan (al hou ik zelf niet echt van de muziek alhoewel sommige electro ok is)

16. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    precies. ik vind mezelf normaal. En een tikkeltje goed in school (1 onvoldoende op 1 repetitie in 4 jaar...mwoah) ongetwijfeld zetten de mensen die ik alto's (jah, ik generaliseer terwijl ik weet dat het niet goed is), aso's, kampers, HipHoppers en skaters mij ongetwijfeld een
    -studie vinden
    -kakker vinden (zeilen hockey en gymnasium. Vooral niet verder kijken dan je neus lang is..pff, ik draag geen kraagjes :confused::+)
    -'zeiler-VVDer' (okay, das idd zo'n beetje mijn stijl. Geen bootschoenen+polo hoor, maar veel vrienden vallen in die groep dus wordt ik daarbij ook ingedeeld)
    -modelleerling (lerarenteam, aangezien ik iedereen nog met u aanspreek EN mijn best doe.)
    Mijn vrienden/vriendinnen noemen me echter gewoon 'Elite' (neej, das niet mijn echte naam :p) en beschrijven me meer op karakter. En dus niet als groep.

Conclusie: Alles is relatief*)

17. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    nouw dat lijkt me al helemaal NIKS, ik ga liever relax skaten of gitaar spelen.

18. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    man daar weet ik wel genoeg van8) mijn zus is er 1, een bekende is withim temptation. niet Kiss dacht ik:confused:

19. anto NL nius

anto NL nius Kondition: Macht.

Leuk Bevonden:
    1
    Voor de duidelijkheid, Kiss is geen Goth(was denk ik grapje)
    Within Temptation is voor de media Gothic, maar is meer Power metal met keltische invloeden, maar absoluut geen Gothic.
    After Forever is gothic metal, meer metal dan Gothic.
    Enkele bands zijn wel.

Joy Division (1 van de eerste, en meest legendarische)
    The Cure (ja mensen, The cure is een goth band)
    Black heaven (darkwave)
    Bluttengel
    Diene lakeien
    Goethes Erben(geweldige Poetische band)
    Gothica
    Haggard
    Helium Vola
    Illuminate
    Lacrimosa(echt beste band op deze aarde, Klassiek/rock)
    L'Áme Immortelle
    Mantus
    Ophelia's Dream
    Qntal
    Persephone

En nog meer, maar dit zijn tot nu toe mijn toppertjes.
    Koop vooral eens wat duitse verzamelaars, kom je soms veel goeds tegen.

20. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4

Deel Deze Pagina