1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

'Amerikaanse kinderen als proefkonijn'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Chemische Kip, 22 nov 2005.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @ da -Z- , " muggestiften " dus volgens jou , ik lees in de bovengaande quote nochtans iets heel anders. :eek:

2. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Was ook een reactie op de post van NL Eagle waarin hij min of meer zegt dat je bush hier niet op moet aanspreken... Terwijl hij wèl eindverantwoordelijk is.

En over die muggenstiften: Natuurlijk zullen de meeste bedrijven die op kinderen gaan testen geen misbruik hier van maken. Maar fouten in de wet vragen er om om misbruik van te worden gemaakt. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar dat het kan gebeuren is al te absurt voor woorden. Stel je maar eens voor dat je zo'n kind bent.... Iedereen heeft rechten, hoe arm, gehandicapt, misbruikt je ook bent.

En als je denkt dat dit haast niet gebeurt omdat het niet vaak naar buiten komt, bedenk dan wel dat die bedrijven alles en dan ook echt ALLES doen om dit niet naar buiten te laten komen... Zij willen geen gezichtsverlies hier onder leiden, of erger de woede van links extreministen op de hals te halen.

Nu kan je als tegen argument gebruiken dat als er een medicijn word uitgevonden hier door dat 10.000de mense kan redden het wel een paar kinderen waard is... Is dit zo? Ik vind zelf van niet, het is onmenselijk en waarom is iedereen zo bang voor de dood dat wij zelfs op andere mensen willen testen terwijl we niet eens de lange termijn effecten zijn? En waarom zou een ander moeten leiden zodat wij minder hoeven te leiden?

Dood gaan hoort bij het leven en je ontkomt er toch niet aan... (maar dit word een heel andere discusie dus zal ik verder niet op in gaan)

Laatst bewerkt: 25 nov 2005
  3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Er wordt nu al veel geprotesteert tegen proeven op dieren , tot in amerika toe , en nu komen die gasten af met proeven op kinderen , dit is de wereld op zijn kop zetten .
    Wie gaat verzekeren dat de te testen medicijnen wel 100 % veilig zijn , zo krijgt de pharmaceutische industrie ginds gratis proefkonijnen ter hare beschikking , en aangezien ze uit weeskinderen en mindervalide kinderen zullen kunnen kiezen nemen ze juist diegene die de minst weerbare groep zijn.
    Wie gaat hier controle uitvoeren om hier eventuele misbruiken die er zouden kunnen ontstaan tijdig op te sporen en een halt toe te roepen voor er slachtoffers vallen.

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik geef in ieder geval nog bronnen, het is zo gemakkelijk om quotes aan te halen. Nogmaals, ik probeer hier niks goed te praten, maar deze hele thread hangt aan elkaar van suggesties en meningen. De weekbladen story en privé doen beter werk :{

5. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0

Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? Ik zou zeggen probeer onze argumentatie dan onderuit te halen ipv te zeggen dat ze niet kloppen... Want het is ook heel makkelijk om te zeggen dat iets fout is maar het niet bewijze he... Als je dat doet dan kunnen wij er een goede discussie van maken.

Maar als ik mij niet heel erg vergis word er in de begin post ook om de mening van de lezers gevraagt....

6. Kom op ik haal dit echt niet zomaar uit de lucht, het staat op BBC. Dat lijkt me betrouwbaar genoeg:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/this_world/4038375.stm, daar staat het.

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    |:-

8. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Jah is heel leuk dat die man van de EPA dat zegt, maar het is geen officele reactie. En misschien is de wet daar wel voor bedoelt, maar hij kan kennelijk ook voor andere doel eindes worden gebruikt... zie het geposte bericht van BBC.

Ik ben van mening dat het bericht van BBC waar feiten en namen instaan jouw on-officele anonieme EPA-Medewerker commentaar wel weer legt.

Als je bronnen dan kennelijk toch belangrijk vind, komt dan ook met een betrouwbare officele bron, niet van een of andere medewerker die anoniem wilt blijven....

ps. de directe link naar jouw bron werkt trouwens niet, dan word je meteen naar een of andere algemene pagina doorgelinked... (bij mij iig)

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
  10. Panzerdelta

Panzerdelta Konnichiwa!

Leuk Bevonden:
    0
    What next baby's vlak na de geboorte castreren om de bevolking te verkleinen

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27

Huh, suggereer je nu dat kabouters geen penis hebben? 8)

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Neeje ik weet zeker dat de kabouters meer aan gezond verstand hebben steken in hun broek alleen , dan jij in je hele hoofd.:eek:
    Of vindt jij het normaal dat de grote farmaceutische bedrijven hun proefkonijnen gaan zoeken bij de minst weerbare groepen die er zijn .
    Zo zet men de deur naar misbruiken wijd open en men zal heus niet komen vertellen wat er zoal op die kinderen getest zal worden , en in hoeverre deze medicijnen en methoden al eerder beproefd zijn op dieren , en moesten zulke testen slecht aflopen kan men dit veel gemakkelijker voor de buitenwereld verborgen houden , aangezien deze kinderen te jong zijn omdat ze geloofd zouden worden en of te beperkt zouden zijn gezien hun handicaps om geloofwaardig over te komen bij eventueel medisch misbruik.
    Dat men daar medische tests doet zoals het hier in europa het geval is , namelijk op volwassen proefpersonen die hier een kleine financiele compensatie voor ontvangen en bij eventueel misgaan van de proeven zich ten volle kunnen verdedigen en uiteraard ook geloofd worden omdat zij per slot van rekening volwassen en evenwichtig zijn , en dit is nu net wat die kinderen in amerika niet hebben.

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    8)
    Meneer moraalridder die denkt de wereld te verbeteren door op een xbox-website te posten....

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    :+ @ da -Z- , zonder moraalridders wordt de wereld er nog veel slechter van , en dit weet jij omdat jij er ook eentje bent.
    btw. mijn reactie op jou was gewoon omdat je een heel erg loze post plaatste en bijgevolg moest mijn reactie nog lozer klinken .;)
    groetjes svennies.

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27

Deel Deze Pagina