Was ook een reactie op de post van NL Eagle waarin hij min of meer zegt dat je bush hier niet op moet aanspreken... Terwijl hij wèl eindverantwoordelijk is.
En over die muggenstiften: Natuurlijk zullen de meeste bedrijven die op kinderen gaan testen geen misbruik hier van maken. Maar fouten in de wet vragen er om om misbruik van te worden gemaakt. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar dat het kan gebeuren is al te absurt voor woorden. Stel je maar eens voor dat je zo'n kind bent.... Iedereen heeft rechten, hoe arm, gehandicapt, misbruikt je ook bent.
En als je denkt dat dit haast niet gebeurt omdat het niet vaak naar buiten komt, bedenk dan wel dat die bedrijven alles en dan ook echt ALLES doen om dit niet naar buiten te laten komen... Zij willen geen gezichtsverlies hier onder leiden, of erger de woede van links extreministen op de hals te halen.
Nu kan je als tegen argument gebruiken dat als er een medicijn word uitgevonden hier door dat 10.000de mense kan redden het wel een paar kinderen waard is... Is dit zo? Ik vind zelf van niet, het is onmenselijk en waarom is iedereen zo bang voor de dood dat wij zelfs op andere mensen willen testen terwijl we niet eens de lange termijn effecten zijn? En waarom zou een ander moeten leiden zodat wij minder hoeven te leiden?
Dood gaan hoort bij het leven en je ontkomt er toch niet aan... (maar dit word een heel andere discusie dus zal ik verder niet op in gaan)
Laatst bewerkt: 25 nov 2005