1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Anonymous vs. Scientology

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mr. E, 26 jan 2008.

  1. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, het begon allemaal toen Scientology werd opgericht. Deze groep werd snel groter en groter. Tegenwoordig is deze religieuze organisatie een belangrijk geloof geworden. Echter, samen met de groei van Scientology, groeide ook de tegenbeweging. Vanuit een aantal hoeken waren er tegengeluiden te horen. Ook werd de kerk vaak bespot, zoals bijvoorbeeld in South Park, maar Scientology sloeg online terug door vaak te wijzen op copyright als reden om spottende youtube-filmpjes of fragmenten die Scientology in een kwaad daglicht zou stellen offline te krijgen. Daarnaast zijn ook een aantal complottheorieën ontstaan als gevolg van de verdwijning van en moord op een aantal mensen die banden hadden met scientology.

    Sommige mensen werden het echter zat. Zat dat de macht van scientology zich over internet uitbreidde en het internet "minder vrij" maakt. Deze groep mensen noemt zich "Anonymous".

    [yt]3KZWoGX1cb8[/yt]

    Met bovenstaande verklaring begon een zgn. internet-oorlog. Inmiddels zijn er verscheidene projecten gestart om Scientology sites te hacken en onderuit te halen. Mensen die minder begaafd zijn in het hacken plegen "prank calls" of faxen zwarte blaadjes papier naar scientologykerken om de inkt op te laten gaan. Ook worden er pamfletten uitgedeeld.

    Anonymous is, zoals de naam al doet vermoeden, een anonieme groep die bestaat uit leden van "hardcore" internetfora die een groot aantal mensen kent, zoals: 4chan, ebaumsworld, something awful etc. Normaliter werken deze niet echt samen, maar nu "is de tijd rijp".

    Project Chanology (ook wel bekend onder andere namen) is begonnen.

    Fox News heeft laatst ook in een aflevering anonymous bestempeld als terroristische organisatie, maar zijn ze dat ook? Is het goed wat ze doen, of juist niet?
     
  2. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een goede zaak.
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wat is het verschil tussen de Scientology en andere geloven?
     
  4. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Het schijnt dat er bij Scientology veel meer intimidatie komt kijken, maar daar heb ik slechts verhalen van gehoord en een paar youtubesels van gezien. Sommigen noemen het eerder een soort sekte dan een geloof.
     
  5. Shizzel

    Shizzel Guest

    South Park's interpretatie van Scientology klopt redelijk, toen ik het een keer bekeek op Wikipedia. Je moet echt betalen voor een audit, waarbij ze je met een bepaalde meter en wat blikjes gaan testen, voor een niet zo gering bedrag.
    Zullen wij als hardcore internetfora anders ook mee doen? :9.
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Zit er ook een Scientology in Nederland :9 ?
     
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Scientology mag naar mijn mening kapot. Het gevaarlijke aan hun organisatie is dat ze veel mensen met invloed in hun macht hebben. Ik vertrouw ze voor geen meter.

    Edit. @ AVHAHA: Ja ze hebben een kantoor in Amsterdam. Je rijdt er langs als je vanaf centraal met de bus of tram de stad in gaat.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2008
  8. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Scientology...zijn dat niet die pipo's die in een alien gelooft die...uhmm...naja iets met een alien. :9
     
  10. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja zoiets. Echt bullshit.
     
  11. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol:
    Mwaha8) De helft van die sites is down.
     
  12. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Die gasten van Partyvan en Chan(4chan 711chan etc..) zijn ook geen lieverdjes hoor.

    Die maken ook mensen kapot omdat ze het gewoon leuk vinden zonder enige reden.

    Bijde geen lieverdjes IMHO.
     
  13. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Erg bullshit is het ook weer niet, het idee dan alleen hè. Dat komt omdat je God ook een "alien" zou kunnen noemen en veel mensen geloven dat God de mensheid geschapen heeft. Je zou natuurlijk ook het geloven in een God bullshit kunnen vinden. :+
     
  14. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Wel eens dat interview met tom cruise gezien op internet over scientology?
    Wat een idioot...
     
  15. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    vind ik ook :):
     
  16. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik denk ook niet dat er veel jongeren zijn die in God or whatever geloven...Ik vind het ook onzin. Ik kan ook totaal niet inzien waarom mensen in God geloven. Denk je nou echt dat iemand over ons waakt? Iemand die deze wereld heeft geschapen? Waarom zou dat zo zijn. Hoe naïef kun je zijn!?
     
  17. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    ehm kan iemand mij de link van de southpark scientoligy aflevering sturen???

    danku
     
  18. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    PM'etje gestuurd.

    Ik vind het trouwens een goede zaak wat Anonymous probeert te doen. Een massale aanval op alles scientology is 1 van de beste aanpakken om van die vreemde sekte af te komen.

    Het valt natuurlijk te bezien of het een dusdanig effect gaat hebben op de hele Scientology sekte om ze omver te krijgen, dit betwijfel ik wel want je kan wel alle websites plat gaan leggen maar Scientology zit verwikkeld in het leven van heel veel mensen. Die hebben het internet niet nodig want die gaan gewoon nog steeds naar 1 van de scientology kantoren voor 1 van de vele 'Audits' om zo totaal gebrainwashed te worden en al hun geld te verliezen.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2008
  19. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    En denk je dat, nu al hun sites down zijn, ze het gewoon maar opgeven?
     
  20. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Al geloof ik niet in Scientology en wil ik er niets mee te maken hebben vind ik dat ze nog steeds het recht van geloofsuiting hebben...
     

Deel Deze Pagina