1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antonie Kamerling overleden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Donwesje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dannyn1972

    dannyn1972 Active Member

    Berichten:
    1.640
    Leuk Bevonden:
    0
    Bertje...ik lees jouw reactie pas nadat ik mijn reactie geplaatst had,maar jouw reactie had van mij kunnen zijn!!
     
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind niet dat jij kunt bepalen of hij mocht klagen. Voor jou als buitenstaander had hij misschien een prachtig leven, maar als het in het hoofd niet goed zit, dan maakt het niet uit wat je als persoon allemaal hebt (carriere, gezin, geld).

    Als je heel diep gezonken bent, wanhopig bent en dat al jarenlang dan houdt het een keertje op. Als depressies hebt, dan moet je constant vechten om er weer uit te komen. Je komt steeds dieper, tot je er niet meer uit kan en wil komen. En dan is de koek gewoon op en boeit het je niet meer wat je achterlaat.

    Zo is de realiteit van het leven, je hoeft het niet te begrijpen, maar veroordelen is een teken van onvermogen. Zolang je zelf niet hebt meegemaakt hoe het voelt om zo wanhopig te zijn dat je uberhaupt nadenkt over zelfmoord, dan kun je het ook niet precies begrijpen. Je kunt je wel indenken hoe het zou moeten voelen, maar het echt weten is iets anders.

    Het is alleen zo jammer dat er dan gelijk weer zo veroordelend wordt gesproken over iemand die het niet meer zag zitten. Alsof we allemaal precies weten hoe het voelt en hoe hij het voelde. Wat jij ziet als buitenstaander zegt niets over iemands leven of over hoe de persoon het zelf zag. Het hoofd is een machtig wapen, het doet gekke dingen met iemand.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.136
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Vergeet niet dat je het nooit zult beleven als de persoon in kwestie. Of je nu familie bent of niet. Mensen hebben hier vaak geen idee wat voor een slopende strijd dat in je hoofd is.

    Ik kan Kamerling wel begrijpen, maar hem niet goedkeuren. Hij streed veel met zichzelf, en dat merkte zijn familie op den duur ook. Er is nu echter duidelijkheid en hoe triest het ook klinkt kan er nu weer aan de toekomst gewerkt worden. Isa Hoes vind wel weer een ander. Het zal echter wel een aantal jaren duren na zoiets.

    Neemt allemaal niet weg dat ik er op blijf hameren dat mensen het eerst zelf moeten meemaken voordat ze Drs. voor hun naam lijken te zetten. Amateurs sommigen. Maatschappij is echt klotehard.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2010
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.583
    Kamerling zwom echt niet in het geld hoor! Had zat financiële problemen.
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nee, hij had geen financiële problemen. Hij leefde gewoon te ruim. Dat zijn twee verschillende zaken :+
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Relax man, je moest eens weten.. Lafaard was misschien niet het goede woord, egoïst wellicht. Ik blijf erbij dat zelfmoord niet de manier is.

    Daarnaast doet iedereen het hier voorkomen dat ze 100% zeker weten dat hij die ziekte had (dus de daadwerkelijke ziekte en niet de gemoedstoestand) terwijl niemand dat weet.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.583
    Nouja een zware depressie is wel anders als je ff kut voelen, dat moet je met me eens zijn.

    @Cyrax: in z'n tweets te lezen toch wel. Ok, hij was natuurlijk bij lange niet bankroet, maar het was geen miljoenair ofzo :p.
     
  8. CRonaldo7

    CRonaldo7 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    1.172
    Leuk Bevonden:
    2
    Ken hem niet
     
  9. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Daarom zei ik ook bij mn vorige post: het is moeilijk te oordelen aangezien ik m niet ken. Maar zoals het er nu uitziet is het gewoon, wat Gerjan zegt, niet de manier. Niks naiefs aan, in mijn ogen.
     
  10. ThomasR

    ThomasR Active Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    2
    Bertje verwoord het precies zoals het is...
    Met je PES commentaren was/ben ik het niet altijd eens ouwe maar hier raak je bij mij wel de gevoelige snaar..
    Volgens mij kun je je zelf heel goed verplaatsen in zijn beweegreden?
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Mensen met een depressie zijn niet helemaal in orde. Daar ben ik het zeker mee eens. Maar een psychopaat die iemand zonder reden vermoord omdat ie ook niet helemaal in orde is wordt dan toch ook veroordeeld om z'n daden? Of zeggen jullie dan ook weer, ach, daar kan ie niks aan doen, het is namelijk z'n psychose die de boosdoener is? Zelf vind ik dit een heel lastig onderwerp.

    Naar mijn mening blijft opgeven een teken van zwakte en kan er gewoon geen respect voor hebben. Je moet altijd vechten voor wat je waard bent.

    Ik ben trouwens geschrokken door het aantal mensen hier met een depressie. Ik wist dat het vaak voorkwam, maar zo vaak? Ik zou zeggen, doe je verhaal eens, anders blijven we naïef.
     
  12. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Eens met bovenstaande. Ik vind dat mensen hier te snel bepaalde dingen roepen terwijl ze niet weten hoe de vork in de steel zit. Jammer en vooral ook simpel.

    Ben het 100% eens met Blox anders..

    Wat een rare vergelijking. De psychopaat uit jou post moeten worden opgepakt omdat het een gevaar is voor de samenleving. Mensen die zo'n kronkel hebben moet je niet in de buurt van anderen hebben. Iemand met een depressie opsluiten omdat hij of zij zichzelf wat zou kunnen aandoen resulteert alleen maar in een onnodig lange lijdensweg. Persoonlijk gun ik iemand die niemand anders kwaad heeft gedaan (door een verkeerde kronkel of niet; irrelevant) nooit een lijdensweg.

    Hier reageer ik verder niet op, maar ik hoop niet dat je het zelf een keer van dichtbij meemaakt, zodat je iets meer van een dergelijke situatie kunt begrijpen.

    Anders lees je eerst de thread even door voordat je wat post. ;) Een stuk of 5 posts gaan over Kamerling en de rest gaat eigenlijk alleen maar over depressies in het algemeen en wat mensen daar van vinden.

    Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat de threadtitel niet klopt met de rest van het topic.
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Het verschil met een psychopaat die een misdaad pleegt tegen anderen, is dat die een misdaad pleegt tegen anderen. Wie zichzelf vermoordt, doet niemand direct kwaad. En die indirecte pijn van het verlies, is niet te vergelijken met moord door een psychopaat. (Al is het interessant om dit te bekijken vanuit de positie van de nabestaanden, voor wie in beide gevallen het resultaat wel vergelijkbaar is).

    Een tweede verschil is dat een psychopaat doorleeft. Imo, als zijn daad is verricht zonder dat hij zich ervan bewust is, dan nog moet hij verbannen worden uit de samenleving. Ik ben van mening dat er bepaalde zaken zijn die iemand het recht op deelname aan de samenleving of op leven kunnen ontnemen. Een dronkaard die niet weet wat ie doet en iemand doodrijdt idem.
     
  14. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, zonder daar te diep op in te gaan, ik heb ook de donkerste uren van mijn leven gehad (hoop ik). Puur toeval dat ik met veel geluk niet geslaagd ben in mijn poging.

    Helaas ken ik ook enkele mensen die dat geluk niet hebben gehad.


    Ik denk namelijk wel dat heel veel zelfmoorden niet te voorkomen zijn, echter het zijn momentopnames. Even ben je helemaal van de plaat af, wellicht in psychose geraakt, en dan doe je het.

    Lukt het, heb jij je rust. Lukt het niet, om wat voor reden dan ook, dan heb je dat moment letterlijk overleefd, en heb je weer een nieuwe kans.

    Daarom is het ook zo verschrikkelijk jammer als een zelfmoordpoging lukt. Want je houdt altijd in je achterhoofd: wat nou als het niet gelukt was?, wat nou als ie vandaag weer een kans had om te knokken?

    Die vraag blijft knagen bij de achterblijvers. Altijd.



    Overigens denk ik dat zelfmoord geen juiste term is (in de meeste gevallen). Ik denk dat zelf euthenasie een beter woord is. Daar spreekt meer respect en begrip uit, en men weet dat je hier met een ziekte te maken heeft.





    ps. een psychopaat is gestoord, iemand met een depressie, hoe diep ook, maar ook mensen in een psychose zijn NIET gestoord! Die zijn ziek.

    En zolang je depressie niet als een ziekte ziet, dan zal je nooit kunnen begrijpen hoe deze ziekte kan leiden tot de dood. Er gaan zelfs mensen dood aan depressies zonder dat ze zichzelf wat aan doen. Zo ziek zijn ze dan. Gewoon als een nachtkaarsje doven die. Zo moe ben je dan.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2010
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Het is geen 1 op 1 vergelijking. Het is een voorbeeld van iemand die wordt veroordeeld om z'n daden. Terwijl het bij zelfmoord naar de oorzaak word gekeken. Dat een psychopaat gevaarlijk voor de samenleving is, itt iemand die zelfmoord pleegt(suicide bombers niet inbegrepen) is mij wel duidelijk.

    Mensen meten altijd met verschillende maten. Als ze iets zelf hebben meegemaakt laten ze dat altijd onderdeel spelen in hun oordeel. Dat is naar mijn mening geen goed oordeel, maar een oordeel gebaseerd op emotie en persoonlijkheid.
     
  16. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Bij psychopaten wordt ook naar de oorzaak gekeken... Die belanden daarom ook in de TBS, zodat ze geholpen kunnen worden en de kans op terugkeer in de samenleving groter is.
     
  17. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die kanker heeft, terminaal is, nog 3 maanden te leven of zo, maar niet meer verder wilt lijden.

    Die pleegt euthenasie. Heb je daar wel begrip voor?


    Een vader, die zijn 2 kinderen en zijn vrouw verliest in een brand. DIe ziet het niet meer zitten, die pleegt zelfmoord. Heb je daar wel begrip voor?

    Ik denk het wel he?


    Waarom heb je dan geen begrip voor iemand die echt doodziek is, en die ook kiest voor deze (uit)weg?

    Ik snap dat niet, tenzij je een depressie niet ziet als een levensbedreigende ziekte. Dan houdt het natuurlijk op. Je zou het eens aan je huisarts moeten vragen dan, dan schrik je je dood, hahahaha. (geintje om het even wat luchtig te houden, ;-) ).
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2010
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat klopt inderdaad. Maar niet door de gemiddelde Nederlander.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    ..
     
  20. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha! Het gaat bij jou dus om de nabestaanden?

    Je vergeet ff de ziekte van desbetreffende?


    Zeg nou eens: vind je depressie een ziekte of niet?


    Overigens: iedereen gaat uiteindelijk dood hoor, ik hoop niet dat dit een schok voor je is.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina