1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Appartement gekocht, hoe zou jij die inrichten??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door egelhunter, 4 jan 2009.

1. Nexi

Nexi forumspiekert

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien kan je ook floorplanner.com gebruiken. Zitten ook standaard banken in enzo. Dat kan je iets beter inschatten hoe groot het is. Ik heb het ooit voor een scenario voor school gebruikt, werkt best goed. :)

Je kan gewoon een probeerprofieltje aanmaken met alle functies.

2. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    Het kan wel. Maar doe het niet idd i.v.m privacy op mn slaapkamer voor bezoekers.

Maargoed. Het idee om een laag muurtje/ of bar langs de keuken zetten is zeker goed. Dat ga ik uitwerken. Dus iets als dit maar dan is die witte muur langs de keuken een bar met krukken eraan. Dan zou de tafel met stoelen op deze foto dus wegkunnen.

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Kan dat ook niet met excel? Of vergis ik me nu..

4. Nexi

Nexi forumspiekert

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee? Lijkt me niet? Maar vond dit er wel fancy uitzien. Dit is er iig helemaal voor gemaakt.

5. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Dat van gerjan is wel leuk ja, ware het niet dat de meubelen in de woonkamer 50% van de daad werkelijke groote is. :+

Of een eettafel, of de banken, wij hebben met 6meter ( in tegen stelling tot 5 de banken aardig op de zelfde manier geplaatst (met de tv) en we hebben een meter loop ruimte.

de tweezits bank is ongeveer een vijfde á een zesde van de breedte, met 5 meter maakt dat dus een 2 zits bank van een meter lang of minder :) het bed lijkt aardig te kloppen met twee tot twee en een halve meter

6. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Dat keuken eilandje/bar is wel gaaf maar ik vind het gewoon raar om meteen tegen je keuke aan te wandelen en zeker als ik net de badkamer uit ga :+

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vind de indeling op het eerste gezicht ook niet bijster praktisch, maar er moet wel wat leuks van te maken zijn.
    Idee van Gerjan is best ok, maar zelf vind ik het zonde dat je vanuit het halletje een enorme ruimte hebt, waar je deels weinig mee doet (tussen badkamer en keuken bijv.). Ook de slaapkamer is betrekkelijk ruim.
    Persoonlijk zou ik dan proberen om een extra kamer te creëren. Een studeer/werk/hobby kamer, wat later mogelijk een logeer of kinderkamer zou kunnen worden en/of een opbergruimte/-kamertje.

8. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, vooral de keuken vind ik erg onpraktisch. Het eerste wat je ziet als je binnen komt is een keuken. Ik zou het toch anders doen.

9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Hoelang blijf je er zitten egel? :+

Snap je punt wel maar ik zou het ook wel irritant vinden als ik allemaal kleine ruimtes heb.

Dunno ik zeg toch ga eerst wat dingen schrijven waarvan jij denkt, ok dat wil ik en dat lijkt me gaaf. hoeveel persoons bed, bank grootte, tv etc. Kijk dan wat het meest praktische is en wat gewoon niet kan. Streep dat dan weg en kijk wat je overhoudt. Plaats dat dan hier op en dan zou het waarschijnlijk ook voor jezelf een heel stuk makkelijker zijn.

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Nog even snel wat uitgewerkt.

Heb keuken links van de badkamer geplaatst. Daar zou je een half open keuken van kunnen maken met links eettafel + stoelen. Rechts van de badkamer een opslaghok en daarnaast een slaapkamer. Tegenover de badkamer nog een red. ruime slaapkamer. Links blijf je ruimte woonkamer houden en rechts van onderste slaapkamer zou je iets kunnen doen als opslaghok, kleding / inloopkast of whatever.

Heb geen rekening gehouden met de maten, dus geen idee hoe groot of klein de slaapkamers en keuken nu zijn.
    Wellicht dat het je op ideeën brengt. :)

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik bedoel natuurlijk visio :+
    Edit: zie nu dat het wel kan met visio idd :)

Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  12. egelhunter

Leuk Bevonden:
    49
    het idee is opzich niet verkeerd maar ik heb geen 2e slaapkamer nodig. Ik ga er alleen wonen. Samenwonen zal er nog kunnen maar met een kind erbij is het echt de koffers inpakken. Dus in de slaapkamer komt gelijk de computer enzo te staan. Gewoon zoals ik het thuis nu ook heb. En het is en blijft een klein appartement. En zowat alle appartementen hebben de keuken en woonkamer in 1. Het is maar 50m2. Zelfs bij appartementen van 70m2 heb je nog vaak de woonkamer en keuken in dezelfde ruimte.

13. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er sowieso een 2-persoonsbed in doen, zoals je zelf al zegt ivm samenwonen, als je idd kinderen krijgt is het verhuizen :9

Heb je echt nog een computer of een laptop, laptop lijkt mij een stuk gemakkelijker, hoef je ook geen bureau aan te schaffen voor je laptop en scheelt je gelijk weer ruimte in je slaapkamer.

Keuken en woonkamer in 1 is ook een stuk overzichtelijker in een appartement, anders krijg je idd al die kleine hokjes.
    Zoals het hierboven is uitgewerkt vind ik de keuken wel wat hebben, kun je nog tv ook tijdens het koken :+

2e slaapkamer is niet nodig, als er mensen blijven slapen, kan het bij jou in bed, je kan een matras onder je eigen bed leggen en die als reservebed gebruiken, en er is altijd de bank nog hehe *)

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou je ruimtes wel vierkant/rechthoekig maken, zo'n schuine muur heb je niks aan en is niet praktisch.

15. Slaatje B

Leuk Bevonden:
    0
    Goed punt, die was ik inderdaad nog vergeten :+

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Staat de keuken nou vast of niet? lijkt me wel ivm gas toevoer. maar zie hier overal die keukens verplaatst. Kan dat nou of niet? 8)

17. Slaatje B

Leuk Bevonden:
    0
    Stond in startpost ;)

18. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Oke, overheen gelezen. My bad.

Vind het zelf wel een strakke ruimte, denk dat er best veel mee te doen is. Zelf ook wel wat ideeën, maar ben nooit goed in het uitwerken dus laat maar hangen :+

19. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar moet je van te voren bepalen waar je de keuken wil hebben dan? Anders is het inderdaad totaal niet praktisch om je keuken ergens anders te maken.

Overigens lijkt me de keuken van 2k erg onpraktisch, je hebt geen ruimte om bijv. je brood te smeren zonder om je keuken heen te moeten lopen. Daarnaast is er zo ook geen ruimte voor kastjes aan de muur.

20. egelhunter

Leuk Bevonden:
    49
    Idd. De keuken die ik in mn hoofd heb moet tegen een muur staan anders kan ik geen kastjes hangen. Een kookeiland is dus ook niks want dan heb je alleen plaats in de onderkastjes voor de borden en pannen, word dus erg krap.

Verder heb ik wel het voordeel dat ik op begane grond zit met een tuin van maarliefst
    6 m2. Dusja dat word een tafeltje met stoelen om in de zomer met vrienden lekker een pilsje te drinken.

Deel Deze Pagina