1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Asielzoekers, wat vind jij ervan?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door da -Z-, 8 jul 2003.

1. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben azielzoeker geweest kom uit afghanistan, en iedereen weet hoe het daar is of niet.

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Allochtonen mogen hier zoveel komen als ze willen, mits ze daarvoor een goede reden hebben (ondedrukking, oorlog, niet eens met de regering, economisch slecht hebben). Als ze hier willen blijven wonen vind ik wel dat ze moeten integreren en gaan werken, of een opleiding volgen en dan werken. Anders vind ik dat ze na een tijdje weer terug moeten gaan, als het in hun land beter is geworden dat wel.

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik vind het gek dat heel veel mensen ineens beginnen te brullen over dé marokkaan of dé turk. Man o man, alsof dat de enige asielzoekers zijn in Nederland. In mijn wijk wonen veel Fillipijnen: die mensen hebben hun zaakjes echt goed voor elkaar. Ze werken hard, hebben een betere baan dan de gemiddelde nederlander en zijn gewoon relaxed. Daarnaast heb ikzelf een aantal jaren in de tuin/kassen mogen werken. De mensen die daar het hardst werkten waren Turken die mij ook vaak uitnodigden bij hun thuis. Gastvrijheid, hard werken, succesvol: dat zijn ook kanten van asielzoekers. Ik ben het zat dat zoveel mensen in Nederland zitten te zeiken "dat we het hier zo slecht hebben". Wat een onzin, we staan al jaren in de top 10 van meest relaxte landen om in te wonen. Die mensen die zitten te zeiken zijn alleen maar aanstellers die eens van hun luie reet af zouden moeten komen en eens zouden moeten inzien dat er wel degelijk andere asielzoekers zijn dan alleen maar stelende, verkrachtende, brandstekende etc. asielzoekers!!!!

4. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is misschien wel waar, maar het is maar net met welke groep asielzoekers je te maken hebt. Je beeld van asielzoekers word daardoor bepaald, dus jij hebt misschien veel te maken met relaxte asielzoekers, en jouw beeld is dus erg positief, maar je moet dan ook begrijpen dat iemand die alleen met die groep te maken heeft die alleen maar voor problemen zorgt een zeer negatief beeld hebben :{ . Ik vind gewoon dat iedereen zich moet gedragen, of je nou asielzoeker bent of niet, en ik denk/hoop vele anderen met mij _O_. Dus zolang er plek is en asielzoekers zich goed gedragen heb ik er geen moeite mee. Andersom vind ik dat als ze zich niet goed gedragen ze het land uit moeten.

5. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Jezus....

Ik vind gewoon dat je naar de beweegredenen moet kijken..
    Zo simpel is het...
    Als iemand naar NL toe komt om ff van een uitkering te genieten, tja....
    Maar als we het over mensen hebben die uit Afrika komen, die hun kinderen een EERLIJKE toekomst willen geven, dan zeg ik.."je bent welkom" ...

6. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    besef je wel wat je zegt? Ik denk dat er heel wat mensen in Afrika zijn die hun kinderen een eerlijke toekomst willen geven. Die kan je moeilijk allemaal naar Nederland laten komen! Je hebt het waarschijnlijk over de ontwikkelingslanden, dat is een ander verhaal, de oplossing daarvoor moeten we denk ik in Afrika zelf zoeken om ze daar een betere toekomst te geven.

7. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Dude, niet elke Afrikaan kiest nederland uit ! :confused:

Ik gaf dus een voorbeeld ... ;)

Maar je hebt gelijk, we moeten idd een oplossing zoeken in het land zelf...
    Maar het lijkt alsof het Westen er geen oog voor heeft ..
    Anders zou et allang opgelost zijn, hoeveel geld heeft Amerika wel niet...Je kunt natuurlijk niet verwachten dat NL alles moet gaan leiden...We stellen niets voor vergeleken bij Amerika, laat die maar eens wat doen..

Laatst bewerkt: 8 jul 2003
  8. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    ja dat begrijp ik ook wel, en natuurlijk komen ze niet allemaal naar Nederland. Maar jij heb het over beweegredenen. En daar gaat het ook om, maar ik ben het niet met je eens dat 'je kinderen een eerlijke kans geven op een toekomst' een goede beweegreden is. Dat wil iedereen wel en ik gun het ze natuurlijk ook. Maar dat is niet mogelijk. We (de westerse landen) zullen moeten selecteren op een aantal beweegredenen waarbij mensen in eigen land zich in een levensbedreigende situatie bevinden, politieke vluchtelingen is het bekendste voorbeeld denk ik. En de beste oplossing is gewoon er voor zorgen dat iedereen een goed leven kan hebben in eigen land, maarja dat is natuurlijk (nog) onbereikbaar|:- .

9. ITNL

ITNL Guest

jah ik vind dat we de economische vluchtelingen niet moeten binnenlaten en bv de oorlogsvluchtelingen wel. De economische komen (meestal) alleen maar meeprofiteren van het milde systeem in nederland. En dan komt er nog bij dat asielzoekers zich het slechts gedragen in NL. (diefstal, berovingen, met en zonder geweld), nu niet gaan zeuren dat dit niet waar is want dit is statistisch bewezen!!!

10. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Niet om jou aan te vallen hoor ITNL want ik geloof je best maar ik ben benieuwd door wie en waar dat statistisch bewezen is.

11. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5

Dude ben je asielzoeker ofzo ?

12. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    wat wil je daarmee zeggen?

"geen medelijden, gooi ze er uit! " ???

13. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Ik wil daarmee zeggen beste kerel.. ;):)
    Misschien dat ie daarom zo'n tread opstart.. kijken wat de meningen zijn ..
    Tjah alles kan nou eenmaal ;):)

14. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    een asielzoeker die goed NL typt, en internet heeft..

JEEJ ! :+ ;)

15. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    wat wil je daarmee zeggen?

"geen medelijden, gooi ze er uit! " ??? ;)

16. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    hmm en ik snap ook niet echt in welke vorm die asielzoekers de economie van nederland kunnen verbeteren !

Ohjah en als je wat negatiefs zegt jongens over asielzoekers moet je oppassen want dan ben je een racist :) ..
    dat zeggen ze altijd als ze ruzie willen VUILE RACIST.. Kom hier dan dan sla ik je neer en komen ze met de hele rambam de aan hihi.

Laatst bewerkt: 8 jul 2003
  17. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    naja ik ook niet echt maare ze kunnen toch net zo goed in hun eigen land blijven als ze het alleen maar doen voor de luxe oorlog naja dan roep je amerika of je gaat even vluchten naar een land om je heen niet naar nederland dat is veel te ver weg

18. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    jah en nederland is maar een klein landje jongens.. straks moeten we nog het ijselmeer weg pompen :)

19. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Neej, dat Asielzoekers geen leven hebben TOTDAT ze toegelaten worden ... ;)

20. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    .. tjah.. zo heeft ieder mens wel iets..

Deel Deze Pagina