1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Associaal rijgedrag tegenwoordig..

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Orcrist, 1 dec 2003.

1. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    iemand die ik ken is onlangs aangereden..
    door een bus, ze is overleden...
    maja...
    zoals vince 0606 al zei, iedereen kan fftjes keurig gaan rijden...
    maar of ze dat later ook gaan doen...........

2. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Pfff... gewoon de helm niet meer verplicht maken... ben je heel snel van de aso rijders af. 8)

3. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Natuurlijk zijn er ook automobilisten, fietsers etc die zich asociaal gedragen in het verkeer. Maar bij scooters is het procentueel gezien toch echt veel erger hoor. Zo ongeveer iedere scooter die ik zie rijden gaat veel te hard. Ik weet niet hoe dat met anderen zit, maar als ik in de auto zit en er zit een scooter achter mij (en die zitten bijna altijd bovenop je bumper), dan ben ik altijd allerter als normaal, omdat je gewoon weet dat zo een figuur je vaak op de meest onmogelijke wijze zal proberen in te halen.

4. Mauriz

Mauriz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Netzoals vince zegt. Onzin, dat examen wat je voor dat brommercertificaat moet leren, je stampt het erin, als je het hebt ben je het weer vergeten. Praktijk examen zal dan hetzelfde worden even goed en netjes rijden, gehaald en dan gewoon overal rondrijde :cool:
    Dus wat jij zegt heeft zowiezo weining nut verwacht ik.

5. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Waar ik me aan erger, sinds het is toegestaan dat brommers op de openbare weg mogen, heb ik een hekel aan de slechte rijders gekregen.

Gaan lekker allemaal midden op de weg rijden met 30 km/h, of als je voor het verkerslicht staat te wachten komen ze je aan alle kanten voorbij om vervolgens lekker door rood te rijden.

Bijna al 2 keer een aanrijding gehad met een scooter die door rood kwam rijden, het eerste wat je krijgt als dit gebeurt is een grote bek cq vinger.

Brommers moeten ze gaan uitrusten met een kenteken ipv verzekeringsplaatje, als ze door rood rijden worden ze tenminste ook geflitst.

6. vince0606

vince0606 speedfight

Leuk Bevonden:
    0
    rijden ze een keer netjes 30 en dan is het nog niet goed:+.....

maar je hebt wel een gelijk want dat is ook irritant maar ze doen overtreden niks want zo vond de regering het handig:confused:

ben ik het ook mee eens als ze maar niet te duur worden want dan wordt scooter rijden echt niet meer leuk!

7. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Op dit punt moet je geen uitzondering maken voor een brommer of auto.

Dezelfde overtreding vraagt om dezelfde strafmaatregel.

8. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    en ik als brommer rijder wil ook wat tegen de fietser zeggen:

fietsers als het donker is doe je licht aan!!!!!

ik vindt dit echt vreselijk iiritant, ik dacht er altijd anders over toen ik nog fietste. maar nu ik brommer rijdt zie je ze soms op het laatste moment.

en Rinus jij vindt dat het irritant is dat brommers op de weg mogen?

ik vindt dit vele malen veiliger, ik kan nu mooi meerijden met het verkeer (ik rij soms ook over de autoweg waar je 80 mag). als een scooter/schakelbrommer een ongeluk krijgt op de weg waar auto's rijden, ligt de brommerrijder meestal in het ziekenhuis. Als de ze over het fietspad reden zijn de fietsers eerder het zaadje. dus.........

9. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Ze mogen best op de weg, ze moeten zich alleen aan de regels houden, en zich heel goed realiseren dat ze een zwakkere verkeersdeelnemer zijn.

10. vince0606

vince0606 speedfight

Leuk Bevonden:
    0
    als ze 30 rijden op de weg dan houden ze zich aan de regels!

11. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Ligt eraan, als ze midden op de weg rijden niet.
    Als ik 60 ga rijden op de snelweg kan ik ook een bekeuring tegemoet zien, het gaat erom dat je je aanpast aan het verkeer om je heen, gewoon om het veiliger te maken.

Rijles nummer 1:

Meedoen met het verkeer!

12. vince0606

vince0606 speedfight

Leuk Bevonden:
    0
    ok midden op de weg niet maar ze mogen echt maar 30 in de bebouwde kom,
    en over dat met het verkeer mee rijden is ook heel leuk maar als je je scoot standaard heb ken dat al niet, en als je het toch doet dan kan je een bekeuring krijgen omdat je 20! kilometer te hard rijdt

13. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    En daarom vind ik dat brommers en scooters niet thuishoren op de openbare weg maar op het fietspad

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wat mij de laatste tijd enorm opvalt is dat iedere gemotoriseerde weggebruiker het fenomeen van de knip-per-licht- niet meer blijkt te kennen. Hoe vaak ik al niet bijna onder scooter/auto/motor heb gelegen omdat ze te beroerd zijn om hun knipperlicht te gebruiken

15. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Toen we zondag naar de gamexpo gingen waren er echt veel auto's die dachten dat er alleen een linker weghelft bestaat en daar met 100 max bleven rijden. das pas irritant|:-
    Of andere die een gaatje van twee meter met 120 km/u ruim genoeg vinden om tussen te gaan|:-
    En toen was het nog niet eens zo druk, want we waren nog lang niet in Utrecht:mad:

16. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Daar erger ik me ook aan, maar dan met name bij rotondes. Als je het op de man vraagt zegt iedereen altijd de richtingaanwijzers te gebruiken, maar in de praktijk raakt zeker 40 % van de automobilisten die dingen nooit aan in die situatie.

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ben ik niet met je eens: het blijkt namelijk dat het aantal ongevallen met scooters/brommers is gedaald door de regel brommers/etc. op de openbare weg te laten rijden. En het dwingt auto's tot beheerster rijgedrag!
    Wat betreft dat verzekeringsplaatje ben ik het alleen maar met je eens.

18. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Jah Scooterrijders sporen over het algemeen gewoon niet.
    Dat stoere verhaal hierboven ook dat je als scooterrijder zo hard moet remmem voor overstekende fietsers en daarbij je lieve bandje oprookt. Dat geeft alleen maar aan dat je dus veeeel te hard gereden hebt.
    En dat is denk ik ook meteen het probleem, want de rest van de verkeersdeelnemers kunnen heel moeilijk inschatten hoe hard zo'n scooter rijdt, vooral als je ervan uitgaat dat ze wel 80/90/100 kunnen. Das natuurlijk absurd.
    Dus zo'n fietser denkt nog makkelijk over te kunnen steken, omdat hij ervan uitgaat dat een scooter max. 40 rijdt, als dat opeens 80 blijft te zijn, krijg je dit soort gevallen.

En verder voor alle weggebruikers (vooral fietsers) lichten aan!!!
    Want op de fiets kun je alles nog wel lekker overzien, beetje lantaarnpaal erbij. Maar in de auto, of op te hard rijdende scooter zie je ze dus slecht en veel te laat!

19. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij werkt meer controle door politie en inbeslagname (niet meer terugkrijgen natuurlijk) het beste. Verder zou er ook een extra wachttijd voor het behalen van een autorijbewijs (als straf) ingesteld kunnen worden.

Hard aanpakken helpt... denk ik.

20. vince0606

vince0606 speedfight

Leuk Bevonden:
    0
    k weet niet of extra wachttijd met het auto rijbewijs zin heeft want dan zitten ze alleen maar langer op de scooter!

en harder aanpakken heeft natuurlijk wel zin alleen de 'jeugd' krijgt er ook een hele grote hekel tegen over de politie van!
    en ze gaan natuurlijk ook proberen de politie afteschudden en daarom krijg je ook veel gevaarlijke situaties!

ps: er wordt al heel vaak geconteroleerd, kijk maar is door de weeks op www.scooter-freaks.nl en daar staan alle gemelde ( door de leden ) rollenbank controlles op en dat zijn er veel!

Deel Deze Pagina