1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto Garage hoek

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 20 nov 2009.

1. JeePee

JeePee Guest

Tikken bij maximale stuuruitslag zijn inderdaad (heel vaak) de homokineten. Kosten daarin verschillen heel erg per auto. Makkelijkste is om een nieuwe steekas te monteren. Kosten schat ik tussen de 100 en 200 euro exc. manuren (dus alleen de as met de homo's). Check www.hbase.nl voor een nieuwprijs.

2. Cyfax

Cyfax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja voor m'n gevoel wel, als ik de motor heb gestart (en dit is wel pas echt na meerdere dagen niet gebruikt te hebben, en erge regen) dan komt het ook voor dat zelfs met stationair draaien het soms lijkt alsof de motor af gaat slaan.

Als ik dan ga rijden voelt het ook alsof de motor gewoon geen kracht krijgt en elk moment af kan slaan. (motor heeft het moeilijk, voelt alsof hij elk moment af kan slaan)

Maar goed het weer lijkt hier eindelijk de goede kant op te gaan, ik denk dat ik de laatste 3 weken het nog maar even aan kijk en dan thuis laat repareren (toch makkelijker bij een garage die je kent..en als je het in het nederlands kan uitleggen..engels hoef je hier niet te proberen :p)

Bedankt voor het antwoord in ieder geval :)

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Bij mij tikt de uitlaat/demper/iets daar in de buurt altijd 1x als ik de auto start, wat kan dat zijn 8)?

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het kan ook veroorzaakt worden door de benzinepomp.

5. JeePee

JeePee Guest

Als je de auto start trilt je blok meestal. Deze trilling gaat door naar de uitlaat en als je ophangingen niet meer 100 zijn kan hij ergens tegenaan tikken of heen en weer schuiven. Totaal niet erg :) Heb zelf een tijdje rond gereden met een uitlaat die op mijn achteras leunde omdat hij uit 't achterste rubbertje was gevallen :+

6. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Dat zeg ik dus, je rijgedrag afstemmen op onder andere het verkeer en het weer. Je gaat natuurlijk niet als een gek rijden als het enorm regent oid. :{

Maar goed, dit is weer praten tegen beter weten in. :+

7. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221

Aha ok mooi, is altijd maar 1 tik :9 Ik hou het wel in de gaten. (Net als de radiateur en de einddemper zonder dempingswol 8))

8. JeePee

JeePee Guest

Klopt :+

Al ben je nog zo'n goede chauffeur... er rijden genoeg mafkezen in het verkeer die er voor kunnen zorgen dat jij WEL actie moet ondernemen. Of weet jij veel, misschien steekt er wel eens een hert over ofzo. Ga je dan met je 39,- euro Wanli banden onder je zware volvo... Total loss. En dat kost pas geld ;)

Of wissel je ook nooit je remblokken enzo? Wordt nog leuk als je een keer achter me rijdt en we een plotselinge file tegenkomen. Ik weet wel wie z'n premie er omhoog gaat als mijn achterkant aan puin ligt, omdat jou banden een beetje schrikken van mijn lichte auto + goed rubber ;)

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kwam vandaag weer zo'n idioot tegen.
    Eerst rijd die mongool naast me en gaat opeens zo'n zonder knipperlicht naar links , waardoor ik vol in de ankers moest.

Met als gevolg dat 1 remblok niet goed terug kwam en half bleef vast zitten.
    Nadat alles weer een beetje was afgekoeld , reageerde de remmen weer normaal.
    Zaterdag voor de zekerheid toch maar even die remblok los halen !!

10. DON EL CORLEONE

DON EL CORLEONE INDO PRIDE

Leuk Bevonden:
    0
    Heel irritant ja zo'n idioten die hun knipperlicht niet aanzetten, Ik reed laatst op de snelweg in duitsland. Je kent het vast wel, riem vast en plankgas :p.
    Dus ik reed op de linkerbaan ik wou 4 auto's inhalen. Opeens gaat die 2e van voor na links zonder knipperlicht.!

Terwijl die wist/zag dat ik aan het inhalen was. Toen werd ik echt kwaad ik wou hem bijna langs de kant zetten !

Wel raar dat je remblok een stuk los ging hangen. Heb je dit vaker ? of heb je je remblokken ooit eens zelf vervangen of laten vervangen. Dan zal dit wss niet goed gebeurd zijn. Ik heb hier namelijk nooit last van, ondanks ik toch ook afentoe zwaar in de ankers moet. Zoals laatst in duitsland.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn minimale snelheid is de maximale snelheid van mijn servicebus :+

Heb het probleem sinds de laatste APK Keuring , de auto is toen ook afgekeurd.
    Er waren een paar kleine probleempjes met de remblok en remleiding (rv).
    De remblok is gangbaar gemaakt en de remleiding is gerepareerd , prijskaartje € 61,75

De problemen doen zich alleen voor als ik stevig moet remmen ( dat gebeurt gelukkig zelden ).

12. DON EL CORLEONE

DON EL CORLEONE INDO PRIDE

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha.. oke ik vat m * minimale snelheid = max snelheid van je servicebus *
    Maar dan denk ik dat ze bij je laatste apk keuring, een beetje hebben lopen kloten met je remblokjes, Dus ik denk toch niet goed gemonteerd. Kun je de volgende keer gerust zeggen daar.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Jaar is weer bijna om en de zoektocht naar een nieuwe pechhulp is weer begonnen.

Kijk net op de site van RouteMobiel en zie dat de prijs volgende met 40% is verhoogd :eek:
    Zou daar nu € 76 moeten betalen.
    Ik blijf maar mooi bij de ANWB , betaal daar namelijk ongeacht de leeftijd van de auto maar € 82 ( incl vervangende auto).

De ANWB heeft mij dit jaar goed geholpen met een behoorlijk wazig probleem met mijn auto.
    Nu een paar Km rijden (koude motor) sloeg de motor ineens af en wilde pas na >30min wachten weer starten.
    Dan deed weer normaal , kon zelfs weken rijden zonder 1 probleem.

Toen ik weer stil stond kwam gelukkig de ANWB op tijd en de monteur zag direct wat het probleem was.
    De toerental-sensor (nokkenas) bleek niet goed te werken.

Die gasten van RouteMobiel hadden me meteen afgesleept naar de dichtsbijzijnde garage.
    De ANWB heeft het probleem binnen een paar minuten opgelost \o/

14. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    RouteMobiel sleept je altijd weg, ze hebben ook geen service wagens ofzo. Alleen met accu problemen willen ze wel eens helpen.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik las vorige week dat Routemobiel nog maar 250.000 leden heeft.
    Met de 40% prijs verhoging lopen ze straks allemaal weer over naar de ANWB.

KIjk net even op de site van RouteMobiel en zag daar de standaard uitrusting van hun "wagenpark" 8)
    Diagnostic uitlezer , Startbooster , Accu- , Ampere- en Multimeter.

Zie ook dat ze in Borne een uitvalpunt hebben , volgens mij is dat Vorgers Autoberging :lol:
    Vorgers verzorgd alle autobergingen hier in de regio.

16. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Ben me eigen ANWB :+
    Gewoon zorgen dat je auto gewoon goed onderhouden is,scheelt je 80 euro per jaar ;)

17. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Ja precies, hier is de "uitvalsbasis" (lees: 1 persoon met zo'n trailer truck) ook een autosloop/berginsbedrijf.

@Sharkdawg dat slaat echt helemaal nergens op 8) Pech kan je altijd krijgen.

18. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Slaat wel ergens op,je wil niet weten hoeveel mensen hun auto slecht onderhouden en ja dan sta je ineens langs de kant van de weg...

Als je je auto gewoon goed laat onderhouden heb je de minste kans om stil te staan.

19. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Het is niet zo dat je auto onkwetsbaar kan worden als je hem ieder jaar z'n beurtje geeft hoor 8).

20. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Dat zeg ik toch ook niet...tuurlijk kan er iets kapot gaan een keer.
    Maar als je een betrouwbare auto hebt is de anwb imo overbodig.

Deel Deze Pagina