1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto Garage hoek

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 20 nov 2009.

1. JeePee

JeePee Guest

Als je auto zwaarder is ook niet ;) Alsof er ineens unlimited grip is op winterbanden. Rustig aan doen moet je toch. Besides, tijdens de winter is het wegdek vaker grijs dan dat 'ie wit is in Nederland en dan is de remweg toch echt korter op een zomersetje.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je weet ook dat je zomerbanden harder slijten als het onder de 7 graden is.. En dat winterbanden dat niet doen.

3. JeePee

JeePee Guest

Zomerbanden slijten onder de 7 graden inderdaad harder dan diezelfde banden met warmere temperaturen. Maar een winterband, zeker bij enig sportief rijgedrag, gaat echt niet langer mee. En alsof we allemaal op de Michelin Energy Saver rijden... Dat beetje extra slijtage win ik wel weer terug door geen winters te kopen (al moet je bij mij helemaal niet aankomen met slijtage natuurlijk: Een band die niet slijt wordt niet optimaal benut! :+)

4. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb nu ongeveer 3 jaar een Citroen Xsara 1.6i auto en heb daar met zeer veel plezier en comfort in gereden. Hij zuipt veel olie (1liter op 1100km) en is gewoon duur in de belasting. We zijn nu voorzichtig aan het kijken naar een andere auto maar daar komt nog veel bij kijken, nl:

- Ik heb Kappa Infinity speakers en die passen maar in een select aantal auto's
    de deurpanelen zijn niet breed genoeg bij vele auto's. Ik had wss ook echt geluk dat ze wel in mijn Xsara passen.

- Er staat ong 235.000km op de teller en we zijn natuurlijk een aantal reparaties en beurten verder. De inruilwaarde zakt natuurlijk hoe langer je wacht. Ik hoop een kleine 1500-1750 eur inruilwaarde te krijgen bij aanschaf van een andere auto.

- Budget: Wij hebben een kleine 4000-5000eur in totaal inc inruil te besteden voor een andere auto. Dan gaan voor 2e hands met weinig km's op de teller of een nieuwe kleine auto.?

Al met al staan we dus voor een lastige keuze, want voor een VW betaal je de naam, en dat hoeft dus niet. Ook voor reparaties moet de auto niet te duur worden dus slooponderdelen en universele onderdelen moeten een optie zijn. Ook is de wens voor 5 deurs aanwezig ivm kids straks, wil geen maxicosi via de stoel moeten plaatsen maar gewoon eigen deur.

Wat is wijsheid nu? Aub ervaringen van jullie? Merken voor nieuw denk zijn:

Ford Ka (nieuw model)
    Citroen (c2 of c:cool:
    Citroen Picasso (kleiner model)
    Suzuki Swift
    Renault Twingo (nieuw model)

Naja ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips?

alvast bedankt :)

5. GundamBlade

GundamBlade Broken,Beat&Scarred

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een rubber dopje kwijt, die op het ventiel van mijn autoband hoort te zitten. Kan ik die dingen los kopen?

6. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nee, nieuw volgens mij alleen in setjes. Maar als je bij de sloop gaat vragen hebben ze er zat los voor je liggen.

7. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk om te zien dat dit topic nog wordt gebruikt, veel klus plezier voor de autoliefhebbers :thumbs:

8. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
  9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    2e. Die eerste lijken teveel op van die Audi RS velgen. :)
    Die zijn ook mooi. Maar horen onder een Audi. ;)

10. JeePee

JeePee Guest

Wat voor kleur is je auto?
    Ik zou optie 1 kiezen btw. Allebei erg lelijk, maar die tweede nog erger dan die eerste :+

Edit: Audi RS wielen? 8) Nee. Niet echt.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2011
  11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    He Jeepee, vraag aan jou:

Ik heb vanuit linksachter een irritant brommend geluid >60 km/h.
    Daaronder hoor je niets. Daarnaast is het geluid weg als ik een scherpe bocht naar links (auto helt dus over naar rechts) maak.

Mijn wiellager is het volgens mij niet, aangezien er geen speling in zit en ik geen vreemd geluid hoor als hij op de krik staat en ik de band een zwieper geef.

Handremmetje vast ofzo? Ik heb echt geen idee

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Huh heb je de pics omgedraaid? lol
    Vind de 1ste de mooiste vind de 2e teveel op de Audi wielen lijken zoals deze.

14. JeePee

JeePee Guest

Als je naar rechts of bijvoorbeeld harder dan 100 gaat, wordt het gebrom dan harder?
    Een handrem die een beetje vast zit zou je gevoeld moeten hebben toen je die zwieper gaf. Wiellager idem dito (of er zit speling op, of hij is dusdanig verrot dat hij klemt en het wiel minder soepel ronddraait). Trommels of klauwen achter?

15. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Is het alleen geluid of zijn de rijeigenschappen ook achter uit gegaan? Een handrem die blijft klemmen of een versleten wiellager moet wel door een (beetje) bestuurder gevonden worden. Ik denk dat het daarom wellicht met je ophanging te maken heeft, iets niet meer helemaal vast. Trillen = geluid namelijk.

16. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ja die heb ik nu dus.

@ JeePee: Autokleur is donkerblauw, maar ik koop de velgen ook met de gedachte in mijn achterhoofd dat ik binnen nu en 3 jaar een Golf V koop. ( liefst zwart, zilver)

@ Gerjan: Die met die rode rand zijn ook mooi maar vraag me af of die kleur wel past bij mijn auto.

Trouwens ik kan me een site herinneren waar je velgen kon plaatsen op een plaatje van je auto, kun je zien of het uitziet, maar geen idee meer hoe die site heet, iemand een idee?

17. JeePee

JeePee Guest

Persoonlijk vind ik gewoon een strakke 5/6-spaaks veel beter staan op dat soort auto's. Zoiets.

Van die zwart/zilver dingen staan gelijk zo ontzettend 'sjonnie' vind ik. En jou eerste plaatje zijn volgens mij van die zogenaamde 2-delige wielen terwijl ze gewoon uit 1 stuk bestaan. Ondanks dat ik die de mooiste vind die je gepost hebt vallen ze toch onder de categorie 'beetje jammer' zeg maar. Autofabrikanten doen er alles aan om zo weinig mogelijk onafgeveerde massa te creëren en dan ga je er van die loodzware 8 inch brede velgen op plakken :+ Maar ja, smaken verschillen. Succes met je zoektocht in ieder geval! Zoiets kan soms veel tijd in beslag nemen :p

@Chris,
    Als er iets los zit dan hoor je dat denk ik ook wel als je trager gaat dan 60. En dat zou ook niet verklaren waarom het in een bocht naar links verdwijnt. Ik denk ook dat er een semi-starre achteras onder zit dus zoveel kan er niet los zitten zonder dat de boel er onderuit sodemietert :+ Ik zet mn geld alsnog op het wiellager. Beetje vreemd dat het niet te horen/voelen wanneer hij opgekrikt is, maar het kunnen soms vreemde dingen zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2011
  18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Vergeten te melden: Dan wordt het gebrom inderdaad wat harder.
    Trommeltjes achter. Op de brug kon ik in mijn eentje zo 1-2-3 niet iets vinden.
    Vering zag er prima uit, uitlaat was (heet :+) nog vast en het wiel draaide niet vreemd....

Ik heb helaas komende weken totaal geen tijd en ik kon zaterdag maar een kwartiertje op de brug.

Vanavond gaat hij dus naar het monteurtje voor een beurt + voorremmen. Hij kijkt meteen of het echt het lager is.
    Afijn, 400 euro kwijt voor iets wat een beetje beunhaas in een dagje kan.
    Was ik maar student gebleven :+

19. GundamBlade

GundamBlade Broken,Beat&Scarred

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net te horen gekregen dat mijn APK zo'n beetje 600 euries gaat kosten. Waarom zijn auto's zo duur...:mad:

20. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Het gaan waarschijnlijk R32 velgen worden.

Deel Deze Pagina