1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto Garage hoek

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 20 nov 2009.

  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat scheelt, voorremmen konden nog makkelijk 15k aan.
    En het was inderdaad het wiellager, het wiel had geen speling, maar omdat ik die specifieke dingen meldde ging hij toch maar even kijken.
    Lager was helemaal aan gort en was amper los te krijgen. :x

    180 euro voor lager + beurt. Dat vind ik nog meevallen, is iets van 80 a 90 euro aan materiaal en hij is iets van 2,5 uur bezig geweest door die lager....

    Toch hoop ik de volgende beurt zelf te doen, bij de volgende 15k gaan namelijk de schijven+ blokken en de D-riem vervangen worden

    Das al over 3~4 maanden :emo:
     
  2. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Beste heren,

    Ik ben op zoek naar een stel automatten voor een 206RC. Kan ze bijna niet vinden, iemand hier die ze toevallig heeft?? _O_
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Zijn die zo verschillend dan voor de normale 206?

    Als je geilt op origineel gewoon naar de dealer gaan.
     
  4. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Uhh, ja er zit een witte/grijze bies om. Bij de dealer kosten ze 255 euro! Dat ga ik niet betalen voor 2 matten:9
     
  5. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Net de auto weggebracht, waarschijnlijk 1, misschien 2 nieuwe voorwiellagers...waar kan ik op rekenen qua kosten? (Suzuki Swift 1.3 GS uit '94)
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Een euro of 70 per lager. Maar je fusee moet eraf om het nieuwe lager erin te persen en dat duurt minstens een uur per lager. Als je ze allebei laat vervangen zit je denk ik tussen de 250 en 350 euro...
     
  7. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Het waren niet de lagers, krijg nu nieuwe remschijven en blokken voor, en de fuse oid (draagarm?) wordt vervangen linksvoor. 442 euro alstublieft :emo:
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2011
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Fusee is het hoofd deel van de wielophanging. Je wiel, draagarmen, veerpoot, remklauw, stuurstang e.d. zitten hieraan vast.
    Weet je ook waarom 'ie vervangen moest worden? Zoiets hoort niet zomaar kapot te gaan namelijk. En als ze het fusee hebben vervangen mag ik aannemen dat er ook nieuwe lagers inzitten. Beetje omslachtig om die oude erin te persen.
     
  9. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou, hij maakte een geluid alsof het voorwiel aanliep als ik een bochtje maakte, en de garage hier zei dus dat het dat was. Fuseekogels ofzo had ie het over, misschien vervangen ze wel alleen die.
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    M'n vader heeft sinds 2009 een Daewoo Kalos. Sinds ongeveer een jaar geleden kreeg de auto een probleem bij het stationair draaien. Het probleem lijkt zich te verergeren naarmate het buiten warmer wordt. Misschien dat iemand hier een beetje een idee heeft wat voor probleem dit is.

    Wanneer je bijvoorbeeld voor een stoplicht staat dan begint de motor uit het niets tussen de 1000 en soms 1500 toeren te lopen, zonder dat je iets doet. Voor dit probleem is hij naar verschillende garages gegaan en z'n auto heeft ook al twee keer aan een 'computerbank' gehangen. De ene garage had het over een 'modem' en de ander over een soort filter. Dit modem heeft m'n pa nu twee keer laten resetten wat er voor zorgt dat het probleem een tijdje weg blijft. Helaas komt het toch elke keer weer terug. Andere benzine tanken werkt ook niet. Beide garages gaven overigens niet de garantie dat deze onderdelen ook echt het probleem veroorzaakten. Een van de garages vertelde ons trouwens dat een nieuw modem tussen de 600 - 700 euro kost, daar had mijn vader niet zo'n zin in, vandaar dat ie 'm nog niet heeft laten vervangen.

    Vanavond haalde de auto tijdens het stationair draaien een nieuwe piek. Hier op de parkeerplaats toen de auto in z'n vrij stond piekte deze zomaar tussen de 2000 en 2500 toeren. Zoals je begrijpt gaat m'n pa aanstaande maandag opnieuw naar de garage want hij is er nu wel een beetje klaar mee.

    Aangezien ik me verveelde en ik het wel interessant vind, dacht ik laat ik eens kijken of er op XBW iemand zit die mij een beetje kan vertellen waarom de auto van m'n vader zo idioot doet :p
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    That's where I stopped reading.

    Nee :p Probleem kan aan een hoop dingen liggen: stappenmotor, MAP/MAF-sensor, bedrading van die sensoren, aanzuiging van valse lucht... MAAR, als het iets van dit is en de computer wordt gereset dan zou dat resetten het probleem niet moeten verhelpen. Ook niet tijdelijk. Lijkt dus inderdaad te zijn wat de garage zegt.

    Ander (lucht?)filter lijkt me niet. Verkeerde luchtfilters zorgen alleen voor een slechter lopend blok, niet eentje die in toeren klimt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2011
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Thanks. Ja, het is geen Mercedes maar we zitten droog :p Zal je bericht even aan m'n pa laten zien :)
     
  13. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    ken ook de lamda sonde zijn (weet niet als ik het goed heb getypt)
    heb laatst ook dat grapje gehad dat me opel astra g niet stationair liep steeds boven de 1000 en de 1500 in maar voelde auto gewoon shocken.

    maar dadelijk de nieuwe koplampen in monteren en nog even de achter handrem fixen en ken die straks of morge vroeg nog even terug voor de herkeuring. ken die er weer tegen aan.
     
  14. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    ik rij weleens in de opel astra van mijn moeder(ben bezig met sparen voor eigen auto) soms gaat er een oranje lampje branden en dan valt vaak de motor uit en begint de auto te schokken ben laatst mee naar garage geweest en daarna was het niet maar nu begint het weer opnieuw weet iemand wat het kan zijn mijn ouders gingen naar een andere garage en die zeiden dat het een filter was ze lieten het dan vervangen en dan zette die garage een gebruikte filter erin die schoongemaakt was
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2011
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Kom op man, steek eens ff wat moeite in je post. Welke lampje? Wat voor een filter? Valt de motor vaak uit of altijd? En doet 'ie het weer als je hem daarna weer start? Met zo weinig info kan niemand iets.

    @ Robinsky009,
    Lambda kan ook inderdaad. Maar dat verklaard nog steeds niet waarom het na een MMS reset wel even goed gaat.
     
  16. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    misschien door het resetten in het systeem dat hij de fout niet meer kent en even goed gaat en na de hand herkend de sensor het probleem weer en krijgt de wagen de schokken er weer door.

    ken zijn maar dat weer een theorie wat ik denk, ken ook hartstikke fout zitten.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De garage kan toch de computer uitlezen :confused:

    Bij mijn Fiat begon het lampje (injectie) te branden en de auto begon ook te schokken.
    Garage heeft de computer uitgelezen en ontdekte dat een bonbine niet goed werkte.
     
  18. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    daarom moeten ze hem ook uitlezen voor de fout ontdekken maar als ze alleen resetten kom je niet ver want komt de fout automatisch terug.
     
  19. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Nou ik weet niet hoe jij reset? Maar normaal gesproken als er over 'gereset' gesproken wordt dan gaan de instellingen terug naar fabrieksinstellingen. En je kan me echt niet wijs maken dat de autofabriekanten een auto met zulke fouten de weg opstuurd.
     
  20. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    De winter komt er weer aan (zou je zeggen :+ ) Ik ben aan het kijken naar winterbanden en de voors- en tegens af te wegen op elkaar. We rijden in een Peugootje 307, en ik ga vanavond volgende week iedere dag met de auto naar mijn werk.

    Het is een kleine 25km rijden en het is grotendeels snelweg. Maar ik ben ook vader geworden kort geleden en ik vind veiligheid wel van belang.

    Ik kan voor 600 euro (alles inc velg) Vredestein winterbanden laten monteren en zo lekker rondtuffen tot april en dan de zomerbanden weer erop zetten.

    Als het goed is kan je dan 4 seizoenen, (nog 3-4jr) rijden met zowel je zomer- als winter banden...?

    Mijn vraag, wie van jullie rijd er met winterbanden en is het echt zo zinvol of is het net als (trosradar forums) een grote commerciële boel?!
     

Deel Deze Pagina