Auto of brommer?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ol' Capone, 23 jun 2004.

1. Casperge

Casperge Guest

2. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    scooter-brommers rulen dat raad ik je ckr aan!!!:D

3. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan hem nog altijd op naam van m'n pa / ma zetten, dat is geen probleem ofzo. maar ik vat niet precies wat je bedoeld met dat aan de openbare weg zetten? als ik hem op eigen trein zet is het toch oke?
    En als ik zo'n ding heb waar ik toch niet in rij ga ik echt geen apk, verzekering en wegenbelasting betalen :9 dat doe ik dan wel als ik 18 ben!...

kvind scooters helemaal niets aan.. brommers integendeel weer wel!
    maar het gaat me eigenlijk om het sleutelen, en met een auto kan je wat meer dan alleen opvoeren (zoals bij een brommertje) he!

Edit:
    ik zat aan iets als dit te denken... niet duur, en ik (redelijk?) goede staat!
    deze
    hier nog een auto

Laatst bewerkt: 23 jun 2004
  4. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Op eigen terrein is idd geen probleem, moet je hem alleen uit de wegenbelasting halen.
    Ik ken je budget niet, maar vind je het niet zonde om geld te steken in een auto waar niet mee gereden wordt? Accesoires zijn idioot duur.
    Of is het terrein dat je tot je beschikking hebt zo groot dat je daar kan rijden? Dan is het natuurlijk wel weer leuk!

5. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    goede opmerking! :) dat is idd wel zonde ja... ik denk dat ik er toch nog even mee wacht, en als m'n sista 18 is, dan wordt haar auto mijn sleutelauto :9

nee, zo groot is het helaas niet... ik kan evt. wel in het industriepark gaan rijden. maar voorlopig denk ik dat ik gewoon even wacht!

6. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je auto op de openbare weg staat moet je hoe dan ook wegenbelasting betalen. Ook al rij je er niet in. Maar misschien als je auto in een garage van je huis staat hoef je dat niet te betalen. Maar dat zou ik niet weten.

Laatst bewerkt: 23 jun 2004
  7. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    sorry maar ik zou echt nooit op je 15 een auto kopen. dat vind ik echt puur geldverspilling. en wat wil je aan je auto opknappen? en denk je nou dat het leuk is om 3 jaar lang op eigen terein te rijden? koop gewoon een brommer en die kan je ook goed opknappen. dit is volgens mij ook niet zo duur als autoonderdelen. en wat houdt jij tegen om b.v. op je 17e een auto te kopen? en als je werkt heb je op je 18e wel geld genoeg voor een mooie auto en dan zou je liever niet met zo'n oude ragbak gaan rijden.

8. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Voor €30,- kun je een auto laten schorsen, dan hoef je geen belasting meer te betalen maar mag je er vanzelfsprekend ook niet in rijden. Heb ik ook gedaan met een oldtimer waar ik al een tijdje mee bezig ben.

9. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    W8 nou maar gewoon op je roze papiertje zoals iedereen, tot die tijd pak je maar een skelter of een scooter.

10. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    .. als hij een auto koopt, kan hij 3 jaar er aan sleutelen enzo. Moet je dan zien wat een prachtbak hij heeft ;)

11. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zou voor de auto gaan en het brommertje (als je het niet nodig hebt) gewoon laten liggen. En als je toch zeker drie jaar moet wachten zou ik ook voor een wat aparter model gaan en niet voor een opel kadetta rossa........een mooie klassieker ofzo....onderdelen zijn niet zo duur als de meeste mensen denken, ga een keer naar de sloop en je vind van alles voor elk merk en als je een oldtimer hebt zijn er nog altijd clubs die onderdelen voor een gereduceerde prijs verkopen. Je kunt natuurlijk altijd een oude puch kopen en daarmee gannrijden, maar om nou €3000 neer te tellen voor zo'n plastic raceplee (scooter dus ;)), voor die twee jaar dat je er op rijd, dan ben je goed gek

12. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    een catterham bouwpakket misschien :D weetje hoe ubervet!!
    tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben, ben ik al wel 18 :) ;)

*nu even realistisch*
    ik denk dat ik tot m'n 17e wacht, anders staat zo'n wagen er 3 jaar!

13. sunny

sunny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heey, ik ben 17 en heb zelf ook een auto waar ik aan sleutel, alleen het is alleen te doen als je je auto bij een garage ofzo kunt zetten, want als hij voor de deur staat moet je verzekering en belasting betalen terwijl je nog nie mag rijden. de onderhouds kosten kunnen meevallen maar als je pech hebt, zijn er dure reparaties
    zoals bijv. koppelingsplaat ofzo.

14. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Heb gisteren voor het eerst mogen rijden op het parkeer terrein van de praxis :D ( was toevallig leeg).
    Nou weet ik zeker dat ik geen brommer/scooter neem en gewoon voor een auto ga.
    Heb je ook meer aan en als je een rijbewijs hebt heb je toch meer kans op een baan :D

15. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ten 1e: Je bent 14 en je rijd al? Geloof ik niet!
    Ten 2e: Waarom zou je meer kans hebben op een baan met een rijbewijs. Er bestaat ook zoiets als openbaar vervoer! Klinklare onzin!
    Ten 3e: Je kunt wel stoer gaan praten maar op je 18e mag je pas je rijbewijs halen, dus dat wordt eerst 4 jaartjes wachten.

Nou mijn vraag: Ik ben pas 16 geworden, precies een week geleden. En nu ben ik dus op zoek naar een brommer/scooter. Ik wil een bedrag van 500 á 700 uitbesteden aan de brommer zelf, scooter zal niet echt lukken voor z'on bedrag. Nu was mijn vraag of iemand nog adresjes heeft of tips, tips bijvoorbeeld over welk merk hun een goede ervaring mee hebben enzovoorts.

16. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    kan tog wel zijn dat hij 1 keer mocht rijden van zijn ouders, mocht ik toen ook al wel eens hoor.
    maar met de rest ben ik het met je wel eens.

17. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Check Marktplaats voor scooter/brommer.
    En ik heb echt mogen rijden hoor:D
    Was een grot parkeer terrein.
    Oke wel wat foutjes , de koppeling paar keer vergeten in te drukken bij het schakelen:p

18. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    'k sta altijd op de oprit te gassen :)

Maar rijden mag (nog) niet :mad:

19. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    @MasterApu: Zoals Fearless al zei: sites als ebay.nl marktplaats, ricardo, spullenbank, 2dehands

Deel Deze Pagina