[auto]: Snelheidstopic / boetes/ waarom etc

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 29 jul 2007.

1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    + Flitsauto's (zijn vaak ook camera auto's die rondrijden) hebben 2 opvallende mistlampen......:cool:

2. Hezzel

Hezzel Peace in my Panties

Leuk Bevonden:
    1
    me neef heeft een bedrijfs auto en het bedrijf betaalt ook zijn bezine
    en z'n bekeuringen:thumbs:

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Nou het bedrijf waar ik werk in elk geval niet. Kwam er niet voor de 2e keer achter. Helaasch!

4. JeroenSV

JeroenSV Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ook regelmatig geflitst. vroeger op de taxi gewerkt en dan was het zo'n 6 a 7x per jaar ongeveer. Meestal rond de 10 a 15 km/u te hard. Ik rij bijna altijd wel harder dan is toegestaan. En niet omdat ik dan veel sneller ben als andere maar gewoon omdat dat gewoon fijner rijdt. Harder rijden geeft me een beter gevoel. Ik rij iedere dag met me motor zo'n 60 km heen en terug naar me werk. En ik heb eens getest of hard rijden een voordeel oplevert. Als ik zo gemiddeld 20 km per uur harder dan de toegestane snelheid rijdt dan ben ik hooguit zo'n 3 minuten sneller dan normaal. Dus echt een voordeel is dat niet. Het zou pas een voordeel kunnen zijn als je van maastricht naar groningen continu 20 km/u te hard zou rijden. Op korte afstanden is harder rijden dus onzin als je sneller wilt zijn. Tenzij je het goed kan timen dat je alle stoplichten mee heb en steeds voor die andere langzamere wagen op de weg rijdt.

5. JeroenSV

JeroenSV Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk.... en als ie z'n rijbewijs moet inleveren doet z'n baas dat ook zeker voor hem??? daar zullen vast wat voorwaarden aan vast zitten want ik geloof echt niet dat een baas zomaar boetes betaalt..... tenzij hij bij de politie werkt of diplomaat is want die kunnen alles onder de tafel schuiven....

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Bij de politie heb je juist een groter probleem wanneer je een verkeersovertreding maakt. Voorbeeld functie enzo.

7. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    1)Na één jaar toch regelmatig rijden: nee. (Noord Nederland valt wel mee: Alleen de Ringweg Groningen en A32 Heerenveen zijn hotspots.)
    2)doorgaans houd ik me aan de snelheid (iets te hard op de teller), soms 130. 140 alleen als oplossing
    :cool: Om verkeersproblemen op te lossen.
    4) -

8. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38

1: Dit jaar 5 keer denk ik. Totaal aantal boetes weet ik niet, wil ik niet weten ook.
    2: Verschilt, van 4km te hard tot dik 40+. Rij nooit harder dan 50km/uur te hard iig.
    3: Pas me aan de situatie aan. Heb mijn eigen rijstijl. Op een 3 baans snelweg, waar weinig tot geen auto's rijden zie je mij geen 100 rijden. In woonwijken rij ik 30, dit gewoon voor de dieren en medemens. Maar daarbuiten, buiten de bebouwde kom, pas ik mijn snelheid aan aan de situatie.
    4: Geen idee, scherp blijven en opletten op het andere verkeer :);) En als je dan alsnog gepakt wordt, pech :)

9. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    te hard rijden..........ikke 8) ????????

al was het alleen maar om het feit dat alles wat belangrijk is zich voor 99% in mijn gezichtsveld voltrekt.

en krijg je een boete......gewoon betalen en denken dat ik hem er al 320 keer eruit heb gehaald in overige ritjes.

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Net wat leuks meegemaakt, ik stond rechts bij het verkeerslicht en links stond zo'n SUV achtige bak. Wel een wat goedkopere ( geen BMX X5) enfin, ik sta daar zo en ik kijk opzij en ik zie een leuke blondine.

Zwaait ze ineens, dus ik zwaai terug om vervolgens weg te rijden. De SUV haalt me in met iets van 90 ofzo ( je mag 80 ) , bij het volgende stoplicht haal ik 'm weer in met flink wat gas om lang op kop te lopen. Nou ik dacht al dat de SUV mij niet meer zou inhalen zie ik 'm ineens via m'n spiegel snel naderen. Hij ging wss iets van 120 / 130 ok, haal me maar in. In de bocht pak ik 'm wel weer en dat deed ik . Iets verderop liet hij wel zien dat hij teveel geld had ( of wist dat de flitspaal het niet deed )

Hij bleef maar gas geven en haalde me rechts in , en ging zeker met 120 + langs een 80 k/m flitspaal. Ik had iets van WTF :p, maar hij werd niet eens geflitst. Vaag maarja bij het volgende stoplicht moest ik naar links , en ik zwaaide nog ( doe ik altijd na een klein "wedstrijdje " ) en de blondine zwaaide terug :)

Wat een avontuur hé :D:p

Enfin moest ik gewoon ff ergens neerzetten :) daarna braaf 50 gereden binnen de bebouwde kom ....

11. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    uhm een blondine en dan zeg je steeds hij? 8)

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Euh ja zij zat naast de bestuurder , wss was 't haar vriend :{

Enfin gaat verder ook niet ergens over.

Over het harde rijden ik denk dat het soms kan maar soms ook niet. In het verleden ging ik ook wel eens als ik niet lekker in mijn vel zat de auto pakken om keihard te rijden, en dat doe ik nu gelukkig niet meer. Ik heb wel eens net op een haar naar een auto gemist enzo en dat zette mij aan het denken.

Gewoon 10 k/m te hard en op een rustig stuk een sprintje ofzo kan maar doe het met mate denk ik nu en rijd sowiso niet te hard als je niet goed in je vel zit.

Laatst bewerkt: 1 aug 2007
  13. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    ik rij over het algemeen wel te hard

-maar gewoon goed weten waar flitspalen staan
    -in traject controles niet te hard rijden 8)
    -wegmisbruikers kijken naar klpd auto's

Seat leon (vorig model)
    opel vectra
    Golf V
    Opel astra

meestal als ik dat soort auto's zie ben ik al een beetje bedacht, helemaal als blijkt dat ze met 2 personen in de auto zitten

14. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    wat dacht je van volvo v70/s60
    Deze worden trouwens binnekort vervangen door v50 en misschien s40

15. The Watcher

The Watcher I'll Be Watching You

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb boete omdat ik iemand anders er op attendeerde dat er geflitst werd met mijn lampen.

16. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Lol dat is nou eens een orginele reden, haha.

Heb er zelf 5 achter elkaar binnen gekregen van de periode dat ik 4 keer per week naar stage reed. Iedere keer op dezelfde plek en ongeveer 5 - 10 kilometer per uur te hard.

In totaal zal het zo'n 90 euro aan boetes worden.

17. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    jaa maar die zijn met strepen (of ook zonder?)
    als je die niet ziet :lol:

overigens ben ik blij dat ze er zijn hoor, anders zou het een zooitje worden

18. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    zonder, donker blauw of grijs enzo.

//edit heb nu een boete van de NS, telt dat ook? :+

€43,40 fock hé

Krijg het gelukkig weer terug :+

Laatst bewerkt: 4 aug 2007
  19. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden: