[auto]: Snelheidstopic / boetes/ waarom etc

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 29 jul 2007.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zou zeggen ,niet betalen en het voor de politierechtbank laten komen.
    Het is nog altijd niet wettelijk strafbaar dat je overdag lichtsignalen geeft om op een gevaarssituatie te wijzen.Laatstleden stonden ze in mechelen op de leuvensesteenweg zo te flitsen, en den deze moest juist in de krantenwinkel zijn waarbij ik mij net voor de flitswagen parkeerde op de wettelijke afstand van één meter, kan ik grappig genoeg zien door mijn achteruitrijcamera.
    En die gast had op hetzelfde moment gedaan met flitsen....
    Die flik maakte eerst van zijn oren omdat ik in zijn weg stond,waarop ik fijntjes repliceerde dat de parkeerplaatsen voor iederéén zijn en dat ik op een volkomen wettelijke afstand stond,en daar gelijk ook een foto van ging maken,en wanneer ik het proces-verbaal van hem zou krijgen ik dat ook zou gaan aanvechten bij de politierechtbank en we dan eens zouden zien wie er wettelijk gelijk had,dus die gast is gelijk terug in zijn flitsauto gekropen en toen ik van de krantenwinkel terug kwam was hij verdwenen......

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Ik rij meestal ook een kilometertje of 10-20 te hard en op een rustige snelweg kan dit ook nog wel een stuk naar boven lopen. Wel houd ik mij in 30km zones (woongebieden) en plaatsen waar ik voor het eerst kom (ivm met flitsers) aan de snelheid.

Heb nu iets meer dan 3 jaar mij rijbewijs en ben al zeker een keertje of 10 door de politie aangehouden maar heb gelukkig nog nooit een boete gekregen

3. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ben ondertussen (2 jaar m'n rijbewijs) een keer of 3 aangehouden om te blazen.
    Uiteraard iedere keer netjes papieren bij me en zonder alcohol.

Een bekeuring heb ik ook gehad, maar slechts 1.
    9 km te hard, €27,- ofzo. M'n vriendin wist zeker dat er daar nooit geflitst werd.
    Wel dus. ;)

Ach ja, valt nog goed mee. M'n rij-instructeur wist zeker dat ik binnen 2 maanden m'n eerste paar boetes zou hebben. :cool:

4. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    1 ) Meer dan genoeg.
    2 ) Meestal zo'n 20 km te hard met uitschieters naar de 200+, hoeveel te hard dat is ligt aan waar ik op dat moment rijdt :+ Dit is echter niet een frequent iets.
    3 ) 20 km omdat het een fijne kruissnelheid is en de uitschieters omdat het leuk is.
    4 ) Niet zeuren als je een boetje krijgt maar gewoon betalen, zeuren staat zo kinderachtig.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het valt me wel op dat bij alcoholcontrolles bijna nooit naar de rijbewijs/autopapieren wordt gevraagt.

Rijbewijs heb ik altijd bij me en de autopapieren zitten netjes achter de zonneklep in de auto.

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Omdat ik wel een ov heb, en die mag je 1x vergeten.

Trouwens gelijk dikke vormfout in de acceptgiro. Mijn achternaam klop niet.

Deel Deze Pagina