1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

auto theorie cursussen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door casper018, 11 feb 2016.

  1. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Nu vroeg ik me af, heeft iemand ervaring met zon cursus? Dat je in ochtend/begin middag cursus doet en daarna direct examen
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Nee, ik ben een dag van te voren begonnen met leren zonder cursus of wat dan ook :+
     
  3. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ben blij dat ik in deze tijd dit niet meer hoef te doen. Zeker de theorie.
    Bij het rijden had ik tien lessen nodig. Bij de eerste les zei ik meteen, vraag maar direct het examen aan. :D na 10 lessen kon ik afrijden en meteen geslaagd. Kostenplaatje, 10x 15 gulden en iets van 100 voor gulden afrijden. Dus 250 gulden in totaal. Zou in euro's iets van €100 gekost hebben. Theorie was destijds al helemaal een lacherdje. Paar keer dias kijken, examen doen en klaar. Koste ook geen drol.

    Ik wens je in ider geval veel suc6 en hopen dat de kosten een beetje binnen de perken blijft.
     
    casper018 vindt dit leuk.
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik heb alleen dit gedaan, een weekje van te voren begonnen: https://itheorie.nl/auto/theorie-leren/ Had 0 fouten bij beide categorieën.
    Succes, het is effe kut maar daarna ben je er vanaf. Bij het praktijkexamen was ik een stuk minder zenuwachtig.
     
    casper018 vindt dit leuk.
  5. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
  6. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    haha en gehaald?

    Ben zelf 2 x gezakt,1e keer 6 fout 2e keer 7 fout... Heel genaaid op tricky vragen die niet in mn theory boek stonden.
    Vandaar dat ik nu twijfel, zal zon Cursus echt helpen?Met 1 dag eraf???

    Daarom vroeg ik me af ... iemand ervaring met zon cursus?? is t echt zo ''goed'' ?
     
  7. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Hangt er denk ik een beetje vanaf wat voor cursus je doet. Daarbij: Als je van jezelf makkelijk leert zul je het vrij snel oppikken, maar als je van jezelf weet dat je altijd moeite hebt gehad met theorie in je kop stampen dan zal het misschien wat langer duren.
    Ik ben zelf op dit moment ook bezig met mijn autotheorie en gebruik net als @Alexknl hierboven itheorie. Ik ben er al wel een tijdje mee bezig maar heb het gewoon lekker rustig aan gedaan; elke week een paar hoofdstukken. Volgende week dinsdag heb ik mijn examen dus ik kan daarna wel even terug komen om verslag te doen over of het een beetje prima is.

    @Alexknl zijn de oefenexamens van itheorie een beetje representatief voor het daadwerkelijke examen? Vaak zitten er super simpele vragen tussen, maar soms ook een vraag waarvan ik het antwoord 100% nooit ben tegengekomen in de hoofdstukken (bijvoorbeeld de verschillende delen van het kentekenbewijs, 1A, 1B, etc.).

    Edit: Nou, mocht iemand nog nieuwsgierig zijn, ik heb mn theorie in 1x gehaald (8 fout gevarenherkenning, 1 fout algemene regelgeving en inzicht), dus prima te doen als je itheorie gebruikt :+
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2016
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    En ik tik al bijna de 2000euro aan..lekker hoor
     
  9. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Echt......!!!! Tering. Nou ik hoop dat je het snel haalt. Maar ja vroeger was alles goedkoper maar verdiende we ook veel minder natuurlijk. Maar ik denk in verhouding dat het toen echt wel een heel stuk goedkoper was.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik zat ook over de 2000 euro. 3 keer moeten afrijden is duur. Eerste keer was genaaid :+ moest eerstvolgende keer naar rechts. Reed een straat in waar een bordje nogal verdekt stond dat het eenrichtingsverkeer was. Ik merkte opeens op dat de auto's allemaal andersom geparkeerd stonden. 2e keer reed ik beter dan de derde keer, maar in drukkere periode met een chagrijn.

    Theorie vond ik vrij makkelijk. Ik vroeg mijn rijinstructeur ook telkens uitleg te geven over theorie waarom ik dat wel mocht doen en waarom ik die straat niet in zou mogen. Het is misschien duur, maar als je hem gehaald hebt hoef je alleen nog geld te betalen voor verlenging van het rijbewijs :)
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ik ga eind maart afrijden. Recka laat het jullie weten.

    @Fiasco hoe gaat ie bij jou dan?
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Uh september voor 2e keer theorie gezakt en sinds dien niks meer gedaan. Haat mezelf, moet weer oppakken
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb 3 jaar geleden zo'n 25 rijlessen gehad. Ik ben er toen mee gestopt. Ben het nu weer aan het oppakken en moet 1 april op voor m'n theorie.

    /Edit: Ik wordt zo agressief van die gevarenherkenning. Dat slaat echt als een tang op een varken. Hoe kan je nou in godsnaam vanaf een plaatje beoordelen wat je moet doen.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2016
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Gevaar herkenning was veruit het makkelijkste van dat examen. Gewoon goed kijken. Daarnaast ook een stuk belangrijker dan die onzin theorie over gewicht en lampjes.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Gevaarherkenning is belachelijk. Had altijd aardig wat fout tussen gas loslaten of remmen.
     
  16. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dan mis ik misschien de logica. Niets doen heb ik op de oefenexamens altijd goed. Maar het verschil tussen remmen en gas los zie ik echt 9 van de 10 keer niet.

    Waar moet ik op letten. Of waar zie ik het verschil?
     
  17. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik heb 2 jaar terug rijexamen gehad. Rijinstructeur was een heel aardig oud vrouwtje (daar heb ik wel geluk mee gehad) :p Ik reed wat gehaast maar dat kwam meer door de zenuwen. Ik liet zelfs bij het uitstappen de sleutel in de auto steken, dat was het teken voor de instructeur dat het meer de zenuwen waren. Als ik een strenge rijinstructeur op een foute dag gehad had, was ik denk ik niet geslaagd. Ik heb in totaal 30 lessen gehad, dit komt omdat ik in de tijd dat ik bezig was een ongeval heb gehad, en daarna heb ik het weer rustig moeten oppakken en wennen. Ik ben nu een erg nette rijder als zeg ik het zelf :p Ik kan dat ook echt niet hebben als mensen niet naar het fietspad kijken als ze rechtsaf slaan of geen richting aangeven. Soms vraag je je af hoe mensen hun rijbewijs hebben gekregen.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2016
    Reckuuza vindt dit leuk.
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Mijn instructeur gaf aan dat remmen echt alleen is als er abrupt iets gebeurd binnen redelijk korte afstand van de auto. Anders is het gas los.
     
  19. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Mijn instructeur zei altijd "Bij direct/acuut gevaar remmen, bij indirect/mogelijk gevaar gas loslaten." Ook nogal vaag maar goed.
    Had ook 9/12 fouten bij mn gevarenherkenning van het examen, toch aan de hoge kant.

    Die overige theorie vond ik niet zo moeilijk: gewoon goed stampen tot je alle shit uit je hoofd weet. Het voelt nutteloos, absoluut, maar het is puur stampwerk, niks van begrip of zo.
     
  20. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Zo. In 1 keer gehaald vanmorgen :)
     
    Cyndris en L.A. vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina