AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tha Ladykillah

Tha Ladykillah Tha Nudies!

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is inderdaad de beste manier... Zo is het mij ook geleerd. En eigen na een aantal jaartjes rijden leer je dat niet meer af..

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Klopt, pas als je stil staat naar zijn 1 schakelen

3. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ja, ik moest jou toch inhalen, en jij ging zo langzaam:+

Nee ben alleen maar op de rechterbaan gebleven. Het is een onwijs kort stuk tussen gouda en bodegraven. Was er zo voorbij.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Haha :cool:

Maar is idd een heel kort stuk tussen Gouda en Bodegraven. Heeft weinig nut om daar te gaan switchen van banen. Ik ging meestal van Gouda naar Nieuwekerk of naar Rotterdam Alexander. Die afstand is wat groter.

5. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    dit is dus niet het beste. ik schakel namelijk binnen een halve seconde naar een andere versnelling als dat zou moeten, maar als ik weet dat het stoplicht toch rood blijft dan doe ik het op mijn maniertje;)

bovendien zie je al van verre afstand of je kan doorrijden bij een rotonde of niet dit ligt er ook aan hoe hard je de rotonde nadert ( en oprijd)

6. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Hm als je in z'n 2 naar een rood stoplicht rijdt, en het wordt groen hoeft de motor minder toeren te maken bij het opschakelen (enkel van 2 naar 3 naar ...)

Wanneer je in z'n 1 zit, moet ie niet die stapjes meer maken...

Lijkt mij ook dat je op jouw manier met een redelijke snelheind in zijn 1 rijdt :confused: Dus veel toeren

7. mars15

mars15 Guest

ging goed net, was ook rustig, had andere schoenen aan was wel beter geloof ik. Geen 1 keer de motor afgeslagen, ander jongen wegbrengen ging relaxt. Ook het rijden van 1 naar 2 ging goed. Paar keer snelweg gereden, 120 km :p

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Moest vandaag ook rijden.. ging redelijk. Moest de hele weg op kleine irritante wegen rijden, en stoppen voor andere auto's, maar het is wel een goede ervaring.

Het begint hier trouwens net op een dagboek te lijken van Mars en mij:+

9. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet beter om gewoon elke versnelling terug te schakelen? Altijd goede vernselling, nooit te veel en/of te weinig toeren(want tjah onder de duizend trekt mijn auto ook voor geen meter ;))

en op 80KM wegen als ik een stoplicht tegen komt... ik rem af en word groen en ik rijd nog 50 dan wil ik um ook niet in zijn 2 hebben staan :p

10. mars15

mars15 Guest

mooi toch :)

9.5 uur er op en jiij

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hee , zo leer je pas autorijden , komt je stuurvaardigheid en overzicht op de rest van het verkeer véél meer ten goede dan alleen op een autoweg , of op grote lange rechte wegen te rijden.

12. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    zo leer je idd goed autorijden ja, en ik zei ook al dat het een goede ervaring was.

@ mars15 ik heb nu 5 lessen van een uur gehad, dus 5 uur in totaal.

13. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0

je rijdt naar een stoplicht het stoplicht staat op rood. je remt + je drukt meteen ook je koppeling in ondertussen schakel je naar zijn 1 met je koppeling nog steeds ingedrukt. wil jij dan zeggen dat je lawaai hoort;) overigens als het inneens groen wordt schakel ik in 1 keer door naar ze 2 want koppeling heb ik toch al ingedrukt. en overigens heb ik ondervonden dat 80 in zijn 2 ook best kan en dat je dan het makkelijkst stoplicht wedstrijden wint

14. mars15

mars15 Guest

wanneer ga je weer ? en hoeveel uur moet je totaal ? mijn pakket is 32 uur

15. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Op de snelweg rijden vond ik (en nu nog steeds) altijd het leukst, beetje relaxed toeren en je komt nog eens ergens. Wat ik tijdens het lessen altijd irritant vond was dat je maar 120 km/u mocht rijden. Ik rijd nu altijd 130-140 km/u, zo haal je altijd nog wat mensen in en het rijdt vele malen relaxeter en rustiger :)

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik les vrijdag weer een uurtje. Geen idee hoeveel uur ik in totaal moet.. ben klaar wanneer ik klaar ben;)
    Het kan dus 20 uur zijn, maar ook 30.

17. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Das ook goed ja, dan rem je af op je koppeling ipv echt te remmen.

18. mars15

mars15 Guest

vanavond om 8 uur weer 1 uur rijden
    maandag was zo stil op straat echt beter

19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Je leert juist het meest als het druk is en je op alles moet letten.

20. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Waarom naar één schakelen als je niet zeker weet of je tot stilstand moet komen? Mijn inziens is mijn manier toch een stuk rustiger rijden in het geval dat hij inderdaad op groen springt, maar er is ook niet echt een "beste" manier. Als het jij het op jouw manier fijner vindt is dat prima, maar er is ook reden voor waarom het je normaal gesproken niet op die manier wordt aangeleerd.

Of je overzicht hebt hangt natuurlijk af van de rotonde. In mijn regio zijn er een heel aantal kleine rotondes waar je niet overheen kunt kijken en waardoor je dus pas op het laatste moment weet of het veilig is om op te rijden.

Laatst bewerkt: 12 apr 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina