AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    jep gaat wel redelijk. in het begin niet, maar nu wel.

2. mars15

mars15 Guest

heb morgen ttt ;)

en week er op afrijden

3. mars15

mars15 Guest

Heb mijn vrijstelling binnen, door de ttt vanmiddag.

Eerst uur rijden gewoon. Toen ook nog parkeren geoefend enzo. Toen om kwart voor 2 naar het CBR. Toen ff gewacht om 2 uur naar binnen gegaan met alle gasten. Eerst even gepraat met die vrouw. Toen naar buiten naar de auto. Even licht enzo controleren. Kwam mijn rijinstructeur ook mee net voordat we naar cbr gingen. Snap nog steeds niks van al die lichten hehe.

Maar de rit ging wel goed vond ik zelf. Moest alleen straatje keren en een hellingproof. Straatje keren ging wel goed. Alleen de hellingproof deed ik op de voet rem volgens haar. Maar had echt wel de hand rem naar beneden enzo.

Rit zelf was naar mijn mening wel goed. Maar volgens haar reed ik te langzaam waar ik hard mocht, en te hard waar ik zecht moest.

Ook bij een kut verkeersplein, onder de brienoord voor de mensen uit omg rotterdam. Moest ik de hele rechter baan pakken. Maar moet je eerst 2/3 stroken over. Dit deed ik in 1x. Maar moest van haar meer kijken.

Eind resultaat bij CBR. Vrijstelling heb ik binnen, Maar als advies werdt toch gegeven door haar

Ga meer bezig zijn met het verkeer en de situaties om je heen. Dit kan alleen door verder en breder te kijken. Ga meer obeserveren.

Vooral bij kruispunten enzo. Moet ik verder vooruit kijken.

Daar heb ik nog maar 3 uur voor. Eigenlijk 2 maar heb er 1 bij gekocht.
    Weet niet of ik het vrijdag haal

4. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    oftewel anticiperen, het moeilijkste wat er is. sommige mensen kunnen rijden na 20 lessen maar hebben dan nog 20 lessen nodig om te kunnen anticiperen

5. mars15

mars15 Guest

ja idd anticiperen :mad:

6. Darkzell

Darkzell XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had bij m'n TTT dat ik verder vooruit moest kijken en dat ik wat besluitvaardiger moest zijn. Dat ging na een paar lessen uiteindelijk allemaal wel goed en ben dus gisteren voor de 1e keer op examen geweest. Helaas wel gezakt omdat ik op een rotonde een scooter die schuinachter mij zat voor had moeten laten gaan toen ik de rotonde afdraaide (de scooter draaide nu echter ook af dus er was verder niks aan de hand). Het was jammer aangezien ik echt goed reed, in de lessen heb ik nog nooit zo goed gereden.

Nu moet ik dus weer 2 weken wachten en hopen dat ik het dan wel haal.

7. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    He mars15; het is gewoon hellingproef.:)

Anyway, als ik de verhalen zo lees doen sommige mensen echt goed hun best om dat roze papiertje te halen! Hopelijk gaat dat ook lukken op korte termijn maar (lief bedoeld) denk dat niet meteen dat je kan rijden. Uitzonderingen daar gelaten maar probeer daarna voornamelijk regelmatig te rijden. Niet veel, maar regelmatig om het gevoel van een auto te blijven houden en steeds weer nieuwe verkeerssituaties tegen te komen. :thumbs:

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of je doet gewoon net als ik, niet rijden :+ Dit omdat ik weet dat ik een gevaar op de weg ben, ik doe het uit bescherming voor mijn medemens :cool:

9. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Als je eenmaal kúnt autorijden, wil je echt niet meer anders. Ik vind het heerlijk om even een blokje te rijden! \o/

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Idd, dat is het belangrijkste wat je moet doen. Gewoon de eerste paar weken elke dag een kwartier ofzo rijden. Zo krijg je een beetje de feeling om alleen in een auto te rijden

11. mars15

mars15 Guest

idd verder vooruit kijken

hopelijk lukt dat volgende week

12. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, je kan het ook overdrijven; ik heb in mijn eerste half jaar 40K gereden... Dan heb je snel door wat er wel en niet kan op de Nederlandse wegen.

13. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    hoeveel betalen jullie per les ongeveer. ik betaal 37 euro per les (1 uur)

En jullie?

14. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ik reed voor 43 gulden per lesuur.

15. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    gulden, damn. moet je kijken hoeveel de euro allemaal niet heeft gedaan

16. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0

af en toe rijden? ja doeiiii toen ik net mijn rijbewijs had reed ik dezelfde avond in het donker met het slagschip van mijn vader:thumbs: alleen door meteen veel te rijden (het beste alleen) leer je snel veel vertrouwen in jezelf te krijgen
    ik heb nu inmiddels sinds 25 september 2005 mijn rijbewijs, en ben al een aantal keer naar duitsland toe gereden8)

overigens geven de examinatoren ook het advies om meteen veel te gaan rijden in je eentje

17. Mattor

Mattor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu ook iets meer dan een jaar m'n rijbewijs, examens in 1 keer gehaald. Rij dagelijks in mijn Audi A6, die ik nu ook bijna een jaar heb, zo'n 20.000 mee gereden geloof ik, moet over 300km ook weer een service beurt hebben en APK ook binnekort, doe ik maar in 1 keer denk ik. Kan niet meer zonder m'n rijbewijs iig, hoe moet ik anders naar m'n werk, vrienden, ouders etc.

18. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Heb een plek waar het 35 euro per les kost. Was eerst 32,50 maar is iets verhoogd. Alleen heb nog iets te weinig geld om alle lessen te betalen die ik nodig heb. Wil namelijk niet eerst 10 lessen doen en dan een tijd niks om daarna weer te verder te gaan. Nog geen rijbewijs dus nog geen bob :)

19. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou ik ook wel willen, mijn eigen Audi :)

20. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel kost een compleet pakket tegenwoordig zo'n beetje volgend jaar ga ik namelijk ook beginnen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina