1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MasterFritz

MasterFritz Nissan Skyline GTR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m'n rijbewijs de vierde keer pas gehaald :eek: Dat geintje heeft me verdomme 60 uur van m'n leven en 4500 gulden gekost! Maar inmiddels rij ik al 3 jaar op deze wereld rond zonder één krasje. :cool: Ik heb ondertussen ook m'n vaarbewijsje erbij gehaald en m'n motorrijbewijs komt ook nog wel.

2. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Ik moet maandag voor mijn theorie...
    En eind april voor me praktijk.

Ik rij 1 uur per week en moet in totaal 20 lessen ofzo.

Ik hoop zo dakket ga halen allemaal.. :mad: Kschijt 70 kleuren bagger nu al.

Ik heb al van een 1 jaar oude renault laguna de rechterachter deur naar ze grootje gereden. ff te strak langs een gebouw...
    en met een ouwe kadett benk een splinter nieuwe seat binnen gereden... maarja dat was op me werk... toen wassik nog 15 dus dan mag dat.

Succes iedereen! met het halen van het magische roze papiertje.

3. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook zo'n 8-daagse ANWB cursus gedaan...
    Het is wel een smak geld in 1 keer, maar veel mensen zijn in totaal ook zoveel geld kwijt.
    Groot voordeel vond ik, dat je constant met autorijden bezig bent... Je krijgt dus veel sneller het gevoel in je voetjes en handjes...

Daarna had ik nog 1 extra les genomen, tussen m'n examen en de cursus en was uiteindelijk in 1 keer geslaagd.

Eerste auto: een Ford Fiesta die m'n pa speciaal voor m'n broertje en mij had gekocht om mee te rijden... beter in zo'n bak oefenen nadat je je rijbewijs hebt, dan in een dure auto...

Tweede en huidige auto: lease-auto van werk: Peugeot 307 XSI (1.6 16V). Zeer mooie auto, alleen niet zo heel veel power. Aan de ene kant jammer, dat gebrek aan power, aan de andere kant heb ik mezelf nu wel begrensd... als ik een 2.0 had, had ik wat meer kans op boetes en ongelukken...

4. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van plan een gewone cursus te doen, welke prijs moet ik dan zo'n beetje aanhouden...:confused: Want volges mij moet ik nog behoorlijk wat sparen.:mad:

5. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Heb me rijbewijs sinds Juni, alles eerste keer gehaald en 17 lessen in totaal gehad.

* trots * :)

6. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    me heeft 1e twee uur rijles gehad:cool:
    30 lessen+examen voor 1100 euro.
    Ging best goed eigenlijk. behalve het schakelen deed ik alles zelf. Vooral koppelen is even opletten maar voor de rest, stukje taart:)

7. The Bear

The Bear ...

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd nog wel een redelijke prijs. Is de goedkoopste die ik tot nu toe heb gezien in euro;s:)

8. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb gelest voor 1100 euro voor 25 lessen, tussentijdse toets, onbeperkt theorie en theorie examen en uiteindelijk eexamen.
    Had alleen 28.5 lessen nodig voor ik het had.. maar ik heb et nu alweer een tijdje en ik rij bijna elke dag

9. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb 31 lessen gehad en 1e keer gezakt *maar dus echt wel onterecht!* en 2e keer geslaagd!

Ik ben ongeveer 1350 euro kwijtgeraakt...... Ik had een instructeut van 60+ :{ dus dat was wat minder. Ik denk dat ik zo duur uitwas omdat ik meteen aan het meebetalen was voor zijn toekomstige AOW uitkering ofzo.....

1 keer kreeg ik een andere instructeur voor 2 weken omdat het ouwtje (zo noem ik hem dan maar..) aan zijn reet geopereerd moest worden omdat hij te lang in de autostoel gezeten had!

DIT IS DUS GEEN GEINTJE!

Ik rijd nu best veel, ik heb mijn rijbewijs sinds november 2002 en heb er nu zo'n 2000km opzitten denk ik..... Ik heb vaak wel vette kar onder mijn kont *zie avatar* :9

Laatst bewerkt: 5 apr 2003
  10. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben sinds 1 april 2003 een officiëel gevaar op de weg.
    Heb 'm in een keer gehaald na 27 lessen.
    Deed iedere week 2 blokuren van 2 lessen.
    En hier en daar nog een los uurtje enzo.

Rij nu lekker rond in een Alfa 33 1.4 IE Imola.

Ik kan niet genoeg van auto rijden krijgen.
    Het is echt 1000x leuker dan GT of ieder ander autorij spel.

11. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    HEB vanochtend mijn eerste rijles gehad :D. Was echt tof, mocht alles zelf doen. Alleen was wel ff wennen, had nog nooit achter het stuur gezeten, echt toppie, wil weer rijden :D

12. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    ik ook nog nooit, maar bij de 3e les zei die man al: nou maar ff de snelweg op8) . Valt eigenlijk best mee dat autorijden.:)

13. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

whahaha wat een geld allemaal.
    dit was beuk kwijt voor zijn rijbewijzen en chaffeurspapieren.

rijbewijs A= 800 gulden en gehaald in 7 weken(slomme kak cbr).
    rijbewijs B= 0 gulden en gehaald in 10 dagen.
    rijbewijs C= 0 gulden en gehaald in 10 dagen.
    rijbewijs D= 0 gulden en gehaald in 4 dagen.
    rijbewijs E= 0 gulden en gehaald in 8 dagen.

certificaat hiab kraan=gratis
    heftruck certificaat=gratis
    chaffeursdiploma=gratis
    adr=gratis
    documenten vervoer explosieven=gratis
    geconditioneerd vervoer=gratis
    chaffeursdiploma personen vervoer=gratis

met dank aan het ministerie van defensie 8)

ps....ik lieg een beetje want mijn doktors verklaring die ik nodig had voor het overzetten voor een millitair rijbewijs naar een burger rijbewijs koste 60 gulden.

eind saldo=860 piekjes en lang leve de luchtmacht :+ .

14. sugarLEVI

sugarLEVI ?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mocht gelijk de eerste les de snelweg op, ff inhalen enzow, echt vet... Iedereen heeft het er altijd over dat het vet eng is, maar was wel kicken, voornamelijk omdat het de eerste les was, en dus totaal onverw8s... We women we rock, well I do... :p

Over een paar maanden rij ik in de rode bolide (mijn vader heeft net zijn Burton afgeknutseld en door de keuring laten gaan)
    of in de Ascona 1.8s van mijn vriend... Damn, wat zal ik een gevaar op de weg vormen...

15. Lucky_X_strikeR

Lucky_X_strikeR I will strike back

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 16 juni TTT

16. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb 27 maart mijn rijbewijs gehaald na 45 lessen en 4 keer examen. :eek:

Ik ben de eerste twee weken tot nu toe schadevrij doorgekomen. Dus wat dat betreft doe ik het al beter als mijn vader.}:]

Ik kom net terug van mijn werk, weer een dikke blunder gemaakt. Ik had per ongeluk mijn groot licht aangezet en had dit dus ook niet in de gaten( tja weet ik veel waarvoor dat lampje is op het dashbord.}:] ) Al die lui maar lichtsignalen geven en ik had geen idee wat er nou was.

17. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 16... maar ik kan al autorijden. :D

Mijn pa heeft een eigen autorijschool en dus gaat het me helemaal niks kosten.

Man, life is good! :D

18. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    *schopt*

vandaag 1e rijles, ben wel benieuwd. Ik heb al wel 3 keer in onze auto's gereden dus ik kan de "basis" al. Dus schakelen, koppeling, remmen, gasgeven *d0h*.

Ik les voor €37 per klokuur en heb geen pakket, ben benieuwd op wat ik uitkom. Maar heb er wel zin in, de keren dat ik heb gereden was ook rete vet !!

Ohja, ik rijd in een Audi A3 (vorige model denk ik, niet nieuwste).

19. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb me nu ook aangemeld voor rijlessen, maar geen pakket, dus ik kijk maar ff hoeveel lessen ik nodig heb... gelukkig zijn de lessen maar voor 34 per uur, bespaart toch behoorlijk wat centjes*) en mijn ouders betalen de eerste 10 lessen..

ik rij trouwens in een mercedes wat voor type weet ik niet precies

20. JeePee

JeePee Guest

Ik ben 15 en rijd ook al auto *) (op afgelegen gebieden) dit scheelt volgens mij nogal als ik rijlessen ga nemen. Nu heb ik al wat voorsprong ;)

btw: het is een ford fiesta |:-

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina