Myes mijn ervaring;
Gisteren om 12:00 begon het feest. Had nog even een uurtje rijles vooraf om wat in te rijden voor het examen, wat opzich wel fijn was. Had van tevoren goed last van zenuwen (had mezelf echt helemaal leeggepist), maar de rijles ging prima dus werd ik wat rustiger. Enige wat tijdens m'n rijles beheurlijk fout liep was de snelweg. Het was goed druk dus zat ik makkelijk te dicht op m'n voorliggers.
Toen rustig naar het CBR gereden, bakje koffie gedronken, nog meer gepist omdat de zenuwen uiteraard weer terugkwamen. Naja, 13:05 was het zover.. Kennisgemaakt met m'n examinator, die nogal nonchalant overkwam alsof ik de zoveelste achtienjarige aap was. Gaf me niet echt een ontspannen gevoel dus.. ben daarom ook blij dat ik gekozen heb om m'n instructeur mee te laten rijden, want die begon uiteindelijk wat slap te ouwehoeren waardoor de rit wat relaxter werd.
Nja de rit zelf stelde vrij weinig voor, want hij ging in mijn ogen vlekkeloos. Ook de snelweg, waar het aanzienlijk rustiger was op dat moment, ging foutloos.
Had voor mezelf wel een twijfelmomentje, de volgende situatie deed zich namelijk voor: Er waren twee rijbanen voor de doorgaande weg, dus ik reed natuurlijk op de rechtse. Vervolgens meldde m'n examinator dat hij het tweede stoplicht linksaf wilde, maar tegelijkertijd kwam er een rijbaan voor rechtdoor bij. Ik dacht in eerste instantie automatisch de meest rechtse rijbaan te nemen, dus 'k gooi m'n richting naar rechts aan en sta op het punt m'n stuur te gooien. Maar op datzelfde moment bedacht ik dat ik 100 meter verder toch de rijbaan voor linksaf moest hebben, maar aangezien het wat drukker was bestond de kans dat ik er niet meer tussen zou komen. Vandaar dat 'k toch m'n auto recht hield en de richting uitzette (op de middelste rijbaan voor rechtdoor, in dit geval), om zodoende later voor links voor te sorteren. Nja het was niet eens echt boeiend eigenlijk
Nja eenmaal terug op het CBR was er duidelijk een druk van m'n schouders af. We liepen vrolijk naar binnen, gingen zitten waarop de examinator me feliciteerde.. Zonder op- of aanmerkingen over de rit kreeg ik te horen dat ik m'n rijbewijs aan kon gaan vragen bij het Stadskantoor.
Heerlijk gevoel was 't
Laatst bewerkt: 10 mei 2007