1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    bump

Zo van w00t ik ben geslaagd \o/ \o/ \o/

2. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Congratz! :cool: :thumbs:

3. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Myes mijn ervaring;

Gisteren om 12:00 begon het feest. Had nog even een uurtje rijles vooraf om wat in te rijden voor het examen, wat opzich wel fijn was. Had van tevoren goed last van zenuwen (had mezelf echt helemaal leeggepist), maar de rijles ging prima dus werd ik wat rustiger. Enige wat tijdens m'n rijles beheurlijk fout liep was de snelweg. Het was goed druk dus zat ik makkelijk te dicht op m'n voorliggers.

Toen rustig naar het CBR gereden, bakje koffie gedronken, nog meer gepist omdat de zenuwen uiteraard weer terugkwamen. Naja, 13:05 was het zover.. Kennisgemaakt met m'n examinator, die nogal nonchalant overkwam alsof ik de zoveelste achtienjarige aap was. Gaf me niet echt een ontspannen gevoel dus.. ben daarom ook blij dat ik gekozen heb om m'n instructeur mee te laten rijden, want die begon uiteindelijk wat slap te ouwehoeren waardoor de rit wat relaxter werd.

Nja de rit zelf stelde vrij weinig voor, want hij ging in mijn ogen vlekkeloos. Ook de snelweg, waar het aanzienlijk rustiger was op dat moment, ging foutloos.

Had voor mezelf wel een twijfelmomentje, de volgende situatie deed zich namelijk voor: Er waren twee rijbanen voor de doorgaande weg, dus ik reed natuurlijk op de rechtse. Vervolgens meldde m'n examinator dat hij het tweede stoplicht linksaf wilde, maar tegelijkertijd kwam er een rijbaan voor rechtdoor bij. Ik dacht in eerste instantie automatisch de meest rechtse rijbaan te nemen, dus 'k gooi m'n richting naar rechts aan en sta op het punt m'n stuur te gooien. Maar op datzelfde moment bedacht ik dat ik 100 meter verder toch de rijbaan voor linksaf moest hebben, maar aangezien het wat drukker was bestond de kans dat ik er niet meer tussen zou komen. Vandaar dat 'k toch m'n auto recht hield en de richting uitzette (op de middelste rijbaan voor rechtdoor, in dit geval), om zodoende later voor links voor te sorteren. Nja het was niet eens echt boeiend eigenlijk :+

Nja eenmaal terug op het CBR was er duidelijk een druk van m'n schouders af. We liepen vrolijk naar binnen, gingen zitten waarop de examinator me feliciteerde.. Zonder op- of aanmerkingen over de rit kreeg ik te horen dat ik m'n rijbewijs aan kon gaan vragen bij het Stadskantoor.

Heerlijk gevoel was 't :)

Laatst bewerkt: 10 mei 2007
  4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd!

Ik moet zelf op 21-05 mijn TTT doen. En dan op 30-06 mijn echte examen.
    Ben wel benieuwd, heb nu 28 lessen van 1 uur gehad. Alles lukt me nu aardig, enige wat ik echt moet verbeteren is op de borden letten. Ik mis nogal wat borden e.d. Waardoor ik vaak te hard of juist te langzaam rij. Maar voor de rest gaat alles automatisch. Heb geen ingrepen meer, en motor slaat heeeel soms nog af.

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Gefeliciteerd Lt. Mezzz, ik moet dinsdagmorgen op! In de ochtendspits, oei! Want als het druk is dan wil ik wel eens te lang wachten en kansen laten schieten.
    Dinsdag een uurtje les gehad wat feilloos ging, vandaag weer twee uur. Eerste uur een examenroute die foutloos ging, tweede uur liet hij me wat knelpunten in Stein nemen. Daar ging het toch nog een paar keer mis. :mad: Nou, hopen dat de zenuwen zich niet meester van me maken dinsdag! Ik wil er vanaf zijn vóór mijn examens!

Haha, ja ik wil ook wel eens die 30 Km zone borden missen!

6. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Alvast succes The Matrix!
    Dat heb ik zelf ook, als het druk is is het moeilijk je kansen in te schatten op bijvoorbeeld rotondes, of kruispunten.

7. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks ;)

En veel succes dinsdag! :)

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik moet straks weer lessen. Ik vind lessen echt niet leuk. Ik zoek het gewoon echt nooit. Ik heb nu 10 lessen gehad maar ik zou liever willen stoppen omdat ik er echt geen zak zin in heb. Het gaat niet slecht ofzo maar ik heb er echt een hekel aan. Mja ik ga gewoon door tot ik mijn rijbewijs heb dan ben ik er ook eerder vanaf.

9. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    ik had precies hetzelfde. ongelooflijke hekel aan lessen. maar oh wat wou ik graag dat papiertje... toen ik tehoren kreeg dat ik geslaagd was was ik ook echt super blij, heb een week met een glimlach gelopen, en ik vind autorijden nu nog steeds leuk:)

10. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand misschien nog een aanrader wat betreft rijschool in omgeving zoetermeer.
    Ben namelijk vorige week 18 geworden en dan moet je tog gaan autorijen :p.

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon zelf ook in zoetermeer, en rij zelf bij Arie van Rijn. Vind het een erg goede school, goed onderhouden auto's, ze rijden met 2 Golf 4's. En mijn instructeur is erg aardig. Hijs nog redelijk jong (34). Ik zou het niet weten hoe die andere instructeur is maar die lijkt mij ook wel goed.
    Ze organiseren ook allerlei dingen, zo doen ze eens in de maand slipcursussen waar je aan mee kan doen.

Dit is de website: http://www.arievanrijn.nl

ik kan deze school zeker aanraden.

12. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    *foutje*

13. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Voor mensen met examen stress,raad ik "valeriaan druppels" aan van A.Vogel.
    (gewoon te halen bij de drogist)
    Heeft mij goed weten te kalmeren,en veroorzaakt geen probleem voor autorijden.

14. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Je moet gewoon helemaal nergens zenuwachtig voor zijn. Waarom zou je? Het is niet een examen dat de rest van je leven bepaald en als het niet lukt doe je het gewoon nog 'n keer :thumbs:

Laat het gewoon lekker op je af komen, blijf rustig en ontspannen en ga na die 25 minuten autorijden vrolijk je roze papiertje (of pasje is het inmiddels geloof ik) ophalen in het stadhuis :)

15. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Met vijf werkdagen wachttijd, tegenwoordig :x

;)

16. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    thnx :thumbs: . ik zal ff kijken. Heb van een vriend al eentje gehad Kees Weber. Die heb een 13 weeks paket met 25 lessen (90 min) + 1 van 60 min voor je rij examen + examen zelf en gratis Her-examen voor €1550. http://www.keesweber.nl/

Wat vinden jullie eigenljik beter een les van 60 of 90 min of maakt het niet egt uit?

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet het niet, vind het zelf niet zo heel veel uitmaken. Zelf rij ik 60 minuten per les, en dat is al genoeg om alles te kunnen doen.
    En de prijzen zijn overal wel ongeveer hetzelfde. Iedereen die ik ken die bij andere rijscholen hebben gereden hebben voor ongeveer dezelfde prijs gereden.

18. Yko

Yko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor 60 minuten gaan. Ik merkte altijd dat mijn concentratie verzwakte na een uur en dat ik dan meer maar even de les uitreed ipv nog echt wat op te steken.

19. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, I would agree. Ik zelf had lessen van 50 minuten, en vaak had ik dan een dubbele les. En ja, het was opzich wel te merken dat je na een uurtje suf wordt en minder geconcentreerd aan het rijden bent. M'n tweede les was dan vaak ook waar ik slordige fouten maakte, dus 'k zou voor 60 minuten gaan :)

20. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ik zou ook 60 minuten doen, ik reed altijd 1,5 uur maar na een uurtje was ik wel een beetje op. Dan ga je slechter rijden en steek je er zoals eerder al gezegd niet veel meer van op.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina