1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Geslaagd. \o/

Maar wat een norse examinator had ik toch. Een oud vrouwtje wilde oversteken, maar schrok van mij. Ik liet haar voor, raakt mijn examinator al geïrriteerd. :{ Daarnaast zag ik door een bestelbusje een overstekende fietser te laat en trapte ik wat te vol op de rem en toen in een bocht een invalidewagentje in de weg zat, reed ik iets te dicht tegen de paaltjes. Dat zinde hem niet, maar hij vond dat ik in de tweede helft van de rit sterk terugkwam dus. :cool:
    Het allermooiste was dat ik erna een oud-klasgenoot mocht ophalen voor de les, die vroeger altijd een hele grote mond tegen mij had, maar nu wel 2 keer gezakt was. :)

2. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Gefeliciteerd :b:

Ik begin over ongeveer 2 maanden met de eerste rijles (op mijn verjaardag\o/). Ik ga denk zelf ook 60 min per les doen aangezien (wat hierboven ook al werd vermeld) 90 min vaak net even te lang is. :)

3. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    w00t! Grats men :).

Ik zelf heb net m'n pasje op mogen halen, dus vanavond lekker scheuren in de koektrommel van m'n moeder ;>.

4. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik wilde vandaag al mijn rijbewijs aanvragen, maar dat kon niet. De gemeente zou morgen pas mijn gegevens krijgen. :{

Hmm, ik heb meestal zelfs 120 minuten gelest. Aan het eind verlies je wel wat concentratie, maar je raakt wel aan wat gewend vind ik.

5. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    60 minuten is handiger denk ik. Maar wat ik ook zou doen bij het kijken naar een goede rijschool, zijn de slagingspercentages. Dat is ook een goede indicator voor het type rijschool. Ze staan allemaal op www.cbr.nl.

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Muhahha, dat gaat ook helemaal nergens over dan... :+ Ik kreeg wat papiertjes mee van het CBR, fietste als de sodemieter naar het stadhuis, leverde die handel in en kreeg 5 minuten later m'n rijbewijs *)

En Matrix, gefeliciteerd :b: Wel klote dus dat je moet wachten om het te mogen vieren met een rondje autorijden =( Maar je bent er in ieder geval vanaf.

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    moet vandaag me tussentijdse toets doen, ben benieuwd

8. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Shit gek, ik reed perfect zei die examinator, alleen wel de 2 bijzondere verrichtingen verneukt. Dus geen vrijstelling nu, waar ik het eigelijk voor deed.

Maarja, goed gereden en weinig om te verbeteren, dan maar wat extra oefenen op de bijzondere verrichtingen zodat ik ze tijdens echt examen wel goed doe.

9. Yko

Yko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond die bijzondere verrichtingen alleen maar een voordeel op het examen. Het gaat van je rijtijd (en dus fouten maak tijd) af, en ze hoeven echt lang niet perfect te gaan.

10. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    ja wel 2 hele minuten gaan er vanaf op een examen van een half uur tot een uur:+ je kan ze beter halen in 1 keer. want op het examen ga je ze juist fout doen, en als je ze op dat moment fout doet geeft je dat geen goed gevoel;)

11. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Vanmorgen is het roze kaartje dan eindelijk aangekomen bij de gemeente. :cool:

Ik wilde al een stukje rijden in de Renault Twingo, maar mijn moeder stond erop dat ik eerst ging oefenen. Dus ik zeg ok, ik zet hem wel op de oprit.

En dat ging moeizaam. 8) Wat een ka... rot auto. Het aangrijpingspunt van de koppeling zit al bij 1 mm indrukken. Dus ik laat hem rustig opkomen, maar er gebeurt niks. Echt totaal anders dan ik gewend ben van een Golf. Die pedalen in een Twingo lijken er echt voor joker te zitten, je hebt ze toch niet nodig.
    Toch maar eventjes oefenen op een parkeerterrein. O-)

edit:
    De Chrysler Voyager rijdt veel en veel fijner. Hij is misschien groot en lomp, maar lijkt meer op wat ik gewend ben.

12. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Vanmiddag rijles gehad, eindelijk aangevraagd, moet ergens midden Juli afrijden! Hoop natuurlijk in 1 keer, kan ik in de vakantie lekker touren:)

13. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Dat doe dan binnen 7 weken. Doe je twee keer per week? en rij je een uur of anderhalf?

14. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik rij 60min per les. Ben begonnen met 1les perweek, heb in het midden ergens steeds 2uur perweek (meteen achterelkaar, 120min) gedaan. Doe nu weer 1uur per week tot examen. Heb dan met examen ongeveer 30lessen gehad.

15. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Reserveert jouw instructeur examens of hebben jullie samen een examen rechtstreeks van het CBR aangevraagd? Want dat is snel. Hier in Limburg draaien alle examinatoren overuren en dan heb je nog wachtrijen tot minstens september.

16. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    meeste rijscholen kopen al examens in. Zodat je niet 18 weke hoeft te wachten tot je kan afrijden.

17. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Exact! Me instructeur kon me garanderen dat ik vóór 18 Juli kan afrijden!:)

18. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies, dat doet mijn rijschool ook, die koopt/reserveert gewoon heel wat examentijden zodat iedereen gewoon zonder die enorme wachttijden kan afrijden.

19. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    *schopt

aankomende donderdag voor de eerste keer afrijden, ben zeer benieuwd :)

20. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Nice. :)

Gewoon het hoofd koel houden en lekker een rondje rijden. Niet alles te overdreven willen laten zien maar zorgen dat je niks over het hoofd laat.

Succes anyhoo! ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina