1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Morgen is voor mij de grote dag. 9.50 begint me examen, ben benieuwd.

2. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Succes Skull ;)

Moet afrijden op 23 April, 8.55 uur, heb ook pas 3 lessen gehad. Hellingproef en snelweg op geweest. Wel leuk om te rijden :D

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Wat is die theorie saai zeg :+ Heb wel het idee dat ik heel veel al wist :eek: Nu nog even slagen dinsdag en dan mijn praktijk even plannen :cool:

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, alvast proficiat gewenst mijn beste, en welkom op de nieuwe slagvelden in het moderne leven...En wees gerust, ze zullen je talloze malen naar het leven staan, maar een verwittigd man is er twee waard...rij dus daarom defensief....Van een oude veteraan met 34 jaar rijervaring en zo'n klein miljoen afgelegde kilometers toegewenst...:+

5. Sebass

Sebass Schizz Artist

Leuk Bevonden:
    0
    juist:p

6. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je gek! Monte Carlo-style!

Maar even zonder dollen: dat lijkt me nogal wiedes. Ik hou sowieso niet van dat sportieve rijden, ik 'cruise' liever :)

7. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    YEAAHH!! \o/

Ik heb em.

Had het eigenlijk niet verwacht toen we gingen zitten , maar toch wel. et rijden en kijken enzo ging wel goed, maar toen stond ik voor linksaf bij een pijltje stoplicht en een bolltje voor rechtdoor. Bolletje werd groen en ik ging vrolijk rijden :p. Verder vond hij dat ik te ustig reed maarja ik heb em.

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik mag over 3 uurtjes aantreden voor het theorie-examen, heb er alle vertrouwen in :9

9. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik ben morgen aan de beurt ;)

10. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb aanstaande Maandag mijn eerste Rij Les!
    Met nog totaal geen rij ervaring ben ik benieuwd :)

Is gelijk een les van 8.00 uur tot 10.00 uur. Dus 2 uurtjes beetje in de ochtend spits rijden met wat pech :9

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik reed mijn eerste les in de avondspits midden in Den Haag. Dat was toch even druk. Maar maak je geen zorgen over die ochtendspits, je zal bij je eerste les toch beginnen met sturen en je examinator zal je echt niet het hele verkeer laten ophouden de eerste les. Althans, dat is mijn inschatting. Ik heb vandaag mijn 2de les gehad. Ik heb vandaag voor het eerst mogen schakelen en ik mocht na 2 rondjes al de gelijk de parkeerplaats af! Kijk alweer naar mijn volgende les uit!

12. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0

rijd je alleen op de parkeer plaats :eek:

13. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Wat is dat toch. Ik mocht gelijk alles doen, en ook gelijk de weg op. Er heeft nog nooit iemand voor mij geschakeld of wat dan ook.

14. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    lol nee. Ik mocht de eerste les alleen sturen en gas geven omdat ik nog nooit een auto heb gereden. De 2de les moest ik eerst naar Naaldwijk rijden, toen iemand daar droppen, vervolgens moest ik naar een parkeerplaats rijden. Toen ging de instructeur zijn babbeltje houden hoe je moet schakelen. Gezien ik al enige ervaring met schakelen/koppeling/aangrijpingspunten heb ging dat prima en vervolgens ben ik schakelend naar huis gereden. Mijn instructeur zegt dat hij eerst wil dat je de plaats op de weg goed bepaald, gas en rem goed kan gebruiken voordat hij zijn leerling met schakelen laat beginnen. Misschien ben ik niet zo'n talentvolle leerling als jullie maar ik ben blij dat hij me niet gelijk de eerste les liet schakelen midden in de avondspits van Den Haag. Ik vond sturen, richting aangeven, gas geven, op mijn spiegels letten al lastig genoeg :+.

15. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij mijn eerste rijles moest ik gewoon een beetje rond rijden, alleen mocht ik niet kijken naar andere weggebruikers, hij deed het kijken en zonodig remmen voor mij. ik moest goed letten op het schakelen richting aangeven enzo. Na een paar lessen moest ik alles zelf doen incl kijken. alleen vind ik het reageren op situaties nog moeilijk. en volgens mijn instructuur was ik veel te laks :+

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste les ging ik eerst 15 minuten op parkeer plaats, oefenen met gasgeven en remmen en sturen. En alles uitleggen van de auto, toen mocht ik de weg op. Ik moest gelijk schakelen, alleen het kijken naar andere weggebruikers etc deed hij. Omdat je bij de eerste keer al zoveel moet concentreren op het schakelen en op de weg blijven. :+.

Ik heb nu al een paar maanden me rijbewijs en ik ben echt blij dat ik hem gehaald heb. Kan niet meer zonder nu :) lekker in de auto met radiootje aan naar school.

17. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Allemaal verschillende eerste lessen zie ik :9
    Begin nu wel zenuwachtig worden, maar ben erg benieuwd hoe het bij gaat verlopen!
    Jullie hadden ook allen totaal GEEN rij ervaring?

En hoevaak lessen jullie nu in de week?

18. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had 0 rij-ervaring. En ik lesde 1 keer per week maar. Omdat als ik meerdere keren per week ging ik vaak merkte dat ik de 2e of 3e les niet zoveel zin meer had.
    En toen ik maar 1x per week ging stond ik te trappelen om te rijden. Lag ook aan tijd tekort maar toch :)

19. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Heb mijn theorie gehaald trouwens, 4 foutjes :)

20. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Eerste deel is binnen :). Ik had ook 4 fouten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina