1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar zo denkt niet iedereen er over. En als iemand dan zonder de dode hoek te checken naar de linkerbaan gaat, zit jij er mooi achterin. En dan piep je wel anders over de dode hoek ;)

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ach zo,we hebben het hier niet over forza 3 of project gotham racing nummer zoveel...Hier gaat het over het échte autorijden waarbij je na een crash alvast niet meer in staat bent om verder te rijden, als je het al overleeft...
    De dode hoek is het allerbelangrijkste, en ik zou niet graag naast je opdoemen op de autostrade als jij zonder je dode hoek te controleren besluit van baanvak te veranderen...Het échte autorijden is alvast wat anders dan een gametje..daarin riskeer je alleen maar een virtueel inferno, het échte leven en autorijden geeft je echter maar één kans,faal je ....no respawn ,maar een flinke zerk op je buik en mag je tot in de eeuwigheid nadenken over die kapitale fout die je hebt gemaakt, en over hoeveel slachtoffers je door jouw lichtzinnig gedrag hebt veroorzaakt en die net zoals jij liggen te rusten met een grafzerk op hun buik...
    De groetjes dus van een ouwe veteraan met méér dan één miljoen kilometer op de teller...:+

3. timecop

timecop Sonny Crockett

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi gesproken:thumbs:

4. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ah! Dus daarom gebeuren de meeste ongelukken bij mensen die hun rijbewijs pas 4 jaar hebben |:-. Ik hang echt niet graag de moraalridder uit, maar als het goed is hoor je ook tijdens je lessen waarom het belangrijk is wat je doet.

5. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Hij heeft wel gelijk dat je door de regeltjes moet prikken.
    Ik kijk een stuk selectiever dan tijdens mijn rijles, maar weet zeker dat ik meer zie dan voorheen.
    Over je schouder kijken is een must though, maar als je om 4 uur 's nachts in je eentje op een verlaten weg rijdt..ga je echt niet achteruitkijkspiegel, rechterzijspiegel, schouder kijken als je weet dat je alleen bent voordat je rechtsaf aangeeft.

Maargoed, heb pas 3 maanden mijn rijbewijs, al rij ik gemiddeld 250-500 km per week :+
    En dat allemaal in automaat <3, zo heerlijk :D

Dus JeePee, gewoon uren maken, komt vanzelf allemaal. Wel luisteren naar je instructeur though ^^

Vandaag op weg naar Eindhoven nog bruut ingehaald via de rechterbaan door een DB9 die me te langzaam vond rijden :+
    Indrukwekkend hoe hij accelereerde van ~140 naar 180+ though 8)
    En dat tussen 2 vrachtauto's door, weirdo.

6. JeePee

JeePee Guest

Ow, thanks dat je mij er op attendeerd dude. Ik was net van plan mn rempunt aan het einde van de weg hier te weerleggen...

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    rijden in een automaat lijkt me zo ontzettend saai he

8. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat dacht je van fietsers en voetgangers? Heel belangrijk te kijken over je schouder te kijken voordat je een rotonde verlaat..

9. JeePee

JeePee Guest

M'n leraar zei dat tegen me op een rotonde zonder fietspad. Er had op geen enkele mogelijkheid iemand van rechts kunnen komen. Ik keek dus ook niet over mn schouder en toen ik zei dat dat niet nodig was zei hij dat er misschien wel een motor mij buitenom in zou halen. Yeah right :emo:

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ach de man doet 't werk waarsschijnlijk al jaren, dus iets zegt me dat ie er misschien toch iets meer vanaf weet dan jij :)

11. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat dacht ik pas dus midde in de nacht dat ik alleen was... wordt ik ineens ingehaald door een moter die zonder licht reed... wtf... Ik dacht al, wat is die herrie, ik zag niets in het donker. Was een niet verlichte weg. Komt die maloot ineens langs geschoten :{

Rij ongeveer het zelfde en ook in een automaat, heerlijk ja :D

Je hoeft in het dagelijks leven niet altijd de hele kijk procedure af te werken. Dodehoek overgens wel altijd. Je moet weten waarom je waar in kijkt en als je de weg achter je goed in de gaten houdt (weet altijd wat er achte rje zit op een snelweg). Scheelt al veel. Ook als je in auto rijdt met wel een grote dode hoek is dat een must.

12. JeePee

JeePee Guest

Het is een goede instructeur hoor, maar de kans dat er op die rotonde een motor langszij kwam, was net zo groot als dat die persoon op die motor Casey Stoner heet :+

Maja, wil gewoon mn bewijsje hebben! Kan niet wachten om alleen te knallen :cool:

13. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Vandaag ook mijn eerste les van 8.00uur tot 10.00uur gehad!
    Ging prima, en heb mijn eerste kilometers zelfstandig kunnen maken :)
    Uiteraard nog niet de snelweg op geweest, en andere moeilijke toestanden gedaan.

Morgen vroeg zelfde tijd, weer 2uur achter elkaar!
    Vind het super leuk, aangezien het me ook prima lijkt af te gaan.
    En als het begin er is, zijn we in elk geval op de goede weg!

14. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    Morgen 3e keer afrijden.

Alle lessen gingen goed, paar kleine foutjes maar instructeur zei dat dat geen problemen ging opleveren als ik er ietsje meer op ging letten ( goh.. )

Maar toen vandaag: rampzalig!

Dingen die ik eerder goed deed: FOUT

Schouder: Shit vergeten
    Rotonde verlaten: Shit knipper vergeten of te laat.
    Snelheid niet kunnen behouden: Mocht ik hier nou 30 of 50...
    Kijkwerk: Niet ver genoeg vooruit kijken ( ben ik al 2x op gezakt... )
    Plek op de weg: shit, vergat voor te sorteren, rij de auto naar de linker of rechter kant zonder in dode hoek te kijken (STOM).

Instructeur vond dat m`n ver vooruit kijk werk zeer verbeterd was met de vorige keren en zei dat ik me nergens druk over moest maken.

Instructeur: "Het gebeurt zovaak dat men slecht presenteert voor de dag van het rijexamen. En dat ze juist extra alert zijn op het examen en meestal ook wel slagen"

Ja...en ik voel me nu toch optimistisch....NOT..

Laatst bewerkt: 4 feb 2008
  15. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Gebeurt echt veel vaker hoor dat de laatste rijles slecht gaat. Ik had zelf mijn laatste rijles de ochtend voordat ik moest afrijden, ging ook rampzalig. Maar ben die middag wel geslaagd.

16. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Is wel zo hoor :)

De les voor mn examen (zelfde dag) ging ook helemaal mis. Examen zelf bijna vlekkeloos. Als je normaal met lessen lekker, veilig en verantwoord rijdt komt dat op je examen ook helemaal goed.

Succes!

Sjoerd

17. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    haha, ik ook hoor
    onderweg naar cbr wilde ik iemand inhalen en keek niet(goed) in me dooie hoek, gevolg was dat de instructeur het stuur pakte en vertelde dat ik beter ff kon wachten

maar was wel geslaagd daarna

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Heb ook eindelijk rijlessen aangevraagd (werd in April al 18, maar had niet zo'n haast :+).
    Ik ben benieuwd.

19. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    vandaag m'n 4e les gehad, alles ging eigenlijk behoorlijk soepel, ben alleen nog een béétje traag bij het optrekken bij stoplichten, maar verder bij open kruisingen en dergelijke ga ik nu heel soepel door, schakelen gaat eigenlijk alsof ik het al eeuwen doe, en als ik eenmaal rol geef ik ook wel snel gas. Heb nog steeds een beetje de 'angst' om eerst een stukje achteruit te rollen als ik optrek, waardoor ik dus tegen een andere auto aan denk te rijden, achter me.. Dat moet er wel uit, maar verder gaat 't lekker.

20. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Die angst voor achteruit rollen kan je oplossen door, als je staat te wachten voor een stoplicht, de koppeling alvast op te laten komen tot het aangrijpingspunt (je voelt hem dan een beetje brommen). Als je dan je rem loslaat als het groen is, ga je 100% zeker niet achteruit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina