1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, je mag zelf niet meer in de les auto rijden zodra je geslaagd bent, omdat je dan nog geen rijbewijs hebt :b:

2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je zit toch nog gewoon naast je instructeur in de les auto... waarom zou je dan ineens niet meer kunnen rijden? natuurlijk mag dat wel.

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag nog wel in de lesauto rijden als je geslaagd ben zolang de instructeur nog steeds de juridische bestuurder is.

4. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat kan, alleen wou mijn instructeur dat dan blijkbaar niet meer zijn. Ik kon nog wel weggebracht worden...

5. JeePee

JeePee Guest

omg, kut ambtenaren... vorige week woensdag ging ik m'n rijbewijs aanvragen. Ik laat mn foto zien, zegt dat mens dat ie 'onscherp' is... Ik dacht fok jou en ben de volgende dag terug gegaan met dezelfde foto. Gelukkig zat er een andere snol achter de balie en die vond 'm wel goed, alleen wist ze niet zeker of m'n bril wel goed zat. Ze zou me bellen als dat niet zo is. Krijg ik de volgende dag een telefoontje :mad: Echt... die foto is perfect. Is gemaakt in een fotohokje van een gemeentehuis (met dus alle officiele afmetingen e.d.) en de bril zit exact zoals op de foto van m'n paspoort. Kreeg ik de tip: "Ja, je moet even een nieuwe laten maken bij een fotograaf, al is dan ook niet zeker of hij goed is"... uhh, wtf :confused: Dat is een van de weinige type mensen die ik compleet niet snap. Beetje een overduidelijk perfecte foto afwijzen... zal wel aan de tijd van de maand liggen ofzo.

En over oplichters: ik deed thuis 1 toets van 15 vragen en haalde 4 fouten. Las een uurtje het theorieboek door, en haalde bij het CBR 3 fouten van de 50... Hoezo oplichters?

6. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat van fotos slaat echt nergens op. Gingen bij mij ook zeiken terwijl die dingen enorm duur zijn om te laten maken.

7. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Deden zij bij mij bij het paspoort :eek: Omdat onze ambtenaren nogal zeikerig zijn, had ik van te voren de regels omtrent pasfoto's geprint. Ik gaf zo'n balievrouwtje de foto en ze keurde hem (uiteraard) direct af.
    Vervolgens maar even de regels laten zien en na wat "overleg" met haar collega's was het in eens wel goed :x

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik print ze altijd zelf :9 Heb een originele pasfoto ingescanned en nu print ik ze altijd gewoon op fotopapier. Even gepruts om de juiste afmetingen te krijgen maar daarna is het een stuk goedkoper :D

9. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik moest 15 euro betalen voor "spoedservice" :')

10. JeePee

JeePee Guest

Ik 40,- euro extra. In Amsterdam 50,- geloof ik.

11. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ik mag morgen afrijden om 8.55. Ben nu nog helemaal niet zo zenuwachtig :+

12. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    hij had het over fotos niet het rijbewijs zelf :p dat is inderdaad 40 euro.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    meen je dat? wat een bloedzuigers,.. hier (friesland) krijg je gewoon je papiertje mee, .. ga je naar het gemeentehuis en loop je een paar minuutjes later met je rijbewijs naar buiten :/ heb nog nooit van 1 van mn vrienden gehoord dat ze moesten wachten of anders xtra moesten betalen..

14. JeePee

JeePee Guest

Oh sorry, my bad :9

Jup. Voor 42 euro heb je hem een week later, voor 82 euro één of twee dagen later.

Vandaag voor het eerst 'echt' autogereden trouwens. Gelijk een uurtje of 4 :9 Koppeling was ff wennen (lesauto was 2.0L turbo diesel en vandaag reed ik in mama's bakkie met een 1.3L benzine motor.) Maar ging verder erg lekker en kon eindelijk anders doen met m'n handen (stuur nu 10x soepeler dan dat stomme overpakken). Kon ook wat sneller door bochten en voelde me niet zo bekeken :+

@ Jingga, succes man!

15. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Bedankt! Ben al begonnen met mentaal voorbereiden en zo relaxt mogelijk zijn, ben een live dvd van Muse aan het kijken :+ Ik bedenk net, het meest relaxt zou nog zijn dat je met examen je eigen muziek zou kunnen opzetten :eek:

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Jup hier is het ook iets van 40 euro en dan moet je 3 werkdagen wachten, als je met spoed wil ( de volgende dag) dan moet je 50 euro extra betalen. Gaat nergens over :x

17. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is onzin, die pasjes worden niet op het gemeentehuis gemaakt.

18. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ze worden bij de RDW gemaakt, je dient je aanvraag in op het gemeentehuis die sturen het door naar de RDW daar worden ze gemaakt en dan kan je ze na een paar dagen ophalen op het gemeentehuis.

19. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal vast al een miljoen keer gevraagt zijn hier maar moet morge om 5 uur klaarstaan voor te werken dus doe het maar even zo.

Ik ben nu bijna 17 en een half jaar en sommige mensen vertellen mij dat je al kan beginnen met lessen, maar pas je rijbewijs mag 'halen' en echt auto rijden op je 18e, klopt dat?
    Of zijn er andere voorberijdingen (zoals theorie leren alvast) die ik kan treffen?

Ik werk namelijk al en wil dus METEEN mn rijbewijs gaan halen, liefst de zelfde week nog bij wijze van.. :9

20. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1

Je mag nog niet rijden, ook geen rijlessen.

Theorie kan je vast wat leren, maar mag je ook pas halen op je 18de. Aangezien het theorie gedeelte niet erg moeilijk is lijkt het mij niet nodig dat je een half jaar van te voren al begint met leren.

Nog even geduld dus.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina