1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook gehoord dat je vanaf 17 en een half mag beginnen. Maar ken zelf niemand die het gedaan heeft, en kan het nergens vinden.
     
  2. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Quote van de cbr site.

    Bron: http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=58
     
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag echter wel al beginnen met lessen in een simulator.
    Of je dat wil, is een 2e.. ;)
     
  4. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ok, maar dat is Examen. Maar ik geloof best dat je voor lessen ook 18 moet zijn. Ken niemand die het op 17 en een half gedaan heeft.
     
  5. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Staat in de laatste zin van die quote.
     
  6. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    net gezakt, heb werkelijk nog nooit zo slecht gereden 8)
     
  7. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Oja ik zie het, niet goed gelezen dus :9
     
  8. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha kan gebeuren, Jingga. Is nogal zuur maar als je er nou voor zorgt dat je de volgende keer wél slaagt is er nog niks aan de hand. Eerste keer zakken is helemaal geen afgang oid. Ben zelf op 13 maart opgeweest en wel 1e keer gehaald, al was 't maar omdat ik onder druk veel beter presteer dan wanneer deze niet aanwezig is.

    Maar goed, dit is voor iedereen anders natuurlijk. Succes volgende keer;)
     
  9. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach kan gebeuren, ik ben ook de eerste keer gezakt. Zelfde verhaal als jou, had nog nooit zo slecht gereden. De tweede keer reed ik echter perfect, omdat ik wist wat ik kon verwachten.
     
  10. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn.. ik ga niet in zon attractie leren rijden. :9

    Is het echt simpel dat theorie? ben niet zo goed in leren en was 1 keer gezakt voor rijbewijs AM met 9 fout (daarna met 4 fout gehaalt) dus weet niet of het zo makkelijk is.. :p
     
  11. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt al een voorsprong als je al een x gedaan hebt.. Dan weet je wat je moet verwachten.. Als je cursus krijgt van je rijschool, met proeftoetsen, kan er eigenlijk weinig mis gaan.. Die proeftoetsen zijn behoorlijk moeilijk, met vragen die nogal diep ingaan op de materie, maar op het examen (mijne althans) blijven ze nogal oppervlakkig.. :thumbs:
    Ik heb 1x het boek thuis ingekeken, de rest heb ik op de proeftoetsen gedaan, en ik had 1 fout op m'n examen.
    (Nou, moet ik er wel bij vertellen dat ik een uitermate briljant persoon ben.)
     
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    zo'n bescheidenheid siert de mens halleluja, hossanna in den hoge..O-):+
     
  13. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kent me toch? :cool:
     
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad..._O__O_
     
  15. xCraftySlyFoX

    xCraftySlyFoX Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zojuist vanmorgen gezakt, en hoe :mad:.

    Ik moest om 9 uur afrijden, eerst nog ff 1 lesuurtje om 8 uur om ff ' in te rijden ' in ieder geval alles ging gesmeerd.

    Om 9:15 werden alle examenkandidaten omgeroepen dat ze naar het 'examen lokaal' moesten komen, eenmaal daar zie ik allemaal examinators, mn rij-instructeur zegt ; Barry, we gaan naar tafel 3 ik zo kijken en toen zag ik het al ze is sacherijnig en het ergste het is een vrouw ( no offence ).

    Maar fijn ik had nog steeds genoeg zelfvertrouwen want het lessen ging goed.

    Eenmaal in de auto gaat alles vanzelf bij mij :), na ongeveer 15 minuten gereden te hebben moes ik een speciale handeling verrichten geen probleem, ga hier maar parkeren zei ze, ik verstond dat dus verkeerd ; zegt ze ik zei je moest straatje keren nogmaals geen probleem.

    Eenmaal op de terug weg maakt ik 2 bochten iets te ruim, voor de rest niets gebeurd :).

    Toen ik afgereden had moest ik dus weer naar boven, ( ik al blij, want het rijden ging wel goed ), zegt ze nou Barry ik vond het niet zo goed, ( ik dacht WTF ), dus ik zei okee, toen begon ze een hele waslijst op te zeggen, mn rij-instructeur en ik keken elkaar aan, waar heb jij het over, je raad het dus al allemaal BS dus.

    In ieder geval, ze zei Barry je bent gezakt omdat je in de bebouwde kom niet milieu bewust rijd, IN DE BEBOUWDE KOM WTF.

    En Barry die ene bocht bij het ziekenhuis ging ook niet lekker dat is ook een puntje. ( Iets te ruim )

    En als laatste je kijkt niet goed, ik dacht ja hoor laat me daar maar op zakken mierenneukers, zo komen jullie wel makkelijk aan jullie geld, altijd die smoes KIJKEN.

    Maarja ik ben dus weer 200 euro ligter en nu kan ik pas eind april weer afrijden :mad:.
     
  16. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    En het meest beroerde is nog dat je er helemaal niks aan kunt doen wanneer je eenmaal gezakt bent. Het is niet zo dat je in discussie ofzo kunt gaan met je examinator. Onverbiddelijk.

    Tsja, je moet geluk hebben met je examinator.. volgende keer beter;)
     
  17. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Zwaar balen als je zakt, je kan er idd niets tegen in brengen. Ik ken mensen die wel 2 tot 3 keer op moesten, door de grootste onzin (vaak te maken met kijken). Ikzelf ben gelukkig in een keer geslaagd en heb nu zo'n 10 maanden dat pasje. Pff, wat was ik opgelucht dat ik ervan af was. Had naar mijn idee wel wat teveel lessen nodig thou.

    Over mijn examen: Was al geslaagd voor de tussentijdse toets en wist al wat mij te wachten stond. Moest door die TT alleen maar een stukje rijden en had dezelfde examinator, typisch kereltje met een krulsnor en sikkie, wel aardige man. Tijd was 1030 en het was heerlijk rustig (vakantietijd), bv op de snelweg reed geen bek. Ik reed dus uiteraard perfect en terug in de zaal werd mij met enige tegenzin verteld dat ik geslaagd was. Haha, owned dacht ik en _0/ je hebt me niet op iets onzinnigs kunnen pakken.

    Theorie is imo het makkelijkste soort examen wat er is. Wat proeftoetsen bij de rijschool doen, boekje even doorbladeren en vooral veel van die vragen oefenen. Het meeste is ook gewoon logisch nadenken, kan weinig misgaan.

    Was wel leuk dat theorie examen, zaal vol met vooral (no offense) allochtonen, waarvan de meesten al eerder gezakt waren. Ik werd al bang, want dat mens bleef maar zeggen: }:] Helaas ik moet u teleurstellen... Ik werd gelukkig gefeliciteerd met 5 fouten, wist al wel ongeveer wat ik (dom) fout had ingetoetst en dat ik iets van 4-5 fouten had.
     
  18. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou ik werd dus 21 november 18, gelijk begonnen met lessen en snel pakketje gedaan.. na 24 lessen examen gedaan en in 1x geslaagd natuurlijk ;) De eerste keer dat ik auto reed alleen was namelijk al toen ik 14 was ofzo.. Had ook al wel ervaring in het verkeer omdat ik veel op m'n brommer, Yamaha TZR, door de stad reed. Sinds ik me rijbewijs heb een beetje in de auto's van ouders en broer gereden. M'n pa heeft een BMW M6, ma een 316i, broer een M3 ;) Leuk spul.. en nu dus m'n eerste eigen auto, Mazda RX-8 HP :) Stond nog maar 10.000 km op de teller en hij kostte 27.950 euro. Hij rijdt echt geweldig goed en alle luxe zit er in.. Navigatie, parkeersensoren, lederen bekleding en heb natuurlijk ook vette suicide doors :9 Check pats topic voor foto's ;)
     
  19. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha dat was bij mij ook zo. De examinator ging de namen voorlezen van diegene die gezakt waren. Ik zat aan het begin en werd niet opgenoemd :thumbs:, maar achter uit de zaal hoorde je een paar keer: "Ah fuck niet weer" Echt schitterend gewoon.

    Praktijkexamen was ook erg simpel bij mij. Nou had ik ook wel geluk met de examinator, hij vroeg wat ik studeerde, wat ik later wou worden enz. Na een half uur zei ie ik heb het wel gezien je kunt weer terug. Mooi in 1x geslaagd!
     
  20. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Vrij herkenbaar idd, het is natuurlijk niet best en lullig voor de mensen die zakken, maar het is en blijft grappig. Leukste aan het rijbewijs-halen op het in 1x slagen na. :) Die stress-sfeer ook die dan in die wachtzaal hangt. Ik kneep 'em ook wel een beetje, maar daar was het echt overdreven gespannen imo.

    Tussentijds toets is btw aan te raden, je denkt misschien ik heb het niet nodig, maar het is heel handig. Je hebt al ervaren hoe het rijden is met een examinator en je hebt vrijstelling natuurlijk.

    Het ging hier eerder over voor je 18e je theorie examen halen en beginnen met lessen. Theorie kun je toch op je 16e al halen? Als je op een brommer wil rijden moet je je theorie halen, of is dat dan weer een ander papiertje?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina