1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb pas mn rijbewijs gehaald na 20 lessen en 1 keer examen. Ik kreeg allemaal van die onzin paketten aangeboden bij mn eerste rijles, maar ik heb het maar per les betaald. Ik was in totaal 700 euro voor de lessen kwijt, 195 voor examen en nog 30 voor theorie. Ik snap niet echt waarom je een pakket zou nemen dus, volgens mij is dat alleen voordelig voor de rijschool.
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb net me 15 les gehad. Gaat goed. Heb dinsdag theorie examen, hopelijk gaat het goed.
     
  3. Alfa V6 Man

    Alfa V6 Man Don Corleone

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het rijbewijs nu alweer een ruim jaar.
    Ik heb in totaal iets van 26 lessen gehad, met TTT. Ik vond het wel een dikke bloedzuigerij, en dan vooral mijn leraar. Bij zowel de TTT als examen werd ik al een ruim uur eerder opgehaald, en kon dan bovenop de kosten van de ''evenementen'' ook nog een 4 lessen betalen. Lessen kostten mij 35 euro.
    Theorie in 1x uiteraard 8)
    In totaal: 26x35 euro + TTT(180 ofzo) en het examen(250) en dan ook nog de theorie( geen idee hoeveel )
    Prijzige aangelegheid dus :{
    Qua auto verplaats ik me in een Alfa Romeo 166. Vrij prijzig qua onderhoud en verbruik, maar het rijgenot maakt veel goed. Het verbruik ligt op ongeveer 13-14liter/100 km. 8)
     
  4. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb toevallig vorige week woensdag me rijbewijs gehaald.
    Rij nu rond in een peugot 106, zonder stuurbekrachtiging. Het leven wordt niet veel mooier. :cool:
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ook ik ben een trotse eigenaar van een rijbewijs *) Heb hem sinds 2 weekjes nu :) Heb mijn rijbewijs in 21 lessen gehaald (2 lessen per week, 2 uur achter elkaar)Heb geen eigen auto. Rij momenteel in "onze" auto nameijk een Mitsubushi spacestar. Momenteel ben ik te arm om zelf een auto te kunnen onderhouden.
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Rijbewijs heb ik ook al een tijdje. Mijn 1e auto is helaas alweer weg. Ongeveer een jaar een Mazda 323 gehad... Fijn ding was het, ondanks dat ook hier de stuurbekrachtiging ontbrak. Omdat ik weer ben gaan studeren en vrij lui ben is het voor mij niet echt mogelijk om een nieuwe bak te halen. Ik probeer die van me broertje (een of andere Volvo) soms wel eens te kapen :cool:

    Ik wil nu aan m'n motorrijbewijs beginnen. Maar ja... nog steeds lui, dus zal wel weer ff duren voordat ik hier voldoende geld voor heb. :)
     
  7. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb nu iets van 11 jaar mijn rijbewijs, heb het net laten verlengen....ik was toen voor net iets meer dan 1000 gulden klaar. Ik heb in totaal iets van 16 lessen gehad en 1 keer gezakt omdat ik iets te hard overeen kruising heenreed, terwijl ik met het verkeer meereed....ach ja...De tweede keer heb ik een ingreep gehad en ben ik met die man in discussie gegaan dat hij het onterecht had gedaan. Ik moest vanuit een parallelweg indraaien naar een kruising. Er kwam van heel ver een auto aan die ik natuurlijk al lang had gezien, trapt die vent ineens midden op de weg zijn rem in en roept: je hebt die auto niet gezien!!!, ik natuurlijk van wel en dat ik er makkelijk voor kon en dat ik het veel gevaarlijker vond om ineens midden op een "drukke" straat vol op je rem te trappen en dan daarstil te gaan staan en een discussie te gaan houden....terug bij het CBR kreeg ik te horen dat ik geslaagd was:).
    Ik ben naderhand nog bezig geweest met mijn motorrijbewijs. Na 3 lessen mocht ik mijn examen aanvragen (heb altijd motorcross en brommer gereden) en kon het toen niet betalen. Ik heb toen gezegd dat ik het ooit wel een keer zou halen....laatst even geïnformeerd, blijkt het in euros duurder te zijn dan ik toen in guldens betaalde + dat je verplicht bent om een minimaal aantal lessen te volgen. Ik heb toen ook tegen die man gezegd dat ze echt helemaal gek zijn geworden, maar daar was hij het natuurlijk niet mee eens en zal ik waarschijnlijk niet mijn motorrijbewijs gaan halen......
     
  8. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben pas 15, moet nog even wachten dus.

    Kan al wel autorijden, if only I lived in America...
     
  9. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Dan moest je nog steeds een jaar wachten?

    @Nusti - dan heb je echt super veel mazzel gehad, je hoort maar van heel weinig mensen dat ze met een ingreep (en discussie 8)) zijn geslaagd. :)

    Al met al moest ik trouwens best wennen aan een benzine auto en ook nog is zonder stuurbekrachtiging. Eerste keer dat ik er een rondje in reed meteen 10 keer uitgevallen, en bijna 1 keer uit de bocht. Heel apart. :)
     
  10. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    @orcrist: Waarschijnlijk wel, maar ik hadde rest ook perfekt gereden, misschien dat dat ook meeteld, en ik was er zeker van dat het een onzin ingreep was en kon het op een nette, maartoch overtuigende manier overbrengen.....ik denk dat als ik onbeleefd was geworden, dat ik het niet had gehaald.
     
  11. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Rijles gehad, en ging wel lekker. Moet alleen op dingen letten zoals het sturen, de manier van overpakken, en wat minder "agressief" schakelen, en natuurlijk meer in de spiegels kijken. Alhoewel, ik moet zeggen dat dat steeds beter ging !

    Ik hoop dat ik een beetje snel klaar ben, tis wel een oude knakker (in een nieuwe Audi A:cool:. En ik weet niet of hij me daar langer vast houdt...ach..we zullen zien. dinsdag weer een lesje, en die vrijdag misschien weer :).
     
  12. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Meestal is het zo dat een ingreep, hoe goed je ook de hele rit rijd, gewoon einde verhaal is. :) Maar inderdaad de manier waarop je vervolgens toch je gelijk (als je dat inderdaad ook hebt) krijgt helpt ook enorm. Die examinators zijn zo subjectief als wat, mogen ze je niet dan heb je echt een grote kans om te zakken op een paar kleine dingen.
     
  13. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Een jaar wachten is nog wel te doen. Maar 3 jaar. :mad:
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2005
  14. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Hm, ik kan het nu al bijna niet betalen met benzine kosten etc, laat staan toen ik 16 was. :)
     
  15. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat is wel waar. Ach, rijd ik gewoon in een auto van mn ouders :).
     
  16. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb mijn rijbewijs sinds begin januari. Iets van 45 lessen gehad en 1x gezakt. Maar die keer dat ik gezakt was, was het ook echt mijn eigen schuld. Ik kan in ieder geval niet zeggen dat ik toen goed had gereden. In totaal had ik toen 3 8) ingrepen. Allemaal vanwege te roekeloos rijgedrag.
    Mijn tweede keer opgaan heb ik gehaald. Al was het toen blijkbaar ook maar net. Ik moest toen wat minder voorzichtig rijden. Bijvoorbeeld niet overal 20 km/uur.
    Maar goed. Ik heb het inmiddels. Succes voor iedereen die er nu nog mee bezig is.

    ;)
     
  17. Nijmegendabest

    Nijmegendabest Registered User

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    0
    In september vorig jaar m'n rijbewijs gehaald na 42 lessen. Geplant in iets van 8-9 weken. 1 x gezakt maakte steeds 'kleine' fouten, plaats op de weg etc. Ging al fout toen ik bij het cbr wegreed. Daar bij de parkeerplaats te dicht lang de muur :) , ingrepen heb ik niet gehad. 1 van de 2 bijzondere verrichtingen mislukte, bij bocht achteruit en geen voorrang verlenen. Dat was bij de Eerste keer examen na iets van 30 lessen, toen 12 lessen erbij genomen, aanvraagtijd was toen 7 weken. En de 2de keer geslaagd, rijden ging perfect dus. fileparkeren, en keren in 3 x perfect. :p. gehaald in 4 maanden na mn 18de verjaardag.
    Maarja..de 25ste begin ik aan heftruckcursus, 4 dagdelen. Duurt toch maar 2 dagen.
    En dan tegen eind dit jaar sept-okt. aan vrachtwagen rijbewijs van vtl dus. 1 examen, 28 lessen.
     
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hahaha , maar jij wel , kun je tegelijker tijd autorijden en fitnessen en krijg je er mooie sterke armspieren van.:+
     
  19. mars15

    mars15 Guest

    eind maart kan ik beginnen :9
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb eind december (2005) mijn rijbewijs gehaald in een keer.
    Mijn theorie heb ik in twee keer gehaald, had de eerste keer iets van 2 foutjes teveel.
    Heb in totaal 37 lessen gehad.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina