Al moet ik het nog duizend keren herhalen ,en red ik er maar één leven mee,dan is het nog die inspanning waard geweest...
Beter voorkomen dan genezen zullen we maar zeggen,zeker in zone 30 aangezien de gastjes je met hun bromfietsjes proberen zowel links als rechts voorbij te komen...
Een ongeval hoeft niet jouw fout te zijn,je moet zélf door te kijken proberen het weggedrag van de anderen in te schatten zodat zij niet verongelukken door de fouten die zij maken en zo onder jouw wagen belanden....
Tot de dag komt dat je iets voor hebt, en dan achteraf spijt krijgt dat je toch niet genoeg het verkeer om je heen gecontroleerd hebt in je spiegels...
Je neemt niet het goede voorbeeld,als je aan een stoplicht staat te wachten om rechtsaf te gaan heb je alle tijd van de wereld om zowel het fietspad als de voetgangers in het oog te houden...
Die rijder die zo in de fout gaat is het niet waard om nog met de wagen te mogen rijden...
Haha ,het superioriteitsgevoel van de jongere generatie steekt hier de kop op...
Wij hebben in 1974 ook rijschool moeten volgen om ons rijbewijs te halen mijn beste,of dacht jij dat wij dit gratis kregen als we een halve kilo boter in één keer aankochten,nou mooi niet ...
En dacht jij dat er in belgië toen géén auto's rondreden,en paard en kar hier het standaard vervoermiddel was...
Mijn rijlessen situeerden zich vrijwel allemaal zowel de binnenstad van antwerpen als in de direkte omgeving ervan....
Weet U dan ook dat dit toen ook al een van de drukste regio's in belgië was wat autoverkeer betreft ....
Dat is maar logisch ook,en in belgië is dat hetzelfde,vroeger besliste de rijschoolbegeleider over het rijbewijs,nu de examinator,en denk nu niet dat die rijschoolbegeleider van destijds minder streng was dan de examinator van nu...Diegene die ik destijds meekreeg had de reputatie van de schrik van de rijschool te zijn wat zijn gedrag en streng oordeel qua rijbekwaamheid tegenover de kandidaten betrof...Die gast heeft er in die tijd méér laten buizen dan dat er geslaagd zijn...
Laatst bewerkt: 23 mei 2008