1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    zeker relaxt:) ik heb hem nu bijna 3 jaar:)

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    nog niet eens....30 minuten.....ben nog steeds pissed :p

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Al moet ik het nog duizend keren herhalen ,en red ik er maar één leven mee,dan is het nog die inspanning waard geweest...
    Beter voorkomen dan genezen zullen we maar zeggen,zeker in zone 30 aangezien de gastjes je met hun bromfietsjes proberen zowel links als rechts voorbij te komen...
    Een ongeval hoeft niet jouw fout te zijn,je moet zélf door te kijken proberen het weggedrag van de anderen in te schatten zodat zij niet verongelukken door de fouten die zij maken en zo onder jouw wagen belanden....

Tot de dag komt dat je iets voor hebt, en dan achteraf spijt krijgt dat je toch niet genoeg het verkeer om je heen gecontroleerd hebt in je spiegels...

Je neemt niet het goede voorbeeld,als je aan een stoplicht staat te wachten om rechtsaf te gaan heb je alle tijd van de wereld om zowel het fietspad als de voetgangers in het oog te houden...
    Die rijder die zo in de fout gaat is het niet waard om nog met de wagen te mogen rijden...

Haha ,het superioriteitsgevoel van de jongere generatie steekt hier de kop op...
    Wij hebben in 1974 ook rijschool moeten volgen om ons rijbewijs te halen mijn beste,of dacht jij dat wij dit gratis kregen als we een halve kilo boter in één keer aankochten,nou mooi niet ...
    En dacht jij dat er in belgië toen géén auto's rondreden,en paard en kar hier het standaard vervoermiddel was...
    Mijn rijlessen situeerden zich vrijwel allemaal zowel de binnenstad van antwerpen als in de direkte omgeving ervan....
    Weet U dan ook dat dit toen ook al een van de drukste regio's in belgië was wat autoverkeer betreft ....
    Dat is maar logisch ook,en in belgië is dat hetzelfde,vroeger besliste de rijschoolbegeleider over het rijbewijs,nu de examinator,en denk nu niet dat die rijschoolbegeleider van destijds minder streng was dan de examinator van nu...Diegene die ik destijds meekreeg had de reputatie van de schrik van de rijschool te zijn wat zijn gedrag en streng oordeel qua rijbekwaamheid tegenover de kandidaten betrof...Die gast heeft er in die tijd méér laten buizen dan dat er geslaagd zijn...

Laatst bewerkt: 23 mei 2008
  4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Maar:

- In 1974 reden er nog geen 10% van de auto's die nu rondscheuren.
    - Mocht je in Nederland nog oefenen met je pa naast je (mits je auto dubbele voetbediening had). In Engeland mag je nu zelfs nog oefenen met een persoon naast je die het rijbewijs een X aantal jaren heeft.. zonder dubbele bediening!
    - Was je niet verplicht om les te nemen.

Dus ga alsjeblieft niet vertellen over hoe moeilijk het vroeger was. Het enige moeilijke was om de 100 te halen in die gammele auto's van toen. Aan het verkeer kan het niet hebben gelegen. (Al moet ik er wel bij zeggen dat Antwerpen enorm kut is om in te rijden; of komt het door de onkunde van de belgen >_<)

Oh wacht, pas op. Ik liet mijn superioriteitsgevoel spreken. Want NEDERLAND IS DE BESTE!!11 WOoohooo!oO!OO!!!!! En de jonkies ook natuurlijk ;)

-_-'
    -

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, tuurlijk beweer ik niet dat jij het maar makkelijk had. Ik geef aan dat er veel veranderd is en ik vraag me af of jij als belg nou zo goed op de hoogte bent van de inhoud van het Nederlands examen. Centurion doelt op jou standaard riedeltje, ik heb miljoenen km's dus ik kan het weten, ik heb nog nooit schade gereden, ik ben een blok ervaring, mij zal nooit wat overkomen, luister naar mij ik heb altijd gelijk, kortom ik ben de bom. Dat weten we inmiddels wel (ben trouwens benieuwd hoe dat volgens jou levens gaat redden?) in dit geval vind ik het raar dat jij mij een superieuriteitsgevoel verwijt. Maak niet duidelijk dat ik niet veel ervaring heb en dat ik zeker kwetsbaar ben? Is dat superieuriteitsgevoel? Weet je zeker dat je jezelf niet op andere projecteerd? Mja, met jou discussiëren heeft toch geen zin want je gaat totaal niet inhoudelijk in op de punten in mijn post en je zal toch nooit toegeven dat ook jij wel eens fout kan zitten. Laat ik het dan ook hierbij maar laten.

6. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    jongens....de buschauffeur is de beste.

dat jullie dat nog niet weten zeg ;)

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Haha ja die nemen voorrang, drukken hem de rotonde op en rijden weg terwijl je nog niet zit zodat je omvalt 8) ;)

Zou ik ook doen met zo'n groot gevaarte hoor :9
    Trouwens bussen mogen toch altijd voor als ze van de halte wegrijden?

8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja :)

Net anderhalf uur rond het Prins Clausplein gereden, moest in- en uitvoegen oefenen. Gaat nu echt stukken beter :thumbs:

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb altijd geleerd dat binnen de bebouwde kom bussen voor gelaten moeten worden en buiten de bebouwde kom hoeft het niet vanwege hogere snelheden.

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Je moet ze alleen voorrang geven als ze een bushalte verlaten maar niet op rotondes etc

11. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Alleen binnen de bebouwde kom.

12. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ja alleen binnen de bebouwde kom idd, als ze aangeven dat ze weg willen rijden.

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Jah ff checken :+

14. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Gisteren trouwens me theorie gehaald. Ben ik daar ook vanaf....

15. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    gefeliciteerd man! ik was ook blij toen ik daar vanaf was.. dat domme leren ook.. alsof wij scholieren het niet al druk genoeg hebben!

16. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    Op 22 mei Heb ik mijn rijlessen afgerond om in 1 keer te slagen, ben 7 maanden bezig geweest met lessen. Iedere vrijdag had ik les omdat ik dan maar tot 12 uur hoef te werken, Het was altijd gezellig in de auto. Afgelopen vrijdag heb ik mijn rijbewijs aangevraagd, duurt gewoon 5 dagen of je moet 40€ meer neer tellen dan kan het in paar dagen zijn, maar ja had nog geen auto die dag. Sinds deze avond een Renault 19 gekocht, moet alleen nog op mijn naam komen te staan en moet mijn rijbewijs nog in mijn handen krijgen, dan kan ik de auto eindelijk inrijden, ben wel blij dat ik eindelijk van die lessen af ben.

17. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Daar gaat het inderdaad om.... Kost toch veel tijd!
    Ik ben eind Januari begonnen, en mag nu 16 Juni op :) Is over een week over 3...
    Word alleen wel aardig zenuwachtig als ik er aan denk!

De 14e heb ik in de ochtend mijn laatste rij les, en zal dan direct doorgaan naar Defqon 1 :D
    De 15e heel de dag relaxen en dan de 16e van half 10 tot 10 mijn praktijk examen. Is toch wel gunstige tijd ofniet?

18. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Net na de drukte, zit je dus wel goed denk ik zo.

19. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat in de middag was ook wel relaxt lekker rustig houd er wel rekening mee met de vrachwagens 8)

BTW

Ik was ook stik zenuwachtig, maar doe het gewoon zoals je tijens het lessen ook doet dan komet alles goed.

S6 alvast

20. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yay, vanmiddag mijn theorie examen gehaald. Was de eerste keer en had 5 fouten. :)

Laatst bewerkt: 5 jun 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina