1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stoner4life

stoner4life GTA-addict

Leuk Bevonden:
    0
    jaa ik ben 22 jaar en ik had naar mijn idee ook al wel tegen een boom aan moeten zitten

zo heb ik al meermalen correcties moeten toepassen, gelukkig weet ik dynamica en weggedrag van auto's uit videospelletjes en mijn superieure chauffeurskunsten, dus stukkie achter uitbreken waar je dat absoluut niet wil (na het inhalen van rij auto's bijv , of 90graden scherpe bocht met sloot)

ach ja, elke jongere praat dat hij rijden kan en alles in de hand heeft.. zo ken ik er ook een paar, die nu god hebbe hun ziel, niet meer leven na het hebben van een auto ongeluk.. sorry kon je rijden? in 2 gevallen waren het eenzijdige ongelukken

wat je zegt het gaat om zelfkennis van je eigen capaciteiten, en vooral dat jongeren grenzen opzoeken van hun auto en zelf kunnen. zo heb ik eens te vaak een grens opgezocht en zit nou met een inhaalfobie

maaar goed al die jonge autobestuurders in kwaad daglicht stellen is ook zoiets.. in Groningen zijn fietsers die doodswensen hebben (waarschijnlijk onbewust), ze knallen door rood en rijden tegen het verkeer in en op de stoep... zulkse gasten moet je flink laten schrikken gewoon door blijven rijden op het laatste moment remmen..

met elke angst komt een moment van zelfbewustzijn, of iemand daarvan leert ligt eraan waaruit jij lessen kan leren...

2. Bassie_

Bassie_ Guest

Nee svennies driftte vroeger ook! Hier het bewijs: http://www.youtube.com/watch?v=Xfc6TdH1xUo

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Waar slaat dat nou op?

Dus dit was ook arrogantie ? :emo:

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    In Belgie gebeuren geen ongelukken hoor, daar rijden ze allemaal heel netjes!

5. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Nou.. Daar wil je dus niet te hard rijden. Boetes zijn veel te hoog daar :mad:

Inmiddels 3x geflitst op m'n snelheid en een kleine 250 euri armer... :F
    Stomme luxe auto's waar je niks van je snelheid merkt ook :mad:

Heb de begrenser inmiddels op de cruise control gezet 8), mij zie je niet meer boven de 125 8)

6. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    In belgiƫ wil je niet te hard rijden omdat je auto dan uitelkaar trilt... wat een crappy wegen hebben ze daar. Moet je eens van Eindhoven Belgiƫ in rijden. In Nederland kan je de radio netjes verstaan, rij je de grens over (wat eigk een gat is) en je verstaat niets meer. Om nog maar te zwijgen over wat je voelt =(

ps. in belgie gebeuren ook rare dingen:
    http://www.youtube.com/watch?v=kco83zeLtt0 :D

Laatst bewerkt: 10 jun 2008
  7. JeePee

JeePee Guest

Dat ik mijn rijbewijs twee maanden heb wil niet zeggen dat ik ook daadwerkelijk pas 2 maanden auto rijd. Daarnaast, kijkend naar jou berichten, heb ik meer ervaring met auto's dan jij. Svennies die alles netjes doet en zich volledig aan de regels houdt heeft nooit gevoelt wat een auto nou doet als je hem ondersturend of oversturend een bocht in gooit... Jij weet blijkbaar alleen hoe een auto voelt als je met 25km/h door de bocht gaat. Je mag dan wel een ouwe rot zijn, maar ik wil wel eens zien wie er zijn auto het snelste stabiel krijgt en rustig blijft na een uitwijk actie te hebben moeten maken bij het verkeerde rijgedrag van een ander ;)

Hoge snelheden halen is niks aan. Als je 120 mag rijd ik 120 en als je 80 mag dan rijd ik 80. Het verschil tussen die twee merk je toch niet... Het leuke aan autorijden is zo hard mogelijk de bocht door en zo snel mogelijk op de maximum aangegeven snelheid zitten. En omdat daar uiteraard enig gevaar bij schuilt doe ik dat niet op de drukke openbare weg, maar op verlaten industrietereinen. En met een auto die zo'n 6 airbags heeft en uitloopstroken van hier tot tokyo is het vrij lastig om jezelf dood te rijden. Snelheden zijn dan op de rechte stukken wel 100+, maar eer je iets raakt zit je al op de -50. En als je bang bent om dood te gaan in het verkeer moet je geen auto rijden.

Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2008
  8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik weer een beetje naief. Je hebt veilig rijden en onveilig rijden. Wat jij doet neigt toch meer naar het onverantwoordelijke dan het verantwoordelijke. 100 op een industrieterrein, er kan maar net 1 iemand die net de hele avond heeft overgewerkt van rechts komen...

Je denkt niet echt aan je mede weggebruikers lijkt het zo? Het verkeer brengt risico met zich mee, het hele leven is een risico, maar je kunt dit risico wel verkleinen door je gewoon aan de regels te houden. Jezelf doodrijden en dat risico nemen, oke, who cares. Maar het risico dat je andere doodrijd op de koop toe nemen? Nee, dat vind ik gewoonweg asociaal.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Even iets anders tussendoor.....mag dinsdag voor mijn 2e keer :)

10. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    wat denk je er zelf van? ik was de 2x ook zekerder van mezelf.. ik was er meer klaar voor zeg maar

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Zo denk ik er ook over, als ik alleen in de auto zit en op en rustig stukje rij trap ik ook door maar mocht ik in een woonwijk of met wat vrienden in de auto zijn dan rij ik echt een stuk rustiger. Moet er niet aan denken dat een van mijn vrienden (of iemand anders) dood gaat omdat ik zo nodig moet scheuren

12. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ik mag het aanstaande maandag voor de 1e keer proberen :eek:
    Hoop echt dat het in een keer haal!

Hoe lang zit er nu tussen jou eerste examen, en je tweede aanstaande Dinsdag?

13. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Dan vraag ik mij toch sterk af of je de acties van JeePee NL wel of niet goedkeurt.

JeePee NL heeft zeker gelijk in dat het niet slecht is om te voelen wat een auto doet als je er te 'lomp' mee omgaat. Paar keer weg slippen op plekken waar het veilig kan is ook zeker een goede oefening. Blijft alleen de vraag of het veilig is om het midde in de nacht op een verlaten industriterein te doen.

Ik stap liever bij iemand in die weet wat hij moet doen als het fout gaat als iemand die heel zijn leven zich netjes aan desnelheid heeft gehouden, omdat deze niet zo erge schrik reactie heeft en meer ervaring heeft met de auto weer onder controle te krijgen. Grootste fouten zijn meestal te sterk (over)corrigeren bij een slip waardoor het alleen meer erger wordt. Echter moet die eerste persoon hier in kwestie niet als een idioot rijden, want dan stap ik er ook weer niet in.

Ik heb ook wel eens 'gespeelt' (je weet wel, te hard door bochten, handrem, expres laten slippen en die slip dan onder controle proberen te krijgen, enz) op plekken waar het redelijkewijs veilig kan. Maar op normale wegen en normale omstandigheden zou ik nooit er aan denken om mijn handrem aan te trekken of het limiet in bochten op te zoeken ;)

Laatst bewerkt: 11 jun 2008
  14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Zo denk ik er precies ook over. Het is belangrijk dat je weet wat er met een auto gebeurt als je (per ongeluk) over het limiet gaat maar daar kun je ook op een redelijk veilige manier achter komen. Dan heb ik het niet perso over een slipcursus maar zoiets kan ook (overdag) op een industrieterrein, lege parkeerplek van een supermarkt of een of ander boerenweg

15. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag morgen voor m'n T.T.T.. Wat kan ik er van verwachten, iemand enig idee?

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is eigelijk gewoon hetzelfde als een Examen. Ik ging eerst een uur normale les, toen door naar het CBR. Toen het tijd was gingen we naar binnen, maak je even kennis met je examinator en gaat hij je vertellen wat hij wil gaan doen. Dan ga je naar de auto en vraagt hij je waarschijnlijk om een kenteken op te lezen om je ogen te testen. Daarna stelt hij wat vragen over de auto zelf. Bijvoorbeeld waar bepaalde knoppen voor zijn of waar de lampjes op het dashboard voor dienen. Dan ga je rijden en zal hij je op gegeven moment vragen om een speciale verrichting te doen. Voor de rest moet je gewoon goed rijden en vooral goed kijken. Als je terug ben op het CBR ga je weer naar binnen en zal hij je vertellen wat hij er van vond en zal hij je vertellen of je geslaagd zou zijn als het een echt examen was geweest, en welke dingen je nog moet/kan verbeteren. Daar kan je dan in je rijlessen extra tijd aan besteden.

Laatst bewerkt: 11 jun 2008
  17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Met andere woorden is het gewoon weg gegooid geld

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vindt jij.. Volgens mij is het vrij nuttig.. We zullen het zien natuurlijk, maar goed, 't zat in m'n pakket, dus mij hoor je neit

19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Tja..als het in een pakket zit is het misschien een ander verhaal. In de tijd dat ik mijn rijbewijs aan het halen was begonnen ze volgens mij met de TTT en ik zag er toen het nut er niet van in. Voor hetzelfde geld heb ik liever 3 extra rijlessen

20. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het zal wel handig zijn voor mensen met examenvrees. Ik heb nu denk ik wel genoeg lessen gehad dat ik de TTT kan overslaan, het zou hooguit mooi zijn voor de vrijstelling, maar dat kan ik net zo goed op m'n examen gewoon goed doen :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina