1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Rijmanskunsten etaleren... rijvaardigheidsdemonstraties... jeez Svennies, praat eens relaxt, en noem mijn vrienden geen mongolen, idioten of bosapen want je kent ze niet. Ik ging geen ommetje maken met de zin 'kom jongens, ik zal jullie eens wat laten zien'. Ik had slechts één bijrijder mee en bij thuis komst zette ik m'n auto handremmend (<- Is dat een werkwoord? :+) op zijn oprit. Toen is de rest gelijk ingestapt zonder dat ik daar om vroeg. Had jij waarschijnlijk ook gedaan in je jonge jaren.

En nee, mijn pa weet niet dat ik dit doe (al heeft 'ie vast een vermoeden), omdat ik dan hoogstwaarschijnlijk de auto niet meer mee krijg, maar wanneer ik binnenkort zelf mijn eigen auto heb en ik m'n pa of ma ergens naar toe rijd, dan zal ik het zeker niet laten om dwars te gaan.

En wat een onzin dat ik schuldig zou zijn als één van mijn maten een ongeluk zou krijgen. Is Kimi Raikkonen dan ook deels schuldig als ik mijzelf om een boom vouw omdat ik van hem gezien heb je hoe een dubbele apex bocht moet aansijden? 8)

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zou me eerder zorgen maken om een schulgevoel.

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Doet hij dat op de openbare weg dan? :):

4. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ik ga mij in elk geval netjes gedragen vandaag....
    Heb om 9.50 uur mijn Praktijk Examen voor de auto \o/

Ben aardig zenuwachtig, maar hoop mijn zenuwen over ander half uur toch echt onder controle te hebben!

5. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    En? Geslaagd?

6. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Met 28 Lessen, ben ik de 1x direct geslaagd \o/
    Ben echt ontzettend blij, aangezien ik nu volgende week maandag mijn rijbewijs mag ophalen...
    Heerlijk zo net voor de vakantie :D

7. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Gefeliciteerd, je hebt het nog vrij vlot gedaan, ik had hem met een snelcursus en 19 lessen. Ook de eerste keer gehaald, daarnaast had ik vrij vlot erna ook mijn E bij B gehaald in één dag.

Geniet ervan als je auto rijd in de vakantie.

8. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Dank je :)
    Werd inderdaad als snelle leerling bestempeld! Maar had echt het zelfvertrouwen dat ik kan rijden... Zou ook zwaar balen zijn geweest als ik was gezakt!
    Ken ik weer gaan lessen, terwijl ik dus het gevoel heb te kunnen auto rijden O-)

Vakantie zal ik voornamelijk een keer naar het strand rijden of iets dergelijks.... Ten slotte nu mogelijk \o/
    Het geeft je weer wat meer bewegingsvrijheid.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nu vast houden dat je elke week een paar keer rijd, ik ken zoveel mensen die hun rijbewijs hebben en dan nooit rijden, zo leer je dan nooit echt rijden.

10. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Ben daar maar niet bang voor :cool:
    Veel kameraden die auto's hebben, en ook mijn ouders zijn de beroerste niet!

Wil inderdaad regelmatig rijden, aangezien het leer proces eigenlijk NU pas echt begint! :)

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is zeker een voordeel dat je ouders de beroerste niet zijn.
    En begint het leerproces pas echt ja, veel dingen die je geleerd hebt doe je dan niet meer. ;)
    Het nadeel is altijd dat je zo lang moet wachten om je rijbewijs op te halen.

12. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tijdje geleden een TTT gedaan, die verliep niet echt naar wens. Waarbij komt dat ik al 40 lessen heb gedaan.

Ik besef natuurlijk dat dit voor een groot deel (zo niet geheel) aan mijzelf ligt. Maar ik begin een beetje te twijfelen aan mijn rijinstructrice.
    Tijdens het nabespreken van mijn TTT, zegt ze ook opeens: je boekt ook veel te weinig vooruitgang.
    Ik had zelf dat vermoeden natuurlijk ook wel, maar ik had wel liever gehad dat ze het eerder had gezegd. Dat ze wat meer druk op me had gelegd.

Ik denk dus dat ik een instructeur nodig heb die wat harder is voor me.
    Want ik weet zelf gewoon te weinig vooruitgang te boeken, dus een instructeur met andere methoden of werkwijzen is misschien een uitkomst voor me.

Mijn vraag aan jullie is: hoe pakken de instructeurs het bij jullie aan?
    - is er een relaxte sfeer in de auto, of juist een sfeer waarin je je het best kan concentreren? En wat werkte het best?
    - Is er een soort schema voor je opgesteld (bijv. binnen zoveel lessen moet je dit kunnen, of dat je naar een examendatum toewerkt.) Bij mij is het nu namelijk zo dat we met de lessen begonnen waren en we keken wel waar het schip strand.

Laatst bewerkt: 16 jun 2008
  13. Bassie_

Bassie_ Guest

Ik had toen echt een strenge man, echt een pieptjeprecies die echt bij elk miniscuul foutje mij bijna begon 'af te zeiken'. Niemand kon daar tegen, (hij had bijna geen leerlingen meer), maar ik vond het juist prima! Ik wist na een paar lessen al precies hoe het helemaal hebben wilde (en dus ook hoe het CBR het wil) dus voor mij was het ideaal. Hij hield ook altijd heel precies m'n vorderingen bij op zo'n groot vel. Ben bovendien in één keer geslaagd, en geloof mij, ik was echt vrij slecht in auto rijden.

Als je niet meer tevreden bent met je instructeur zou ik het meteen proberen te wisselen. Daar is het immers veel te duur voor.

14. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik begin een beetje een hekel te krijgen aan het CBR met al die regeltjes (die in mijn ogen soms onnodig zijn, of wat ze niet op een examen hoeven te vragen). Kritiek op mijn TTT was ook dat ik te slordig reed, dus dingetjes vergat. Als ik ergens niet het nut van inzie vind ik het moeilijk om het te onthouden of me aan die regel te houden.

Maar werkte je nou naar een vaste datum toe, of zocht hij pas een datum uit als je er bijna klaar voor was?

15. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ik werkte naar een vaste datum toe, dit werkte bij mij perfect. Mijn instructeur kon ik lekker rustig mee praten en relaxed mee rijden, maar als ik een foutje maakte dan kon hij ook echt kwaad worden. Hij was wel streng zodra er wat fout ging en heeft er wel voor gezorgt dat de kleine foutjes die ik maakte eruit zijn gegaan.

16. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Same here, alleen werkte ik niet naar een datum toe. Had 30 lessen nodig, in 1keer geslaagd.

17. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kreeg net te horen dat ik 31 juli op mag voor mn rijbewijs. Baal wel dat het nog zo lang duurt want ik kan nu al op eigenlijk, maar het is erg druk hier in de regio. :mad:

18. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Absoluut. Vergeet niet dat je een klan bent dus best kritisch mag zijn wat je er voor terug krijgt!

Man, als ik al die verhalen hier zo lees; ik heb er 60 lessen over gedaan :eek:
    Maar goed, ik begon pas op mijn 29e en heb weinig met auto's... Voordeel van zoveel lessen was wel dat toen ik het papiertje eenmaal had ik zonder angst alleen achter het stuur kroop op vakantie naar oostenrijk de bergen in, in de sneeuw. Goede vuurdoop :)

19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij was het zo dat wanneer ik een foutje maakte in de auto dat mijn rijinstructeur een hele vervelende preek ging houden over wat er wel had kunnen gebeuren als ik dit deed wanneer ik in mijn eentje auto zou rijden zonder die 2de controle. Die preken waren altijd zo verschrikkelijk saai, die man verteld zo sloom en zo dom dat ik wel moest zorgen dat ik geen fouten maakten anders kon ik die hele preek weer aanhoren. Ik weet namelijk zelf ook wel wat er fout gaat maar eenmaal geschied valt er weinig meer aan te veranderen. Om dan elke keer weer hetzelfde verhaal (op vreselijke wijze) te moeten aanhoren is ontzettend frustrerend. Ik probeerde dan zelf ook die preken van mijn rijinstructeur te voorkomen door geen fouten te maken. Door was mijn stimulance om geen fouten te maken. Ik vraag me af op de rijinstructeur dit opzettelijk deed :+.

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Heb een hele rustige instructeur....maar als ik onnuttige dingen vergeet of fout doe is het wel zo van: "sukkel waar ben je mee bezig"

Vandaag hem vergezeld naar Woerden....zijn nieuwe auto ophalen.
    Dat was voor mij een pre want ik moet morgen 5 voor 9 af rijden, in een nieuwe auto

Vandaag dus lekker heen en terug naar woerden gereden, toch al gauw zo'n 200 km.
    Voordeel is dat hij maar 1 lesuurtje rekende, ben toch van 3 tot 8 weg geweest :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina