AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Mijn eerste rijles ging erg lekker, heb niet veel fout gedaan, en had het enorm naar mijn zin achter het stuur.
    Enige minpuntje is dat ik dinsdag weer moest lessen, maar dat ging niet door omdat 1 of andere idioot het nodig vond om de auto van de rijschool waar ik bijzit total loss te rijden:mad:

Nu maar hopen dat ik vrijdag wel kan rijden.
    Oja en je moet je niet druk maken of zenuwachtig worden oid bij je eerste les. Als jij gewoon lekker ontspannen bent begin je er ook lekkerder aan.

2. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Precies. Dat is eigenlijk de enige tip die ik je zou geven voor de 1e les: maak je je er niet druk om. Achteraf viel de 1e les me ontzettend mee en heb ik het erg naar m'n zin gehad.

3. mars15

mars15 Guest

Vanmiddag aftrappen 1e les..
    Hoorde dat ik gelijk moet instappen en rijden naar het industrie terrein, hoef dan alleen nog te sturen daar heen.. Dan leren schakelen gas/remmen

4. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik had precies hetzelfde. moest szelf sturen richting het industrieterein, en daar gingen we tien minuten oefenen met gas geven en bepaalde manieren om te sturen en dergelijke en daarna mocht ik weer door het dorp hier gaan rijden.

5. mars15

mars15 Guest

lijkt me lastig/irritant als hij remt en gas geeft en jij alleen stuurt ;)

6. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ja in het begin is het wel raar, maar na 3 bochten ben je er al aan gewend.

7. mars15

mars15 Guest

Net terug, 1e uur alleen sturen, afslaan, kijken enzovoort. Dit vond ik zelf goed gaan en viel wel mee gelukkig, alleen 1x lullig mag je hier door rijden ik zo ja, maar er staat een bord dat er geen auto in mag hehe was wel kut..

Daarna uur 2. Uitgelegd hoe het zit met koppeling, gas geven remmen enzovoort. Dit ging wat minder, het grootste probleem had ik met schakelen naar 1 en 2. Omdat die helemaal links zitten en dan was het nog erg vervelend dat die toch in zn 3 of 4 stond. Ook soms gas en rem verwisseld. Morgen om kwart voor 4 moet ik alweer 2 uur

8. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    En? Ging schakelen al beter? Ik moet zelf nog 8 maandjes wachten...Maar ga wel eens met me moeder stukje rijden, schakelen enzo kan ik behoorlijk goed nu, en hoef er ook niet echt meer bij na te denken...Heb nu in het totaal denk ik ongveer een uurtje erop zitten. Vind auto rijden echt vet om te doen. Alleen irritant dat mams er naast zit, helemaal te spacen:p

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Schakelen etc leer je in 5 lessen ofzo goed. Dan begint het echte werk pas
    Allemaal kut regeltjes, blablablabla.

Dan heb je je rijbewijs en ga je pas echt leren rijden.

En zonder rij-instructeur bevalt goed ;)

10. mars15

mars15 Guest

schakelen gaat goed ja, vrijdag 2 uur gereden ging goed,

11. mars15

mars15 Guest

het is lekker druk hier ;)

vanavond weer rijden 1e avond les

12. mars15

mars15 Guest

Niet 1 keer de motor afgeslagen. Vond me zelf eigenlijk wel rustig en goed rijden (kijken ) alleen soms nog in de bocht vergeet ik naar zijn 2 te schakelen. Keren was wel makkelijk met de koppeling. Normaal parkeren ook wel, en file parkeren ging ook wel goed. Was wel smal maar oke. Wel relaxt die koppeling nu.

Was ook nog even op de snelweg te vinden. maar mocht er de 1e afslag al af. Wel de 100 gehaald :) donderdag weer, heb er zin in

13. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    En das het belangrijkste :) Dat je het leuk blijft vinden.

Pas op een leeg parkeer terrein zo'n slide in parkeer truukje geprobeerd (om de auto zijwaarts te krijgen) met handrem etc.

Maar is knap lastig :D Niet dat ik dat ooit met andere auto's ga proberen, maar is wel lachen om te doen

V.d. zomer slip cursus met mijn vader, das pas vet/ leerzaam :D

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Hehe, is idd lastig.

Paar maand geleden toen er sneeuw lag op een leeg terrein 360 geprobeerd en het is aardig gelukt :)

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat is een verboden maneuver he vriend , pas dit trucje in de rijschool toe en je bent sowieso gebuisd .

16. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de lessen nooit echt leuk, was ook altijd zenuwachtig. Maar nu ik het rijbewijs heb vind ik het echt heeerlijk om te autorijden :D

Hoeveel kost zo'n slipcursus eigenlijks? Lijkt mij ook wel leuk, en belangrijk.

17. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Op zijn minst €100 pp geloof ik

18. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag net even op anwb.nl daar stond dat het €173,- kost pp. Bijna jarig gelukkig, lijkt me toch wel heel vet!

19. mars15

mars15 Guest

hoelang heb je al je rijbewijs ?

20. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    2½ maand (volgens mij vanaf eind januari)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina