AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    net 3e rijles gehad, ondanks dat ik ziek ben.. wilde gewoon graag rijden, en het ging best lekker
    Mocht voor het eerst schakelen, en dat ging eigenlijk altijd zonder problemen( het opschakelen tenminsten) alleen terugschakelen is nog best lastig af en toe.

Moest in een andere auto rijden dan mijn eigenlijke les auto omdat die opnieuw gespoten moest worden, en het was echt een klote auto.. Bandenspanning was veel te laag, en de pedalen die je instructeur normaal heeft waren omgedraaid..

2. mars15

mars15 Guest

zo lullig,

zometeen om kwart voor 6, 1 uur rijden

met 4e les :)

3. mars15

mars15 Guest

Ik ben net terug van 1 uur les. Gaat wel goed op zich alleen moest ik meer kijken zei die. En nu was het weer dat ik met 30 km pas me koppeling moest indrukken, terwijl ik hem wat sneller al in de koppeling naar 2 wil doen als ik voor een stoplicht sta

morgen weer 2 uur

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Das vaag, snel opschakelen is juist zuiniger. Kzit vaak @ 50kmph al in zijn 4

en in zijn 2 bij het optrekken maak je ook minder lawaai (minder toeren..) maarja hij zal het wel weten.

5. mars15

mars15 Guest

het is terug schakelen he ;) dus ik rij 50 en moet naar 0 toe voor een stoplicht

6. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het komt omdat je dan nog even wat sneller optrekt, vooral bij het stoplicht, dan hebben andere mensen er al snel last van als jij traag optrekt. (hoe hoger het aantal toeren, hoe sneller je optrekt)

Meestal heb je trouwens bepaalde snelheden waar je bij moet schakelen. Bij 50 km/u naar de 3, bij 80 km/u naar de 4 (de rest een beetje op de gok, of het hangt er van af hoe hard je daar mag rijden).
    Op reclame is trouwens altijd te zien dat je bij een bepaald toerental al moet schakelen omdat de moderne auto's dit makkelijk aan kunnen. Voor benzine moet je bij 2.500 toeren naar de volgende versnelling, en bij een diesel moet je bij 2.000 toeren naar de volgende versnelling.

/edit:
    Ah, terugschakelen. Als je bij een stoplicht moet wachten druk je eerst de rem in, de koppeling druk je dan pas in bij +/- 1.000 toeren (dan slaat de auto nog net niet af).

Laatst bewerkt: 6 apr 2006
  7. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    En je zet hem pas in z'n 1 als je stilstaat !

Als ik dit zo lees van mensen die 3 lessen hebben gehad en dan pas mogen schakelen vind ik dat echt bizar. Ik werd de 1e les bij me huis opgepikt en moest meteen meerijden. Oké, ik heb 2 keer 20 minuten in mijn ouders auto's gereden maar dat stelt niks voor. En met doorschakelen enzo, dat jullie daar vaste regels voor hebben. Ik ging gewoon doorschakelen wanneer ik vond dat het moest, heb nooit tehoren gekregen dat ik bij 2.500tpm moest schakelen. Maar nu uik zelf mijn rijbewijs heb (al een half jaar ! :D) merk ik wel dat ik minder scheur dan ik eerst deed toen ik het had. Ik heb een aantal situatie's meegemaakt die best nadelig af hadden kunnen lopen.

Laatst nog een auto achter me (achteruit inparkeren) een kusje gegeven met mijn moeders 206CC 2.0 ! ooops... :$

8. mars15

mars15 Guest

vanmiddag rijden, ff goed concentreren

9. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister nog geprobeerd af te rijden... Is helaas niet helemaal volgens plan gegaan. Paar kleine miereneukende foutjes deden me de das om (maar goed, dat denkt bijna elke niet geslaagde...). Jammer van de 165 Euri, maar goed dit was ook nog maar de eerste keer... ;)

En ik heb nog even een vraagje:
    Tellen je bijzondere verichtingen die je in de TTT al gehaald hebt, bij de tweede keer ook nog mee??

10. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Vannochtend voor de eerste keer in Amsterdam afgereden...

En heb hem gehaald :D

Straks maar eens lekker touren met de auto van me ouders.

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Als het goed is niet. Je moet dus bij je 2 examen gewoon bijzondere verichtingen doen. Zo was het iig ruim 2 jaar geleden toen ik mijn rijbewijs heb gehaald

12. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Nu nog steeds, TTT telt alleen voor je eerste keer examen!

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Heb een vraag:

Mijn zus heeft al haar rijbewijs maar geen bromfietscertificaat. Nu wil ze op mijn scooter gaan rijden en volgens mij is het toch voldoende dat ze een auto rijbewijs heeft. Weet iemand hier of dit echt zo is of moet ze nog een bromfietscertificaat halen?

14. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Rijbewijs is dacht ik voldoende! Theorie (auto) certificaat was niet voldoende dacht ik en dan kan je hem zo afhalen ergens. Maar met een rijbewijs mag je er gewoon mee rijden.

15. mars15

mars15 Guest

vanaf 21 of 23 is het zonder certificaat toch ?

mijn rijles net.. het ging bizar slecht in het begin. Voor elk moment dat ik moest stoppen op een kruispunt sloeg de motor bijna af en soms gewoon helemaal en daarna aanzetten lukte me niet :{ was echt om te huilen.

Dit kwam volgens mij omdat ik andere schoenen aan had met een dunne bodem. Deze ga ik echt niet meer aan doen :{

Gelukkig het 2e uur ging alles wel weer goed. Nog stuk snelweg gepakt en reed midden door Rotterdam bij de erasmus brug echt druk :cool:

16. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    ik rijd heel anders dan ik op lessen reed, komt er een stoplicht? dan rem ik druk ik koppeling in en schakel ik naar 1( wel koppeling ingedrukt houden tot je stilstaat)

17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Vandaag weer een uurtje gereden. ging naar mijn gevoel echt super lekker.
    Schakelen ging prima, terugschakelen ging ook al een stuk beter.
    Mocht vandaag ook even een stukje snelweg meepakken, ongeveer 8 kilometer.
    Ook de 120 gehaald op de snelweg, en dat is toch best tof de eerste keer:+
    Moest trouwens ook achteruit inparkeren vandaag, zonder dat de instructrice iets zei of wat dan ook. Ging best goed, en bij de 2e poging ging het meteen goed

Laatst bewerkt: 7 apr 2006
  18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Aha, jou kwam ik dus vandaag tegen met 60 op de linkerbaan :+
    Ben nu zelf al weer ruim 5 maanden in het bezit van mijn rijbewijs en het gaat prima. In het begin is het allemaal nog wat vreemd / eng, maar na een tijdje ben je veel rustiger en meer ontspannen. Belangrijk is om te blijven rijden. Ik rijd nu elke week aardig wat in verband met mijn werk (lijkt me logisch als je autoverkoper bent) en dat werkt gewoon erg lekker.

Je neemt na een tijdje ook je eigen stijl aan (qua rijgedrag en zithouding in de auto) en nu zonder rij-instructeur leer je meer. Andere situaties, andere gebieden etc.
    Laat ik het zo zeggen, rijden is een stuk prettiger zonder zo'n knakker die naast je zit en elke beweging observeert.

Laatst bewerkt: 7 apr 2006
  19. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Je kunt beter naar twee schakelen, want als dan blijkt dat je bij een rotonde bijvoorbeeld door kan rijden of dat het verkeerslicht op groen springt kun je direct door. Gaat dat niet lukken dan kom je tot stilstand en kan je vervolgens rustig van twee naar een schakelen.

20. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik op een rood stoplicht afkom zet ik de auto in geen één versnelling, gewoon in de vrij dus. Zo kun je altijd naar de gewenste versnelling schakelen. Zo heb ik het ook geleerd

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina