Ik heb zelf een BMW 316i E30 uit 1990, 99 PK - 1050 KG. Dit is nu mijn tweede auto, ik heb hem nu bijna 3 maanden en hij bevalt me uitstekend. Lekkere wegligging, trek lekker op en achterwielaandrijving natuurlijk...
Mijn eerste auto was een Peugeot 309 1.4 PLUS uit 1992, deze kreeg ik gratis van een kennis omdat de koppakking waarschijnlijk lek was. Iig de auto werd zonder koeling (rijwind) erg snel heet. Ik heb er desondangs nog een hele zomer dikke lol aan beleefd
Ik ben nu eindelijk een trotse eigenaar van een BMW E30, De belangrijkste reden dat ik voor BMW gekozen heb, is omdat ze als één van de weinige automerken gekozen hebben voor achterwielaandrijving. Hier kun je namelijk erg veel lol aan beleven
Hier wat foto´s
Wat ik nog wil gaan veranderen:
Nieuwe (sport?)demper
Andere velgen
Heldere koplampen en knipperlichten
Pedalen set
Heel misschien nog een goede luchtfilter voor wat extra vermogen en een mooier geluid.
Verder ga ik hem binnenkort met een bevriende garage een grote beurt geven en alles nakijken. Ben bang dat o.a. de distrubutieriem vervangen moet gaan worden...
Ik hoop hier nog erg veel plezier aan te kunnen beleven, en wieweet word mijn volgende auto een 325i...
EDIT:
Mijn verzekering kost me per maand € 35,00 voor W.A + Rechtsbijstand bij Cenraal Beheer.
Heb hier samen met The Watcher 2,5 maand stage gelopen. Ben hiervoor 3 jaar lang bij Orion Direct verzekerd geweest met m´n oude scooter. Heb toen geen schade gemaakt, en kon dus de schadevrije jaren opeisen als je daarna een autoverzekering afsloot bij hun. Dat heb ik dus gedaan (met mn Peugeot)
Nu heb ik een BMW en deze heb ik dus bij Centraal Beheer verzekerd met de 3 schadevrije jaren die ik mee nam van Orion Direct + werknemerskorting van mn ma´s werk Ik val nu nog inderdaad onder de risicogroep, volgend jaar word mn premie € 10 per maand goedkoper.
Het beste kun je daarom beginnen met een scooter/brommer en deze dan verzekeren bij Orion Direct, zij hebben namelijk één van de laagste premies, én heel belangrijk de jaren dat jij geen schade claimt, kun je opeisen als schadevrije jaren als je later een auto bij hun verzekerd.
Zodoende kun je dus als je 18 bent als 2 schadevrije jaren krijgen bij een autoverzekering, de korting kan dan wel oplopen tot 60 %!
Deze regeling geld zo ver ik weet alleen bij Orion Direct en Delta Lyod
Laatst bewerkt: 22 feb 2007