1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[AUTO'S]TUNING- hoe, wat, waarom...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mista B, 13 jan 2007.

  1. Greate Pier

    Greate Pier euuhm

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je hem niet gewoon op naam van je ouders laten verzekeren? Bouw je alleen geen no-claim op.. maar wss wel een stuk goedkoper.
     
  2. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ligt aan type auto.... motor wat erin ligt enzo...
    ik betaal iig 30 euro wegenbelasting per maand aan me cabrio|:- hoeveel verzekering weet ik niet precies
     
  3. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zó dom.

    klik
     
  4. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0

    misschien dom... maar het gebeurt wel veel;)
     
  5. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Met soms erg grote risico's als gevolg.

    Heb in de verzekeringen gewerkt, en daar was een jongeman die een fietser had geschept. Mag nu zijn hele leven lang schadevergoeding gaan betalen doordat er fraude is gepleegd (op aanvraagformulier stond dat de auto van mama was...) + die fietser is invalide geworden.
    De verzekeraar heeft dan namelijk het recht alles op de verzekerde te verhalen!

    Daarnaast bouw je inderdaad geen eigen schadevrij jaren op.

    Oh ja... net alsof een mevrouw van 45 jaar een Golf GTI 2 of een Mitsubishi Eclipse zal kopen... en toevallig is de zoon tussen de 18 en 21 jaar...

    Dit is maar ter info. :)
     
  6. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    aphrodite, heb jij niet toevallig nog ergens staan wat de gemiddelde prijzen zijn per gewichtsklasse voor wegenbelasting en verzekeringen? ik dacht te weten van mijn oom dat er zulke lijsten waren...
     
  7. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Elke maatschappij hanteert andere premies.
    Doe gewoon is wat online berekeningen. Dan heb je een indicatie. OHRA is voor jongeren i.i.g. verreweg de goedkoopste.
    Wat betreft wegenbelasting kan je op de belastingdienst site kijken. Dit is voor elke provincie namelijk anders. Je betaalt voor het gewicht + benzine / diesel / lpg auto.

    Ik werk nu niet meer in de verzekeringen. Ben nu sinds vorige week account manager met een auto van de zaak. Geen last meer van wegenbelasting / verzekering / onderhoud etc. Wat ik nu per maand ga betalen, is echt een schijntje t.o.v. eigen auto met de normale maandelijkse kosten. Erg fijn dus!

    Mijn Alfa Romeo die je een aantal pagina's terugziet ga ik schorsen omdat ik er niet meer in ga rijden nu ik een lease auto heb.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2007
  8. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Mijn auto staat ook op mn ouders naam. Maar je moet dan wel de hoofdbestuurder zijn. Als ik een ongeluk maak, kan dat toch? Kan toch een keer in mn ouders hun auto rijden?

    Dan gaat dat echt niet ten kosten van mij!
     
  9. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    orion direct is ook erg goedkoop om eerste 3 jaar bij te zitten binnen 3 jaar zit je al op 80% no claim. Daarna is het verstandig om naar centraal beheer te gaan kun je vaak veel korting krijgen via je werk.

    En na regelmatige bestuurder wordt nooit gekeken hoor zolang je maar goede verklaring hebt :)
     
  10. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    ha ok. thnx voor de info. k zal wel eens even bij ohra kijken als ik van vakantie trug ben. wat ga je met je alfa doen alsie geschorst is? verkopen of verder verbouwen?

    als jij een ongeluk maakt in een auto die op iemand anders zn naam staat, bestaat er een geringe kans dat er een buurtonderzoek komt. als dan blijkt dat in 99% van de keren dat er in gereden wordt jij de bestuurder bent, hoeft de verzekering niets uit te keren.

    thnx voor de tip. en voor dat laatste, check mijn reactie maar hierboven. een buurtonderzoek draait je de nek om...
     
  11. FuriousFreak

    FuriousFreak April 29

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een BMW 316i E30 uit 1990, 99 PK - 1050 KG. Dit is nu mijn tweede auto, ik heb hem nu bijna 3 maanden en hij bevalt me uitstekend. Lekkere wegligging, trek lekker op en achterwielaandrijving natuurlijk...

    Mijn eerste auto was een Peugeot 309 1.4 PLUS uit 1992, deze kreeg ik gratis van een kennis omdat de koppakking waarschijnlijk lek was. Iig de auto werd zonder koeling (rijwind) erg snel heet. Ik heb er desondangs nog een hele zomer dikke lol aan beleefd :cool:


    Ik ben nu eindelijk een trotse eigenaar van een BMW E30, De belangrijkste reden dat ik voor BMW gekozen heb, is omdat ze als één van de weinige automerken gekozen hebben voor achterwielaandrijving. Hier kun je namelijk erg veel lol aan beleven O-)

    Hier wat foto´s

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Wat ik nog wil gaan veranderen:

    Nieuwe (sport?)demper
    Andere velgen
    Heldere koplampen en knipperlichten
    Pedalen set
    Heel misschien nog een goede luchtfilter voor wat extra vermogen en een mooier geluid.

    Verder ga ik hem binnenkort met een bevriende garage een grote beurt geven en alles nakijken. Ben bang dat o.a. de distrubutieriem vervangen moet gaan worden... :emo:


    Ik hoop hier nog erg veel plezier aan te kunnen beleven, en wieweet word mijn volgende auto een 325i...



    EDIT:

    Mijn verzekering kost me per maand € 35,00 voor W.A + Rechtsbijstand bij Cenraal Beheer.
    Heb hier samen met The Watcher 2,5 maand stage gelopen. Ben hiervoor 3 jaar lang bij Orion Direct verzekerd geweest met m´n oude scooter. Heb toen geen schade gemaakt, en kon dus de schadevrije jaren opeisen als je daarna een autoverzekering afsloot bij hun. Dat heb ik dus gedaan (met mn Peugeot)

    Nu heb ik een BMW en deze heb ik dus bij Centraal Beheer verzekerd met de 3 schadevrije jaren die ik mee nam van Orion Direct + werknemerskorting van mn ma´s werk 8) Ik val nu nog inderdaad onder de risicogroep, volgend jaar word mn premie € 10 per maand goedkoper.

    Het beste kun je daarom beginnen met een scooter/brommer en deze dan verzekeren bij Orion Direct, zij hebben namelijk één van de laagste premies, én heel belangrijk de jaren dat jij geen schade claimt, kun je opeisen als schadevrije jaren als je later een auto bij hun verzekerd.

    Zodoende kun je dus als je 18 bent als 2 schadevrije jaren krijgen bij een autoverzekering, de korting kan dan wel oplopen tot 60 %!

    Deze regeling geld zo ver ik weet alleen bij Orion Direct en Delta Lyod
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2007
  12. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een bak he !! :)
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
  14. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    :+ je krijgt geen enkel pk extra met een luchtfilter hoor... eerder verlies je er een paar:+

    @killaz: die ken ik;) hij had eerst der renner 1 maar die heeft ie dacht ik 1 jaar geleden uit elkaar gehaald en de onderdelen denk ik op deze gezet... der renner 1 vond ik mooier
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2007
  15. FuriousFreak

    FuriousFreak April 29

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt wel hoor, zeker als je zorgt dat hij alleen koude lucht (meer zuurstof) aanzuigd, daardoor krijg je een betere verbranding, en dat zorgt voor (iets) betere prestaties.

    Bovendien heb je ook nog een mooier geluid :D
     
  16. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    Percies mot er ook eentje aan gaan schaffen.... karten was trouwens gister vet supremacy in nijmegen. Alleen konden de MAC niet vinden.... 1/2 uur lopen zoeken.
     
  17. FuriousFreak

    FuriousFreak April 29

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep zei ik toch :D Nijmegen is veeeel beter dan Duiven. In Nijmegen hebben ze alles nieuw, in Duiven is alles oud en brak :eek:


    Ojah, één TomTom, en alle ellende is voorbij \o/ niet dat ik er één heb :+
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2007
  18. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    succes met je luchtfilter;) het geluid merk je nauwelijks en als je vermogen extra krijgt is dat 0.5 pk

    karten is het leukst bij coronel natuurlijk ( niet omdat ik daar werk als kart monteur:+)
     
  19. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    wat levert een goeie uitlaat aan pk's? en wat zijn de voordelen/nadelen bij het rijden met een open pijp?
     
  20. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Problemen met de politie *)
     

Deel Deze Pagina