1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[AUTO'S]TUNING- hoe, wat, waarom...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mista B, 13 jan 2007.

  1. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    En topsnelheid zegt niets, ik vind persoonlijk optrekken en wegligging een stuk belangrijker/leuker. Hoe vaak kan je nou 200+ rijden hier in Nederland? Eigenlijk niet en dus, als je je top wilt halen moet je of naar Duitsland of naar een circuit dag.

    Edit: gave bak mello.en.pino (al vind ik die motorkap niet zo, hou niet van carbon look maar da's zeiken natuurlijk, ik zou mijn wagen zo ruilen :) ;))
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2007
  2. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook hier rijden van die johnnie bakken rond (sorry voor het woord) maar met tuning heeft het bar weinig van doen.
    Vaak veel te opvallende skirts, spoilers, happers en wat al niet meer, het is gewoon geen gezicht, ik vindt ze voor L*L rijden.

    Waarom pakken sommige nou niet een type auto die zich er voor leent, neem bijv een Celica of een Impreza, zet daar mooie subtiele spoilers op, besteed veel meer aandacht aan de motor en ophanging, vernellingsbak, koppeling en remmen, daar is de echte winst te behalen:)
    Ik zie persoonlijk liever een subtiel gespolieerde en gespoten auto, met een onderhuidse tuning, zo'n bolide die als een blok op de weg ligt, giga goed remvermogen heeft, mooi geluid geeft (niet dat schreeuwen en brullen) en motorisch een enorme boost kan geven, dan heb je na mijn inziens een geweldig mooie bolide die opvalt als je het beestje de sporen geeft;)

    Wees nou eerlijk wat heb je nou aan een zwaar opgedirkte auto, waar iedereen je mee nakijkt en denkt, ach gossie daar gaat weer zo'n ventje dat moet opvallen, ipv van, woohoo hoor dat geluid en zie het vermogen wat die auto op de weg zet, dat boezemt meer respect in:) ;)
     
  3. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie Subaru...echter heb je in NL niets aan zo'n auto's!
    De motorkap vind ik weer niets...

    Mijne kan ruim 205 ofzo, maar rij ik never. Harder dan 150 doe ik niet op de snelweg. Geen zin om mijn rijbewijs kwijt te raken of hoge boete te krijgen.

    @ die mini freak: Dat gaat minimaal 15000 euro kosten... fatsoenlijke velgen zijn al snel boven de 1000 euro en je auto spuiten is ook zo'n 3000 al... je zal het nooit terugzien bij verkoop! Niet doen dus!
     
  4. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Vaak genoeg... daar zijn snelwegen voor.
     
  5. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook nog niet iets heel onbelangrijks, je krijgt bij inruil erg weinig terug en bij verkoop ook al niet veel meer.
    Tenminste ik zou niet zo'n auto kopen, mijn garage houder wil ze niet eens hebben, 7 van 10 zijn afgeracht is zijn mening, weinig onderhoud of achterstallig (teveel geld naar die zogenaamde tuning)

    Zo'n Impreza als hierboven zou ik liever zien in een rally uitvoering, maar dat terzijde;)
     
  6. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0

    15.000 euro? als ik dat allemaal zou doen zou ik max 5000 voor kwijt zijn. maar ik doe dan ook alles zelf;) ik denk trouwens dat ik het nog wel goedkoper kan...
     
  7. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je gaat zelf spuiten?
     
  8. mello.en.pino

    mello.en.pino Heeft een PS3

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Leen......is ie niet rally genoeg dan,ik heb er al een op een rally parcours mee gereden,vet gaaf
     
  9. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0

    Nee niet echt voor mij persoonlijk, ik zie liever de Impreza in het blauw met die mooie goudkleurige velgen en alles wat erbij hoort, dat model verveeld nog steeds niet bij mij;)
     
  10. mello.en.pino

    mello.en.pino Heeft een PS3

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    bijna alle wrxén zijn blauw,daarom nam ik een witte,valt extra op,maar de volgende wrx die ik koop,model 2003/2005 neem ik wel in blauw
     
  11. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Compleet met origineel spoiler pakket?
     
  12. mello.en.pino

    mello.en.pino Heeft een PS3

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    er MOET dan weer zo´n grote taartschep achterop haha,en weer motorisch tunen natuurlijk,wat ik dan ook ga doen is een keer 19inch velgen,die ik nu heb is 18inch
     
  13. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de Impreza koopt met het spoiler pakket, zit er natuurlijk die taartschep op:) en dan idd onderhuis kietelen, daar zit de winst wat ik in mijn voorgaande posting al aangaf, daar heb ik meer repect voor als dat opdirken wat vaak nergens op slaat;)
     
  14. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Met die autostyle rommel ben je cheap uit ja.

    Ik ben een type die als ik iets koop voor het duurdere ga... zoals OZ velgen ipv die autostyle rommel... Liever kwaliteit.

    Maargoed... ik hoor in korte tijd of ik de nieuwe baan heb en dan ga ik lease rijden. Dan ga ik mijn huidige auto schorsen, want krijg er toch bijna niets voor terug en is me veel te mooi :). Doe dan liever luxe auto i.p.v. oppimpen.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2007
  15. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0


    maar in goede staat is het echt een schitterende auto, maar ik zou er geen kopen..[/QUOTE]

    voor maar 1500 amerikaans dollars......echt style. Nu nog beetje opknappe en alles komt goed maar hoe duur zou het zij om zo een auto van amerika naar Nederland te importeren?
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2007
  16. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0

    je hebt het over autostyle en je hebt het over duurdere velgen, dan moet je niet OZ gaan zeggen want dat kost echt niks:+

    overigens als je dingen zelf doet en je beetje connecties hebt dan ben je veel goedkoper uit hoor;).

    en spuiten doe ik niet zelf maar ik kan bijvoorbeeld een hele auto voor 700 euro helemaal laten spuiten... tja een mini is dan goedkoper minder verf enzo.

    voor de rest kan ik zo'n beetje alles zelf doen aan mijn auto. mijn vader is auto monteur geweest problemen met de moter of dingetjes erop kan mijn vader. ik ben zelf ook kartmonteur dus bepaalde dingen monteren lukt mij ook wel:) en je hoeft niet alles nieuw te kopen dus dat scheelt ook veel in geld
     
  17. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat scheelt inderdaad ja. Ik ben niet technisch...

    Maar je weet best dat Autostyle rommel heeft... van die pakketten...ziet er niet uit. Op de weg zie je gewoon aan auto's wat ervan is... van die nep spiegels enzo...bah bah! Allemaal van die sjakies...

    Als je OZ niet duur vindt...weet ik het ook niet meer! De tourwagens van Alfa gebruiken ze... en bij F1 Ferrari...
    Ik vond de 16" erg duur hoor (Superturismo GT). Met 17" moest ik mijn wielkasten uitbouwen...geen zin in en ziet dan niet meer uit.
     
  18. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ja tuurlijk heb je ook wel dure oz's;) maar dat heb je met elk merk velg wel.
    die superturismo's vallen ook nog wel mee.. tuurlijk als je ze nieuw koopt en er moeten nog 4 nieuwe banden op dan kom je hoog uit. maar als je op de duitse ebay gaat zoeken dan koop je die superturismo's voor een prikkie:)

    zo doe je dat dus ook met andere onderdelen:cool:

    oh en ja ik weet zeker dat autostyle rommel heeft, echt enkele dingen zijn bruikbaar maar je zult op mijn auto nooit autostyle prullen vinden:+
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2007
  19. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit was de mijne vroeger, Honda CRX V-tec
    Had enkel motor ophanging en remmen veranderd, voor de rest stock

    [​IMG]
     
  20. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    een echte v-tec? zo ja dan is dit 1 van de auto's waar je geen andere motor in hoef te gooien om hard op te trekken;)
     

Deel Deze Pagina