1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Auto's] Welke auto('s) heb/ben jij of je ouders!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door bl0kkie, 15 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Die prijs is de officiele prijs door BMW belgie vastgesteld voor de 2.2 liter en wil je er een optie bij mag je nog eens diep in je zak tasten aangezien er bij merken als BMW ,Mercedes, Audi en volkswagen aan de lijst met de opties bijna geen einde lijkt aan te komen en bovendien nog peperduur ook :eek:
    En de prijs per automerk in belgie is altijd al lager geweest dan in nederland .:+

2. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Nederland wil zijn eigen automerk(en) beschermen :+

(Spyker ;))

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    En nou vergeet je donkervoort nog :eek: .
    En wij hebben ook belgische sportauto's namelijk de gillet vertigo en de sniper 1 en de sniper 2 .:+

4. Hanneshamlap

Hanneshamlap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    On topic:

Ik rijd in een Opel vectra CDX Turbo Injectie 2.0
    Standaard heeft deze auto 170 PK, die van mij heeft wat tuning ondergaan. *)
    Rijd heel fijn kan ik wel zeggen, ik ben ook niet zo voor de optische tuning, rijd liever mensen zoek terwijl ze het niet verwachtten O-)

Mijn moeder rijdt in een opel corsa 1.4 met te veel luxe dingetjes.

Zusje rijdt in een Ford Ka, een gouden.... echt te lelijk.

Zwager rijdt in een Volvo v40 geloof ik, wel een mooie auto!

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    is dat niet de turbo motor die ook in de calibra zit...............als ik mijn rijbewijs hebt wil ik namelijk samen met een maat van een turbo motor uit een calibra overhevelen in een kadett GSI :cool:

6. Hanneshamlap

Hanneshamlap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het je niet kunnen zeggen, maar een calibra houdt mij niet bij :9
    De turbo was in ieder geval niet standaard in deze auto, maar wat er verder allemaal aan gedaan is (chiptuning en dergelijke) zou ik niet durven zeggen. Kan het wel een keertje navragen aan die mensen die er aan gesleuteld hebben, ben alleen bang dat het mijn ene oor in gaat, en het andere weer uit *)

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

En je verzekering , op welke basis betaal jij die ?
    Op het officiele vermogen van dit model , of op het vermogen van deze opgevoerde versie ?
    Indien het tweede je basis voor verzekering is , dan is er helemaal niets aan de hand .
    Maar als je verzekering gebaseerd is op het officiele vermogen , en je krijgt dan een ongeval en je verzekering komt er achter dat je auto méér vermogen heeft dan de officiele versie kunnen ze alle door hun vergoede schade van een ongeval integraal op jou verhalen .
    Net zoals de fiscus dan van je kan eisen dat je je deel aan ontdoken taksen in verband met wegenbelasting die gebaseerd is op het werkelijke vermogen bijbetaald en dit met nog een gepeperde boete er boven op aangezien je aan een vorm van belastingontduiken doet.:eek:

8. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kul, WA verzekering/wegenbelasting gaan op gewicht, vermogen heeft hier niks mee te maken.
    Krijgt alleen problemen als je het aantal cilinders wijzigd, dat is namelijk het enige motorische dat op je kenteken staat.

Laatst bewerkt: 28 jan 2006
  9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @Andy01 , ben je daar zeker van , bij ons hier in belgie wordt de verzekering en wegenbelasting bepaald door je vermogen , je mag hier je auto door middel van chiptuning laten "opwaarderen" en daar betaal je dan uiteraard meer belasting en verzekering voor dan het oorspronkelijke basismodel .
    En je cylinders kun je normaliter gezien niet wijzigen je hebt ofwel een viercylinder ofwel en zescylinder of meer.
    Je kan zomaar géén cylinder extra aan een motor plakken , en er staat niet alleen het aantal cylinders vermeld op je kenteken maar ook het vermogen van die motor uitgedrukt in kilowatt , en dit geldt als regel om je basisbelasting bij zowel overheid als verzekering te berekenen , en iedere verandering in het vermogen van de motor moet als dusdanig aangegeven zijn .
    doe je dat hier niet , wel dan ben je niet meer verzekerd tegen ongevallen , aangezien je niet de juiste gegevens hebt verstrekt tegenover staat en verzekering , en kan jij bijgevolg voor alle schade zelf moeten opdraaien.

Laatst bewerkt: 28 jan 2006
  10. mello206cc

mello206cc streetrace 4ever

Leuk Bevonden:
    0
    ikzelf heb een peugeot 206cc 2.0 16v,deze zomer ga ik hem compleet verbouwen:D

11. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    je kan beter een astra gsi turbo motor in een corsa a leggen, dan heb je standaard 150 pk in een auto van 800 kilo, + die turbo kan je stagetunen tot 300 pk

12. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat hier toch echt anders, op de meeste kentekens staat het aantal kw's niet eens.
    Mijn verzekering is iniedergeval gebaseerd op gewicht, en een aantal auto's hebben een kruisje achter hun naam wat ze moeijker verzekerbaar maakt.
    Van de wegenbelasting weet ik zéker dat het niks met vermogen te maken heeft.
    Ik bedoel overigens uiteraard niet dat je er een cilinder zou kunnen bijschroeven, maar het plaatsen van een ander motorblok met meer cilinders.
    Dacht dat je dat toch wel begreep.
    Heb zelf een Ford Probe uit '93, dit was een 4cil.
    Nadat ik er een Mazda mx6 v6 motor in heb gehangen moest hij worden omgekeurd en kreeg ik een nieuw kenteken.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ja maar het is wel zo dat je verzekering omhoog gaat als je korter dan 5 jaar je rijbewijs hebt o.i.d. en boven een bepaald aantal KW zit.
    is ook wel logisch i.m.o.

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Bij is is dat iets anders , hier betaal je je verzekering die gebaseerd is op het aantal kw vermogen van je motor , ongeacht welk model het is of hoeveel hij weegt.
    Vroeger werden de automobilisten opgedeeld door middel van het bonus malus systeem in trappen verdeeld van 0 tot 20 waarbij de graad 10 als de werkelijke wettelijke premie voor dat voertuig wordt beschouwd , zeg maar het juiste bedrag, dit systeem is zogezegd officieel afgeschaft maar wordt door de verzekering nog steeds al basis om het bedrag te bepalen gebruikt .
    Voor ieder jaar dat je schadevrij rijdt gaat er 1 trap af totdat je uiteindelijk in de laagste schaal belandt namelijk schaal 0 , let wel als je bij een ongeval in je recht bent veranderd er niets aan de schaal waarin je staat.
    Heb je echter een ongeval waarbij je in fout bent , dan gaat je verzekering het jaar daarop met 2 trappen omhoog en wordt je premie dus duurder .
    in schaal 0 betaal je ongeveer 35 % van de normale premie , vrij goedkoop dus , sta je in schaal 10 dan betaal je exact het voorgeschreven bedrag aan premie , sta je echter in schaal 20 dan kan dit bedrag oplopen tot + 300 % en meer aangezien je verzekering in die categorie mag eisen wat ze wil omdat je dan een zogenaamd "zwaar geval " bent.

Een beginnende chauffeur wordt hier bij ons door de verzekering in de schaal 12 geplaatst en daarbij komt dan nog de leeftijd en de plaats waar je woont en uiteraard het vermogen van je auto in kw .
    Ben je bijvoorbeeld 18 en woon je in een drukke stad zal je nog een flink stuk méér moeten betalen dan als je 18 bent en in een rustig dorpje woont .

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    De auto van mijn dochter is nu geleverd , een nissan micra 1200cc met automaat.
    Ik ga volgende week haar verzekering regelen , en zal hier nog wel posten wat dat voor haar gaat kosten ( voor mij eigenlijk):+

Ik heb zojuist de verzekering van die micra gaan betalen , dus voor een beginnende chauffeur hier in belgie komt dit op verzekering plus omnium tegen brand , diefstal , en stormschade op 1.300 euro voor een wagen met een vermogen van 59 kw oftewel 85 pk.
    En ik weet nu al dat ikzelf binnen een tweetal maanden voor mijn nieuwe Mazda 5 met 143 pk dieselmotor minder moet betalen voor een volledige omnium met inbegrip van volledige dekking bij eigen fout dan dat ik voor de micra van mijn dochter moet betalen.

Laatst bewerkt: 21 mrt 2006
  16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Heb net de nieuwe 2006 Subaru Impreza Wagon gekocht, wat een ongelooflijke lekkere bak is dat zeg. Nog nooit zoveel power gehad :)
    Zal binnenkort wel wat actiefoto's posten!

17. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Lol. Droog topic.

Mn pa rijd een Volvo V70 zwartgrijs 260 pk. Vrooooom
    De vriendin van mn vader rijd een Opel Corsa (zwart)
    Mn mama rijd een VW Polo (zwart)

Maar mn pa is sinds kort SUV gek en nu krijgen we ipv de V70 een Range Rover Sport of een VW Touareg :D Ben daar echt uber blij mee.

Edit: Kan niet wachten om 18 te worden! (nog 1,7 jaar :/)

Laatst bewerkt: 5 mei 2006
  18. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    zorg dat ie een touareg koopt, stukje mooier en zuipt niet zo veel benzine

+ VW he;)

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    My ride :). Ben er errug blij mee, gaat af als een dolle

20. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje burgerlijk nog he! effe wat nieuwe velgen der onder schroeven en je hebt ook een vet brave kleur gekozen zie ik!
    Maar toch nog lekker om te rijden, of niet?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina