1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ayaan hirsi ali genomineert voor de nobel prijs

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SoulFighter, 18 jan 2006.

1. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    hirsi ali is niet nederlands, maar ethiopisch als ik het goed heb;) ookw el te zien aan haar huidskleur trouwens:)

2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja, want een zwarte Nederlander bestaat niet natuurlijk 8)

3. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    precies, heb jij wel eens een zwarte nederlander gezien dan...?
    diegene die jij bedoeld zijn dan officieel toch nog allochtoon hoor, aangezien een van hun ouders buitenalnds is.
    als beide ouders nederlands zouden zijn zou de huidskleur te licht zijn om het een zwarte nederlander te noemen, snap je?

4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Erhm excuse me ?... Ik hoef denk ik niks te zeggen ?

5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Onzin. Er zijn zat mensen die al generaties lang in Nederland wonen en waarvan de huidige generatie dus 100% Nederlander genoemd mag worden. Hoe zwart, wit of paars ze ook zijn ;)

6. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    maar dan zijn ze zeker niet zo zwart als een neger hoor, ze zijn dan donker, amar zeker niet zwart;)

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Een echte nederlander wordt gedefinieerd door blond haar en blauwe ogen...

8. RoyaleWithCheese

RoyaleWithCheese B.M.F.

Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt hier beweerd dat er 1 persoon (die Noor) van mening is dat Hirsi Ali een bijzonder persoon is. Maar ik kan me herinneren dat ze een paar maanden geleden ook op de cover van Time heeft gestaan als zijnde een zeer invloedrijk persoon. Of dit propaganda is van een select groepje kruisvaarders weet ik niet, maar "de eenzame Noor" staat niet alleen...

nu haal je de definitie van een Ariër en een Nederlander wéér door elkaar;)

edit: http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/nieuwsbericht/asp/artnr/38266/index.html voor het time artikel

Laatst bewerkt: 19 jan 2006
  9. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    dan ben ik een halve nederlander:D

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ze is een Nederlandse staatsburger ... dus ze is Nederlands ... als je geen Nederlands paspoort hebt mag je niet lid worden van de Tweede Kamer

11. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    mis: een nederlands staatburger is allochtoon als minstens 1 van beide ouders uit het buitenland komt, en aangezien haar ouders wel ergens uit de sahara komen is ze dus nederlands maar toch allochtoon:)

12. RoyaleWithCheese

RoyaleWithCheese B.M.F.

Leuk Bevonden:
    0
    volgens die definitie is Koningin Beatrix dus ook een allochtone Nederlander....

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb nog nooit van die definitie gehoord .. wat is je bron?

Als je een Nederlands staatburger bent dan ben je een Nederlanders ... ook al komen je ouders ergens anders vandaan .. ook al was je ooit van een ander land een staatsburger

14. RoyaleWithCheese

RoyaleWithCheese B.M.F.

Leuk Bevonden:
    0
    Van Dale:

al·loch·toon1
    de allochtoon (mannelijk), de allochtonen

iemand die van elders afkomstig is
    betekenisverwante termen
    hyperoniem: bewoner
    synoniem(en): allo, medelander
    antoniem: autochtoon

al·loch·toon2
    bijvoeglijk naamwoord

van elders afkomstig
    betekenisverwante termen
    hyperoniem: vreemd
    antoniem: autochtoon

edit: wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Allochtoon

De wiki definitie is inderdaad dat een van beide ouders uit het buitenland afkomstig is en ja, bijna alle leden van het koningshuis voldoen hieraan.

Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt maar een alolchtoon heeft niets met het Nederlands Staatsburgerschap nodig ...

de termen allochtoon en autochtoon worden vaak in een verkeerde context gebruikt ...

16. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    mijn bron is mijn maatschappij boek maar in heel veel boeken is het terug te vinden, ook op wikipedia zoals hierboven aangegeven.
    hirsi ali is dus zoals ik al zei een 100% allochtoon.

oh en btw, de term allochtoon gaat er al vanuit dat het iemand met een nederlands staatsburgerschap is anders zou de term allochtoon nergens op slaan.
    dat zou betekenen dat ze een omschrijving geven van een persoon die van elders afkomstig zich in dit land vestigd zonder een verblijfsvergunning en dus illegaal is!
    dan is de term illegaal aan de orde, snappie?

Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Niet helemaal ... want mensen met een ander paspoort mogen hier ook wonen ... Ik ken genoeg italianen, marokanen die geen nederlands paspoort hebben ... maar wel in Nederland mogen wonen en werken

18. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    dat zijn dan uhh, daar hebben ze ook weer een naam voor, ben even de naam kwijt, amar dat zijn dan iig geen allochtonen en ook geen nederlanders.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    allochtonen zijn dus gewoon Nederlanders :) ... maar mensen willen dus blijkbaar iedereen in een hokje stoppen

20. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    allochtonen zijn nederlanders ja, maar toch nog allochtoon.
    ze zijn niet compleet nederlands, maar ze hebben wel het nederlands staatsburgerschap.

Deel Deze Pagina