1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[B2S] De scholen zijn weer begonnen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mvdstam, 30 aug 2004.

  1. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    ik moet er straks om 11:00 zijn, maar weet nog steeds niet echt waar de ingang is..
    mwa boeiend. ga wel netals met opendagen via de uitgang naar binnen ;)
     
  2. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Straks eerste collegedag, ben benieuwd! (Journalistiek in Zwolle)
     
  3. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    ik moet woensdag naar school, morgen rooster ophalen. Op de site van school zag ik al dat ik op maandag EN op donderdag 8 uurtjes heb:mad::mad: diep balen
     
  4. mars15

    mars15 Guest

    zit nu beetje te niksen op school 11.45 uit
    valt wel mee tot nu toe
    wel allemaal nieuwe vakken
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik had vandaag roosterdictaat, woensdag heb ik 2 uur introductie en donderdag begint de school, meteen met 8 uur les :mad:
     
  6. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Aanstellers, wacht maar tot je gaat werken, heb je elke dag 8 uur of langer!
     
  7. mars15

    mars15 Guest

    dan krijg je geld.. nu niet
     
  8. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    hmm, heb het overleeft;)
    wel leuke school.. maar vandaag niks leuks gedaan - doh:D
    morgen dachty ik vrij te hebben maar bleek dus pas vanaf volgende week in te gaan :|
     
  9. Undergrounder

    Undergrounder .

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    4
    Laatste vakantiedag voor mij. Morgen dan rooster ophalen en maar eens beginnen met boeken kaften :'-(
     
  10. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Same here
     
  11. Metal_Wolf

    Metal_Wolf Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    0
    damn, 1ste schooldag en ik ben ziek (toch maar gegaan)
     
  12. Lord Kain

    Lord Kain Active Member

    Berichten:
    444
    Leuk Bevonden:
    2
    Uuuuhhhhh dat is mischien wel zwaarder idd ja.
    Maar het hangt af wat je doet als je hele dag op kantoor zit kan ik me moeilijk voorstellen dat je snel moe wordt denk ik dan he.
     
  13. DraVil2004

    DraVil2004 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    jah en werk vind jemschien wel leuk.
    als je doet wat je wilt dan he.
    en als je dan moet werken en je vind et leuk dan gaat de tijd sneller.
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Geestelijk werk is vaak zwaarder, in de zin van uitputtender, dan fysiek werk. Als het werk ook nog saai is dan lijkt die acht uur nog langer.

    Schoolgana op zich is eigenlijk geweldig. Als en dan acht lesuren hebt kun je er zo twee aftrekken omdat die krengen vijfenveertig minuten duren. Daarna ben je, naast wat onbeduidend huiswerk, dat de echte intellectueel amper maakt, helemaal vrij. Je hebt een fijn ritme in je leven, bent omtringd door leeftijdgenoten en je steekt soms wat op. Daarnaast is de werkdruk beduidend laag.

    Ja, ik wordt leraar, en dat lijkt me leuk, al werk je dan best veel naast de reguliere lesuren. Na een beetje werkervaring snapt elke gek dat het op school eigenlijk hartstikke dope is.
     
  15. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook m'n eerste college dag op de Universiteit van Utrecht erop zitten en het bevalt me wel: weinig uur(10 uur per week), 2 dagen vrij, zelf kiezen of je komt of niet en heeeeeeel veeel mooie vrouwen. Ik zit op de faculteit sociale wetenschappen en van de 1600 nieuwe eerstejaars zijn er 1400 vrouw :p. Nu alleen nog snel een kamer want het OV(vooral de NS) is echt verschrikkelijk. Oja en het eetgebeuren is ook geweldig je kan er echt alles halen.
     
  16. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm, das eigenlijk ook wel een intressante studie :)
     
  17. X(box)Men

    X(box)Men Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    1 word: RRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Nee, dat valt eigenlijk wel mee. Heb nu nog maar voor 1 vak huiswerkgehad.
    We krijgen in bijna alle lessen de tijd om het werk te maken, dus tot nu toe heb ik weining werk thuis. Ik heb inmiddels gehoord dat daar rond het tweede semester helaas verandering in komt.
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Het onderwijs op universitateiten heeft een nogal tweeslachtig, welhaast dualistisch karakter. Enerzijs heb je als student erg veel vrijheid, is het onderwijs erg vrijblijvend en ligt de verantwoordelijkheid bij jezelf. Deze vlieger gaat echter vooral op bij vakken met hoorcolleges. Anderzijds is er sprake van een erg schoolse instelling, waarbij sprake is van huiswerk in combinatie met controles, verplichtte aanwezigheid bij werkcolleges en ouderwets docerende en daarbij, voornamelijk, dicterende leerkrachten. Studenten worden pas na het tweede jaar voor vol aangezien en daarvoor worden ze veelal benaderd als leelingen, in plaats van volwassen studenten.

    Dit is een groot probleem op universiteiten en hogescholen (hoewel het daar minder is). In principe moeten ze daar een cultuur nastreven waarbij de student gestimuleerd wordt in zijn ontwikkeling en vooral de kans krijgt zich op professioneel vlak te verbeteren zodat zijn toekomstige titel ook echt iets iets betekent. In plaats daar van vind je op universiteiten nog steeds een suffe zanikkende leerkracht en een chronisch gebrek aan eigen invulling van het studieproces door studenten.

    Studenten studeren niet, aldus eigen zeggen: Al na een maand studeren spreken ze over naar school gaan. De docent of hoogleraar is een leerkracht waarover op dezelfde manier gesproken wordt als over leerkrachten op het voortgezet onderwijs.

    Als de universiteiten niks doen, is het niet verwonderlijk dat resultaten uitblijven. Studeren moet leuk en boeiend worden. Ook bij volwassenen geldt dat er, ondanks het feit dat ze meer kunnen behappen, een zekere leuke factor aanwezig moet zijn. En luisteren naar een oude zak met een mond vol gezever, als in deze post van ondergetekende, is niet leuk.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2004
  20. Svensson

    Svensson De Prijsvragenkoning

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    kzie deze thread nu pas WHAHA, ik heb nog 9 dagen vakantie voordat ik mag beginnen :D
     

Deel Deze Pagina