1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Balkende II gevallen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 29 jun 2006.

  1. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    @ goodfella, je hebt helemaal gelijk, laat ze maar praten en doe niet teveel moeite hun te beantwoorden, want dat zou teveel eer voor die lui zijn...
     
  2. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Je stelt het heel erg zwart-wit en je neemt je eigen beweringen wel heel erg als waarheid aan. Je mag iets van 20 jaar over een aflossing van €15.000 doen. Dat is €750 per jaar. Deel dat door twaalf en zie je maandlasten. Is goed te doen. Bovendien kopen de meeste mensen uiteindelijk toch een huis, dan zit je met een schuld van €200.000. Dan is die €15.000 ook niet meer zoveel.
     
  3. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Whatever, heb niet eens voorbij je eerste paar regels gelezen. Lenen van de IBGroep vergelijken met Frisia en consorten, kom op zeg. :lol:
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    *Zucht*....daar ging het ook niet om, het ging om het punt wat ik daarna probeerde duidelijk te maken. Op het laatst zeg ik overigens ook dat mijn post niet geheel alleen als reactie op jou bedoeld is, mja dat had je natuurlijk alleen kunnen weten als je het stuk wel gelezen had |:- Als dat al teveel moeite is, dan zoek ik het al niet meer om hier nog inhoudelijk op in te gaan....
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  5. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat had ik wel gelezen, maar het was niet tegen mij gericht dus ik reageerde er ook niet op.
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet specifiek alleen tegen jou gericht nee, mja je zei dat je na een paar regels al niet meer verder had gelezen dus ik nam aan dat je hele stuk idd niet gelezen had. Nu zeg je dat je het wel gelezen had....mja boeien, tis goed zo ;)
     
  7. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Beetje overdrijven hè. :+
     
  8. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    En waarom mag jij geen bijbaantje nemen?

    Verder kan ik me ergeren aan de mentaliteit van veel scholieren/studentjes. Dan gaan ze met hun volle verstand een werkovereenkomst aan met een tuinder om in de zomerperiode 4 weken in de kas te werken. Vervolgens besluiten ze om na 1 week ermee te stoppen, omdat het werk te zwaar is en ze naar eigen zeggen te weinig verdienen. De resterende 3 weken pakken ze dagelijks rond het middaguur een fles fris uit de koelkast en een zak chips uit de proviandkast om de rest van de dag een beetje kansloos bij een of ander meer rond te hangen. Het zegt genoeg over de mentaliteit en wat voor een looser je dan bent. Als zulke mensen later op de arbeidsmarkt komen en ik zou zo'n geschiedenis weten, dan kwamen ze er bij mij absoluut niet in.
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    omdat ze, als je een uitkering hebt, alles wat wordt bijverdiend inhouden daarop. En ik woon nog thuis..dus mag geen bijbaantje hebben of het moet voor een heel beperkt aantal uren ( 1 á 2 keer in de maand ) maar daarvoor word je niet gauw aangenomen.

    Dus als jij zegt dat je studie makkelijk kunt betalen met bijbaantje heb je volkomen gelijk, maar mensen met lage inkomens MOGEN dat niet.. ookal WIL je zo ontzettend graag! dat is zo fucking verdraaid van deze rechtse regering.
    je krijgt gewoon geen kans als je er eenmaal inzit om er nog uit te komen =(
     
  10. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    LA, ik heb lang gezocht naar bewijzen voor je argumenten. Op de websites van het UWV en de overheid kon ik het niet vinden. Na lang zoeken kwam ik dit tegen.

    Deze meneer brengt het alsof die €115,- een vast bedrag is. Dan gaat het totale gezinsinkomen er al snel op vooruit. Het is natuurlijk niet leuk dat het gebeurd, maar dit haalt een groot deel van de kracht van het argument wel weg.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De nieuwe wet WIA (welke de WAO vervangt) maakt een inkomen naast het werk mogelijk. check deze site http://www.werkennaarvermogen.nl/

    Met eens studiefinanciering mag je ongeveer max. 10.000 euro bij verdienen (je uitkering maakt deel uit van je inkomen)

    Om te zeggen dat je niet mag werken ... Daar schrik ik van ... Want je mag altijd werken .. echter is het ook logisch dat je later weer wat gekort wordt .. maar in verhouding krijg je meer dan je uitkering. Naast een beloning (geld) le je sociale contacten en ben je straks niet meer afhankelijk van de Sociale stinkende deken (uitkering).

    Waar een wil is is een weg

    Als jet het niet zeker weet ga naar het UWV en stel daar je vragen.. De mensen daar willen echt helpen

    De inkomen wijzer is ook intressant: http://www.werkennaarvermogen.nl/inkomenwijzer/
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  12. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Fardo, zo zit het niet helemaal. Toch zijn het interessante links :)

    Het ging er om dat hij niet kon/mocht werken omdat zijn moeder dan gekort zou worden op haar uitkering.
     
  13. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    tja nu snap ik zijn reacties van eerder ook meteen, zijn moeder is een uitkeringstrekker :+
     
  14. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Een beetje respect hebben is toch niet zo moeilijk? :{
     
  15. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    hiermee blijkt maar weer wat voor klootviool je bent NL-Eagle. Dieper zinken leek me niet moeilijk maar het is je gelukt.. Chapeau :{
     
  16. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Makkelijk lullen als je het zelf allemaal voor elkaar hebt. Simpele.

    Ik ken beide kanten. Sinds de scheiding van m'n ouders is er een hoop veranderd. M;n vader ging door met z'n luxe leven (dat had ik daarvoor ook altijd) en m'n moeder had niks en kreeg ook bijna niks. M'n vader woont in een monumentenpand van 2 miljoen en m'n moeder woont nu in een flat. Dat was ff wennen voor mij en m;n broertje, maar ben blij dat er (aanvullende) uitkeringen bestaan voor mensen die bijvoorbeeld moeite hebben met werken.

    Kun je ook een beetje respectvoller posten... Eigenlijk hoop ik dat je zelf ooit ook nog eens een uitkering ofzo nodig hebt. Want het blijft makkelijk lullen als alles (of veel) je aan komt waaien.
     
  17. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    @ Lord Armada, het wordt "uitkeringstrekkers" idd vrijwel onmogelijk gemaakt om weer actief te zijn op de arbeidsmarkt. Je subsidies verdwijnen plus dat je voor een minimaal loon werkt. Netto gezien heb je aan het einde v/d maand (veel) minder geld dan met een uitkering. Met werken is niks mis, maar uiteindelijk doe je het voor de poen en niet vanwege de bezigheidstherapie.
     
  18. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap de ophef niet zo goed?
    wat ik in feite zeg is dat de reacties van LA gekleurd zijn doordat zijn moeder een uitkering heeft...
    daar is niets mis mee en dat gebeurd bij alle mensen wel in meer of mindere mate, dat ik het woord ''uitkeringstrekker'' gebruik is misschien een beetje misleidend, ik bedoel hier gewoon een ''uitkeringsgerechtigde'' mee:)
     
  19. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat links weer aan de macht komt, rechts bakt er echt niets van en maakt meer kapot dan dat het opbouwt|:- |:- |:-

    Links is voor mensen die een mooie en leefbare maatschappij willen opbouwen voor iedereen.

    Rechts is voor egoisten die andermans leven wil vermoeilijken om zelf een beter bestaan op te bouwen(economisch aspect, integratie etc..)

    ....Oja, om een gigantische flame war te voorkomen, dit was mijn mening en hopelijk na al deze ellende ook die van jullie en stemmen jullie voor een beter kabinet(Pvda, Sp, groenlinks).:thumbs: :thumbs:
     
  20. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    uhum...
    wat heeft links nou bereikt in de jaren 90, de staatsschuld hitorisch ver laten oplopen....allochtonen zo makkelijk toelaten dat de helft van de grote steden al uit buitenlanders bestaat :confused:
    (wat ten nadele is van autochtonen én allochtonen, want dat beleid maakte personen als fortuyn en v gogh mogelijk die niet bepaald vriendelijk waren tegen allochtonen...) verder hebben ze gezorgd dat de gevangenis een familieuitje voor het hele gezin is geworden en hebben ze compleet de plank misgeslagen met het aanpakken van de wao etc etc...
    paars...do i have to say more...?
     

Deel Deze Pagina