Ja joh, gaan we het lenen van geld nog even promoten....worden we daar op TV al niet mee doodgegooid ? Met achterlijke figuren als zo'n LEEN, vreselijk irritant figuur. Ik snap niet dat die vent zich nog openbaar durft te vertonen maar goed, als je de reclames moet geloven is lenen de oplossing voor ieder probleem....maar de werkelijkheid is echter dat het vaak het begin is van nog veel grotere problemen.
Jouw stelling zou ideaal zijn als het om een persoon zou gaan waarbij de gehele studie en richting aansluit bij wat diegene ook daadwerkelijk wil gaan doen, en daarbij gaan we er ook gelijk ff vanuit dat ook alles goed loopt. Maar je zult net als ik voor een beroep hebben gekozen, daar ongeveer 2 jaar werkzaam in zijn en dan vastlopen omdat je het toch niet helemaal aankunt. Even later wordt je afgekeurd en blijkt dat je dat beroep helemaal niet meer
mag uitoefenen, nee je zult er dan 10.000 tot 15.000 euro in hebben gestoken die je kwijt bent....die je lekker van je WW uitkering mag gaan terug betalen. Jaja, een leuk begin van de rest van je leven :{
Ik besef me dondersgoed dat het zo echt niet bij iedereen zal lopen, want de een vind zijn droombaan in een keer of gaat doelgericht studeren, haalt alles zonder al teveel problemen en kan dan idd als het goed is uitkijken naar een financieel plezierige toekomst. Maar de ander doet voor hetzelfde geld precies hetzelfde en komt echter, zonder daar ook maar enige invloed op te hebben, ineens in de problemen....raakt werkloos of wat dan ook en voor je het weet zit je thuis met een uitkering. Vette pech noemen ze dat dan. En je bent in het ergste geval ook nog eens voor 80-100% afgekeurd....nou geloof me dat als je eenmaal die stempel gehad hebt het verdomde lastig is om zomaar ff makkelijk aan het werk te komen. Ik spreek helaas uit ervaring.
Ik denk dat mensen die zich een dergelijke situatie niet kunnen voorstellen omdat ze er zelf nooit in hebben gezeten geen benul hebben hoe moeilijk het is om vanaf het moment dat je door instanties een stempel hebt gekregen, weer aan het werk te komen. Ik ben nu al ruim 2 jaar aan het tobben, gelukkig heb ik vandaag te horen gekregen dat ik volgende week ergens kan beginnen als het gaat om werk, maar ik wordt soms helemaal strontziek van het beeld wat sommige mensen hebben van mensen met een uitkering. Ik wil wel, ik wil heel graag....ik wil al heel lang, maar het gaat allemaal zo makkelijk nog niet als sommige mensen denken. Maar nee dat ligt niet aan anderen, maar aan mezelf natuurlijk. Ik ben immers de steuntrekker en vind het wel prima dat ik van andersmans belastingcenten leef en lekker niks hoef te doen.....pff hou toch op
_0/
Deze post is overigens niet helemaal persoonlijk gericht naar degene die ik quote, maar gewoon meer bedoeld in z'n algemeenheid. Tis dat jullie het weten
Klik om te vergroten...