Balkende II gevallen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 29 jun 2006.

  1. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Werkgevers zouden niet druk hoeven te maken over politieke problemen. Zij willen hun zaak zo winstgevend mogelijk houden, en dat is hun goed recht. Als dat kan door Polen mogen ze dat doen, tenzij de regering dat verhindert of vermindert.
     
  2. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel dat een groot aantal bedrijven Polen aannemen in plaats van Nederlanders en dat voor een zeer laag loon. Er zijn een redelijk groot aantal Nederlanders die maar net rond kunnen komen, deze mensen strooien dus niet met geld en bezuinigen. Polen die veel minder verdienen hoe gaan die dat doen, iedere morgen jaren lang in een tentje wakker worden, met een Lada voor de deur?
    Die mensen kunnen van dat geld hun eigen niet goed onderhouden hier in Nederland en dan heb je nog belastingen enz. Ze zullen niet veel kleren gaan kopen en elektronische apparaten, dus de kans kan gaan zijn dat de aanbod groter is dan de vraag. Bedrijven moeten minder produceren en daarvoor heb je minder werknemers nodig. Als een bedrijf zou veel mogelijk winst wilt hebben moet de vraag groter zijn dan de aanbod.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  3. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is het effect op langetermijn en de kans dat het zo uitpakt is uiterst klein. Als ik een werknemer voor €10 of €5 per uur kan aannemen ga ik voor de tweede hoor. Ook al 'zou het eventueel misschien op lange termijn de economie mogelijk negatief kunnen beïnvloeden'.
     
  4. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Boogiemaster... sorry had je verkeerd begrepen

    @ Drone

    Natuurlijk is het de taak van een werkgever dat ze de zaken zo winstgevend mogelijk houden, maar als ze hierdoor iemand onder het minimum loon laten werken overtreden ze de wet. Dus dat mogen en kunnen ze niet doen.
    Probleem is alleen dat rechtse patijen als de VDD, het CDA en de LPF eerder de Polen uit het land zouden sturen dan de "criminele" werkgevers aan zullen pakken. Bedrijven die door lage loonkosten, goedkope producten kunnen produceren, brengen geld in het laatje en zijn positief voor de economie. En een betere economie is het enige waar geldpartijen als de VVD en het CDA op gericht zijn.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  5. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    @Drone

    dat is waar als het op lange termijn is, maar als de grenzen helemaal open gaan. En dan hebben we het ook alleen maar over Polen eej er zijn nog veel meer mensen die hier in Nederland willen werken. Maar ja dit zijn theoretisch voorspellingen, het zal uiteendelijk meevallen, want ik verwacht niet dat 3/4 Polen hier op de stoep staat voor werk.
     
  6. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is mijn punt ook helemaal niet. Het gaat erom dat werkgevers niet de schuld kunnen krijgen van werkloosheid door Polen. Of de Polen nou 'goed of slecht' zijn, daar heb ik het helemaal niet over gehad.
    Het gaat hier toch ook om geld? Het hele land profiteert van een betere economie hoor. En die zogenaamde 'geldpartijen' willen dus ook zo min mogelijk werkloosheid. Elk partij is uit op een betere economie. Vreemd trouwens dat je jezelf tegenspreekt. Volgens jou: CDA en VVD voor betere economie d.m.v lagere loonkosten (Polen), maar tegelijkertijd willen ze de Polen uitzetten? :{
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  7. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan ook niks meer uit het buitenland kopen, niks uit china of uit het oostblok. Zo dat is pas rechts. Als we toch de nederlandse economie willen helpen. Als een pool werk krijgt krijgt hij ook wat geld, dan koopt hij ook eens wat spulletjes zo stijgt de vraag en de productie etc etc En op een gegeven moment komen die polen niet meer. Zie spanje en italie als voorbeeld, zijn die des tijds masaal gekomen, nee. We hebben ze geholpen en zijn nu zelf gelukkig.
     
  8. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Op wie reageer je nou? En bedankt voor je reactie hierop hè.
    :)
     
  9. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zie nog steed een criminaliteits cijfer van 70% onder autochtonen. Hoe je jou hitler praktijken ook wend of keert. 50% in de gevangenis is bs, want eerst spreek je over een toename van 50% dus dat zou beteken als er 1000 allochtonen waren dat het er 1500 zijn. Je leest niet goed jongeman.
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    heerlijk, eindelijk iemand die met feitjes komt _O_
    misschien moet NLeagle dat artikel maar eens lezen..

    over die €115..dacht dus dat het 120, was maar nog meer gezakt blijkbaar.
    nja, het gezin gaat er dus alleen op vooruit als je alles aan je ouders afstaat.
    maar dat is ook niet erg leuk werken snap je wel. Bovendien lastig te vinden..
    115 euro is voor mij te verdienen in 2, 2.5 dag. en dat per maand. vind je niet 1,2,3..
    en dat dus 10% van de bevolking daarvan moet leven..dan komt rechts toch wel erg slap uit de hoek.

    voor NLeagle: enorm volwassen om mij te gaan uitlachen, veel plezier.
    maar misschien leuk om er dan bij te horen dat mijn moeder wel eerst psychologe was en 7000 gulden ( gulden toen nog!) per maand verdiende. Niet willen, of kunnen oid is dus niet terzake. Ze koos er alleen voor om voor haar kinderen te zorgen, niet wetende dat ze daarna niet gewoon weer aan het werk kon. Dus misschien moet je eens een beetje nadenken voor je dingen gaat roepen, want het kan jou ook zo overkomen..stiekum hoop ik er wel een beetje op _0/
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Hitler praktijken? Laten we even zeggen dat van alle criminelen 30% allochtoon is. Van de hele bevolking is 15% allochtoon. Relatief zijn allochtonen dan TWEE KEER zo vaak crimineel. En als dit Hitlerpraktijken zijn ben jij Osama bin Laden in het kwadraat. (Wat ik dus niet vind, want ik bedrijf geen Hitlerpraktijken.)

    Ik spreek overigens NIET over een toename van 50%. De bron vertelt dat het aantal allochtonen in de gevangenissen in 20 jaar is opgelopen tot 50%. Even duidelijk en hypotetisch.

    Stel, in 1986 in totaal 100 gevangen.
    1986: 0 allochtonen, 100 autochtonen
    1996: 13 allochtonen, 100 autochtonen.
    2006: 50 allochtonen, 50 autochtonen.

    Dát is wat er bedoeld wordt.

    JIJ leest niet goed.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  12. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk kunnen werkgevers wel de schuld krijgen, want zij moeten zich aan de regels houden en mogen Polen niet onder het minimumloon laten werken. Als ze zich aan de regels houden, dus gewoon het minimumloon betalen en er werken alsnog meer Polen, dan kunnen ze er niks aan doen. Maar als ze uitbetalen onder het minimumloon waardoor alleen Polen daar komen werken is het uiteindelijk de schuld van de werkgever dat Nederlanders niet met Polen kunnen concureren.
    Het hele land kan dan wel profiteren van een beter economie, maar ik hoef geen beter economie waarbij werkgevers misbruik maken van de werkbereidheid van Polen. Zulke werkgevers dienen namelijk teruggefloten te worden.
    Dat elke partij uit is op een betere economie klopt, maar linkse partijen doen dit over het algemeen meer binnen de regels.
    En inderdaad ik spreek me tegen, maar dat komt omdat die partij elkaar ook tegenspreekt. Rita Verdonk wil het liefst zoveel mensen uit het land hebben, dus ook Polen, maar wanneer ze geld opleveren doet de partij niks. Heb jij ooit een duidelijk voorstel van die partij gehoord waardoor ze de werkgevers aanpakken die Polen voor lager lonen laten werken en waardoor er dus ook (wat in het nadeel is van de economie) minder geld binnen komt. Ikke niet.. Als ze er meer geld mee verdienen kunnen ze blijven, maar als ze daarna bijv. op een WW-uitkering gaan zitten teren mogen ze vertrekken... Lekkere regering!
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  13. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Het argument van de Polen die werkplekken injatten is nu zo goed als ontkracht.

    Zijn er nog meer dingen die links echt verkeerd doet?
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    nja..dat er meer criminaliteit is onder allochtonen dat is al wel aangewezen.

    links heeft niet alles goed gedaan.. maar
    vind die sociale inslag dan altijd nog beter dan rechts.
    zeker als je kijkt naar hoe het met Nederland gaat nu. Het kabinet Kok moest toentertijd ook stoppen, maar toch vond ik het toen best goed gaan. Nu is het een grote chaos..waar dat dan ook door komt..goed gaat het nu niet.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  15. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Damn, jij bevestigt weer het vooroordeel van vrouwen-logica hoor.
    Hier was ik het eerder al me eens hoor. Als werkgevers betalen onder het minimumloon of ze zwart laten werken horen ze daarvoor een boete te krijgen. Da's logisch.
    Dit slaat echt helemaal nergens op. Welke regels bedoel je? En noem eens voorbeelden waar die 'zogenaamde regels' overtreden werden?
    Dit is ook enorm kort door de bocht en nergens op gebaseerd. Sinds wanneer wil Verdonk zoveel mogelijk mensen het land uit hebben? Slaat wederom nergens op, je raaskalt zonder ook maar een rationeel argument te gebruiken.
    :confused: Het wordt vager en vager. Hoezo komt er minder geld binnen als Polen voor minder loon werken? Ik heb er geen voorstel over gehoord nee, maar het lijkt mij duidelijk dat de belastingdienst/ARBO gewoon bedrijven controleert op zwartwerkers en foute arbeidsomstandigheden, zoals bij elk bedrijf. Daar is geen voorstel voor nodig. :{
    Wederom een uitspraak die nergens op gebaseerd is. =(

    Je stemt zeker SP of GL?
     
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij zit je in het verkeerde topic, want de discussie gaat totaal NIET of Polen werkplekken jatten ja of te nee. :emo:
     
  17. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat gaat er precies niet goed?
     
  18. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo begon het wel paar paginas terug ;)
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    misschien moet je eens naar opticien gaan maar:

    - de economie
    - de ziektekosten
    - huurpremies
    - criminaliteit
    - gestegen disciminatie en rascisme
    - kosten scholen en sowieso het opleidingsniveau
    - rommel in politiek.. afspraken die niet nagekomen worden, onjuiste informatie en ga zo maar door

    misschien kunnen we beter een lijstje maken met dingen die wèl goed gaan :{
    als je echt geen verschil merkt tussen nu en een aantal jaar geleden..is er toch iets mis lijkt me
     
  20. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    De economie zit weer in de lift, werkloosheid is het laagste in de EU, de criminaliteit is niet stijgende, discriminatie en racisme zijn niet echt objectief te meten, maar misschien heb je gelijk. Scholen zijn er niet echt veel duurder op geworden, en men heeft maatregelen getroffen om het opleidingsniveau proberen te verhogen. Gerommel in de politiek was verder maar incidenteel (Hirsi Ali enzo), betrof niet heel Nederland. Balkenende II :thumbs: Huurpremies weet ik nisk vanaf verder.
     

Deel Deze Pagina