1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Balkende II gevallen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 29 jun 2006.

  1. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    In die bron van jou staat een groei van 1 % Noem je dat economisch herstel? Waarom betalen we ons rot aan olie, waarom groeit china met jaarlijks 8%?
    Verder staat er ook dit:

    Ze voorzien in hun magische bol.

    Ze voorzien alweer. Niet echt een harde bron.
     
  2. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Gerrit Zalm doet me denken aan die nieuwsverslaggever uit Irak.:9

    'The Americans are NOT invading our country!!!'

    'Het gaat NIET slecht met onze economie!!!'
     
  3. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Wel een behoorlijk harde bron, want het CPB heeft het meestal wel bij het juiste eind. Ik heb ook gezegd dat de economie momentaal aan het verbeteren is. Niet dat ie al verbeterd IS.

    Waarom we ons rot betalen aan olie: marktwerking en onrust in het Midden-Oosten. Kan de regering niks aan doen. China groeit met 8% omdat het nog 50 jaar in te halen heeft.
     
  4. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    :thumbs:

    Waarom kan dan een onderontwikkeld land als china zo goed presteren en wij niet? Balkende is het antwoord. Hij heeft niet meer lang en dat ziet hij ook in.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  5. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Gerrit Zalm zal heus niet liegen over de economie hoor. =(

    Nadat jij mij tot twee keer toe met Hitler vergeleek ja. :emo:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2006
  6. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nooit gezegd dat jij hitler was. Alleen dat jij ze praktijken nadoet en wilt dat hij terugkeert. Maar ik houd over dat punt wel op. Soms vraag ik me echt af waar dit allemaal naar leidt. Jij blijft toch in je kleine wereldje gevangen en zal nooit van stanpunt veranderen, en niet de feiten onder ogen zien dat het helemaal niet zo goed gaat.
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/64787 hieruit blijkt dat de VVD het ook niet eens was met het handelen van verdonk inzake Hirsi Ali.
     
  8. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij loog ook niet, hij was gewoon slecht geinformeerd.

    Het kan ook zijn dat hij dit zei zodat de consumenten weer vertrouwen zouden krijgen en de koopkracht weer zou stijgen, zodat het weer beter ging met de economie.
    De bevolking trapte hier echter niet in, want zo dom zijn we nu ook weer niet=(
     
  9. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil het gerust onder ogen zien hoor. Kom jij eens met bronnen dat:
    - Het slecht gaat met de economie
    - Allochtonen niet vaker dat autochtonen crimineel zijn

    Dan ben ik best bereid mijn standpunt te veranderen hoor.

    /Mod Gebruik voortaan de edit knop, het is niet de bedoeling dat je constant dubbelposts doet -/- Kameo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2006
  10. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Je eigen bronnen doen dat.
    30 % allochtoon crimineel
    70 % Nederlands

    Hoe Helderd kan het zijn?

    http://www.miramedia.nl/media/files/berichtgeving-over-allochtonen-en-criminaliteit.pdf

    Lees dat eens helemaal.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor de laatste keer.

    Van alle criminelen is 30% allochtoon. Van de hele bevolking is slechts 15% allochtoon.

    Tel uit je winst.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Het antwoord hierop is toch vrij simpel rikkel .
    In china is nog volop ruimte om grote industriele activiteiten te ontplooien wegens goedkope werkkrachten die géén net van sociale systemen achter zich hebben , geen last met millieuorganisaties en regeltjes , lage vennootschapsbelasting .
    En ook nog door de industrialisering van china groeit de markt ginds explosief zodat men daar véél meer afzetgebied heeft dan hier en ginds een productiehal openen geeft miljarden besparing op lonen en vervoerkosten aangezien arbeid daar spotgoedkoop is en de distributie ginds véél goedkoper is dan wanneer men de produkten vanuit europa naar ginds moet verschepen .
    Plus de produktie die ginds gemaakt wordt en naar hier wordt verscheept levert de fabrikanten dank zij hun grotere winstmarges en dank zij de lagere produktiekosten een extra miljardenbonus op jaarbasis op, en dit zonder dat de prijs van die produkten hier in europa ook maar gaat dalen.
    Dus kassa voor de fabrikanten en hun aandeelhouders , over het sociaal kerkhof dat zij hier in onze landen achterlaten wegens hun verhuizen naar de lageloonlanden maken zij zich zeker niet druk,alleen de winst telt ,hoe groter hoe beter.
     
  13. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Je moet ook alles relativeren. Meerderheid van misdaden wordt begaan door nederlanders punt. Niet alle nederlanders zijn crimineel.

    http://www.miramedia.nl/media/files/berichtgeving-over-allochtonen-en-criminaliteit.pdf

    Lees eens helemaal, ben je de komende maanden zoet mee

    Ja klopt svennies, maar dat was in het heetst van de strijd, en een retorische vraag. Maar zeer goede omschrijving van wat er is. En volgens drone moet dat ook hier gebeuren, want je bent niet rechts als je tegen regerings maatregelen bent.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  14. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Godsamme.

    Van alle criminelen is 30% allochtoon, terwijl slechts 10-15% van de bevolking allochtoon is. Allochtonen zijn dus twee tot drie keer zo vaak crimineel. Dat is een FEIT.
    Ik kan me niet herinneren dat ik me daar over uit gelaten heb. Ik vind het helemaal niet goed wat China doet, en het gebrek aan burgerrechten daar irriteert mij. Overigens is China zo links als het maar kan.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb de afgelopen pagina's zojuist even doorgebladerd, het gaat echt nergens meer over.
    Dit is geen normale discussie meer, maar gewoon ordinair gebekvecht.
    Ik zie niks anders dan rotopmerkingen, uitlokkingen, geflame etc.
    Racistische opmerkingen zijn we hier helemaal niet van gedient, deze zullen dus ook bestraft worden.

    De volgende die hier mij door blijft gaan kan een OW op zijn deurmat verwachten.

    Ontopic met een normale discussie en cut the bullshit.
     
  16. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    rikkel er zijn niet evenveel allochtonen als autochtonen. Eigenlijk zouden er cijfers moeten komen van: hoeveel procent van de allochtonen is crimineel. Dat is veel duidelijker.
     
  17. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel allochtonen zijn vaker crimineel dan autochtonen...
    Wat betekent dit dan? Dat ze allemaal slecht zijn, dat ze daarom niet in dit land mogen komen wonen?
    Ik wil hier alleen maar even mee zeggen dat het geen nut heeft om over dit punt een discussie te voeren. Je zou je wel af kunnen vragen waarom dit zo is en misschien komen mensen (in het algemeen) er dan achter dat hun vooroordelen niet kloppen. Allochtonen hebben door hun taalachterstand en een andere cultuur vaak moeilijkheden met het volgen van een hogere opleiding dan vmbo. Dit betekent dat allochtonen relatief vaker slechtbetaalde banen hebben. Net zoals onder 'armere' autochtonen meer criminaliteit voorkomt komt dus ook onder het deel van allochtonen dat arm is meer criminaliteit voor. En omdat er relatief meer armere allochtonen zijn, is er dus ook een relatief groter percentage allochtonen dat crimineel is. Dit feit sluit dus uit dat het ook maar iets met huidskleur te maken heeft. (Voor mensen die dit dachten)
     
  18. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat betekent niks, het is gewoon een constatering van een feit dat we problemen hebben met allochtonen. Niks meer niks minder.
     
  19. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Srry had dit pas na mijn post gelezen...
     
  20. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Moet je toch iets beter lezen. ;)
     

Deel Deze Pagina