1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Balkende II gevallen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 29 jun 2006.

  1. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind deze discussie erg interessant, rechts en links staan tegenover elkaar en proberen elkaar te overtuigen van zijn politieke overtuiging.
    Als dit niet meer mag is dit topic dus dood, want over het feit dat het kabinet gevallen is is niets meer over te zeggen. Dat zou zonde zijn...=(
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat jij zegt is ook de bedoeling, maar dan moet het wel netjes blijven. :)
     
  3. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeerde voor mensen die dachten dat criminaliteit iets met huidskleur te maken heeft alleen maar even duidelijk te maken dat ze ongelijk hebben.
     
  4. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Het feit dat we problemen hebben met allochtone jongeren vind ik niet ernstig genoeg om de integratie eisen flink aan te scherpen. Het wordt nu verpest voor de serieuzere allochtonen en misschien slaan we nu een belangrijk persoon mis voor de samenleving.

    Ik denk dat wanneer VMBO weer wordt teruggezet in Mavo, VBO en IVBO. De criminaliteit onder jongeren zal laten dalen. Iemand die bijvoorbeeld automonteur wilt worden krijgt nu door het VMBO systeem vakken waarin hij/zij zich niet in intereseert of moeite mee hebben. Klein voorbeeld: Wiskunde, natuurkunde of scheikunde, wat moet een automonteur hiermee?

    Laat die jongens gewoon hun ding doen. Zo voorkom je spijbelen en faalangst. Waarschijnlijk zijn ze alles na het examen toch weer vergeten, behalve de dingen die ze voor hun beroep later kunnen gebruiken...
     
  5. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Q-Basix, je hebt ook nog zoiets als algemene kennis. Natuurlijk heeft een automonteur niet veel aan die vakken, maar je mag wel verwachten dat ze een bepaald niveau aan kennis krijgen. Want anders wordt het steeds aantrekkelijker om goedkope krachten uit het buitenland dit werk te laten doen ;).

    Voor de rest moet ik meegaan met Kameo. Het topic lijkt niet meer op een discussie.

    Want er wordt van 2 kanten met modder gegooid om te laten zien dat de ander slecht is...
    De nodige stereotyperingen zijn rondgevlogen, maar veel feiten zijn er niet genoemd :).

    Maar het politieke spectrum in Nederland is wel apart te noemen. Links is groter dan rechts (in partijen). Dus om iemand als 'rechts' te positioneren houdt bijna altijd in dat je VVD bedoelt (LPF is geen partij te noemen en D66 is een vladderaar, die je ook in het midden zou kunnen plaatsen). De christelijke partijen zitten in het midden en links heb je: SP, GroenLinks, PvdA.

    En het grootste probleem is dat links en rechts hier elkaar de schuld geven van de problemen die ze in feite allebei gemaakt hebben. Er zijn geen (of nauwelijks) beslissingen die puur door 1 kant genomen zijn.

    Lees bijvoorbeeld dit of dit eens. Hieruit blijkt dat de PvdA niet FEL tegen het nieuwe zorgstelsel is, toen het besluit genomen werd.

    En nu heb ik geen zin meer om verder te zoeken...
     
  6. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmpf, die kennis kunnen ze ook wel ergens anders vandaan krijgen op latere leeftijd. Denk je echt dat het hun wat kan schelen nu? Nee dus. Je moet ze dus niet aanpakken, maar helpen. Uiteindelijk komt dat jezelf ook ten goede.
    Bazel geen onzin. Middelbare school op dat niveau moet praktijkgerichter, net als vroeger. Al dat theorie hebben ze toch niets aan. Vergeten ze toch weer tenzij ze er vaker mee geconfronteerd gaan worden. Denk het niet dus=(
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou nog een reactie van drone hier op.
    En 1 van NL- Eagle (vooruit iemand anders van het rechtse spectrum mag hem voor Eagle beantwoorden)
    Welke partijen naast pvda zaten in paars.
     
  8. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    the only ego, zoals ik al eerder aangaf zijn beslissingen bijna nooit door 1 kant genomen ;) of door 1 kant volledig afgebrand. (In paars zaten VVD en D66). Daarnaast draag je met dit soort opmerkingen helemaal niets bij aan discussie, je brengt namelijk helemaal niets....

    Q-Basix, een leuk gegeven is dat paars het VMBO heeft ingevoerd :). Sterker nog. Het rechtse kabinet heeft het VMBO praktijkgerichter gemaakt (klikje). En het gaat er niet om of het iemand wat kan schelen, want dan had ik ook veel minder vakken gevolgd op school....
    'Al' die theorie valt anders ook nog wel mee. Wat ze al krijgen is van een relatief laag niveau (al wil dat niet zeggen dat het voor iedereen makkelijk is). Maar van de vmbo'ers die ik ken hoeven er maar weinig te leren voor een examen...
    Ze leren echt niet meer dan de basiskennis.
     
  9. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    @ rikkel, ik heb zo ff alle misgelopen pagina's gelezen en het valt me op dat je je met de reactie dommer maakt:confused:
    misschien voel je je aangevallen en worden je posts daarom met de posts dommer, maar de cijfers die drone geeft zijn al een hele tijd bekend en kloppen 100%.
    ze zijn door een onhafhankelijk instituur uitgerekend.
    ik zal je het zo zeggen, ik denk dat wat de jongste generatie marokkanen de nederlandse staat opleverd aan belasting, de gevangeniskosten van al die anderen en de criminele daden (weet je wat een bushokje kost:confused:) bij lange na niet quit geeft.
    de buitenlanders zijn hierheen gehaald voor een win/win situatie, weetje wat dat betekend?
    dat beide partijen winst maken, de haat en agressie tegen allochtonen en dan met name marokkanen is gekomen, omdat het de gemiddelde nederlander alleen maar geld kost en de jongste genratie marokkanen ontzettend geweldadig zijn.
    dat is een feit.

    ik merk het bij mij op school aan alles, als je door de gangen loopt en je kijkt alleen al naar een marokkaan dan kan je al rekenen op reacties als: ''wat kijk je'' en ''moet ik je slaan ofzo''.
    ik ben al meermalen aangehouden door een marokkaan (ik keek toen geeneens naar hem, dat was nog het leukste) en hij wilde dat ik zei dat hij de beste was en van dat soort onzin.
    hij keek me met zo'n blik aan die alleen een marokkaan kan geven en ik zeg je, daar wordt je niet vrolijker van.
    ik weet niet of je marokaan bent rikkel, maar als je het bent doe gewoon je best en zorg niet dat je iets crimineels doet en iedereen zal je enorm waarderen:)
    ik ken ook marokkanen die niet de kant van agressie en criminaliteit zoeken en daar heb ik alleen maar meer respect voor nog meer als een nederlander:)

    @ ego, de vvd, maar de vvd was toen een véél kleinere partij in het kabinet als de pvda en zoals je weet heeft de partij met de grootste omvang ook het meeste in te brengen (en krijgt dus de grootste verantwoordelijkheid als het fout gaat).
    laten we nou eens op cijfers kijken van de economie en de werkloosheid en de wao etc.
    wat heeft paars gepresteerd en wat heeft di rechtse kabinet gepresteerd?
    dan wint dit rechtse kabinet op alle punten dus waarom klagen als het nu weer goed gaat met de economie?
    als het met de economie goed gaat snap je toch wel dat iedereen (dus ook de armeren) ervan meeprofiteren?
    never change a winning team dus waarom nu opeens anders kiezen...
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2006
  10. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat moet ik erop zeggen, je hebt gelijk. Maar ik heb nog steeds gelijk met het feit dat ook de linkse partijen heel erg 'voor' Hirsi Ali waren.
     
  11. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ok, laten we de cijfers er dan maar even bijpakken.

    Ik heb maar even de cijfers van het CBS erbij gehaald omtrent de werkloze beroepsbevolking.

    1996: 7,5 %
    1997: 6,6 %
    1998: 5,1 %
    1999: 4,3 %
    2000: 3,8 %
    2001: 3,5 %
    2002: 4,1 %
    2003: 5,4 %
    2004: 6,5 %
    2005: 6,5 %

    En dan nu even kijken naar de cijfers omtrent de economische groei:

    1996:
    1997: 3,8 %
    1998: 3,7 %
    1999:
    2000:
    2001:
    2002:
    2003: 0,0 %
    2004: 1,7 %
    2005: 0,9 %

    De cijfers van 1996 en 1999 t/m 2002 kan ik zo snel niet vinden. Ik kan wel concluderen dat de economische groei onder het kabinet Balkenende systematisch onder de economische groei i/d rest van Europa ligt. Onder Paars was het tegenovergestelde het geval. De economische groei in Nederland lag onder Kok beduidend hoger dan in de rest van Europa.

    Ik zal een dezer dagen nog eens de cijfers opzoeken die wat kunnen vertellen over de stijging van de lonen in de afgelopen jaren, de koopkrachtontwikkeling en de prijsontwikkeling van de sociale/vaste lasten.

    Hier nog even wat cijfers over het begrotingstekort.

    In 2000 had Nederland een overschot van 0,25 % van het BBP, terwijl men in 2003 en 2004 een tekort van om en nabij 2 % van het BBP had.


    Nee, dat snap ik niet. Kom nu eens met een op feiten gebaseerd verhaal waaruit moet blijken dat het A. goed gaat met de economie B. wat jij verstaat onder "het gaat goed met de economie" en C. dat als het goed gaat met de economie het ook automatisch goed gaat met de armen.

    Eigenlijk wil ik zeggen, kom eens met cijfers, met goed beredeneerde standpunten ipv zomaar wat in het wilde weg te blaten.
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2006
  12. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Sow je bent echt slim. Waarop baseer je dit? Omdat je veel over marokkanen hoort in de media? Jij presenteerd dat de marokkaanse gemeenschap een afwijkende gen heeft waardoor hij geweldadig is, en dat noem je mijn reacties dom.

    Zeg eens eerlijk hoeveel marokkanen ken je personelijk? 1 of 2?
     
  13. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    goodfella, zonder alle gegevens zijn er nog geen conclusies uit te trekken. Daarnaast verschilt de staat van de conjunctuur per land (en dus ook het groeicijfer). Vergelijken met de eurozone is leuk, maar niet ontzettend nuttig. Het geeft meer een richting aan die de Nederlandse groei zou kunnen volgen.
    CBS statline groeigegevens vanaf 2002, dus vanaf deze regering. De groei is, met uitzondering van 2005, alleen maar beter geworden.
    Dat je het vergelijkt met een totaal andere staat van de conjunctuur (de periode Kok) is leuk, maar voegt niets toe. Als het goed gaat is het makkelijker om het merendeel tevreden te houden.

    rikkel. Probeer alsjeblieft normaal te posten, of post niet. De gegevens dat er van de allochtone bevolking een groter percentage crimineel is (tov de autochtone bevolking), zijn hier al voorbij gekomen. Daarnaast is het logisch dat het merendeel (in percentage van het totaal) van de misdaden door autochtonen wordt gepleegd, puur omdat er 'maar' 15% allochtoon is (kwam jij hiermee of iemand anders?).

    Wat ik het ergste vind is dat er geprobeerd wordt de problemen te ontkennen. We kunnen ze beter accepteren en aan een oplossing werken.

    /edit, zal zondag eens allemaal relevante gegevens gaan zoeken :)
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2006
  14. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    NL Eagle noemt de werkloosheid en economische groei die onder het kabinet Balkenende beter waren dan onder het linkse PvdA kabinet. Ik weerleg dat gewoon met cijfers.


    De groei is beter, maar beter wil nog niet zeggen dat het goed is! Een groei van nog geen half % zal zelfs negatieve gevolgen mbt werkgelegenheid met zich meebrengen.


    NL Eagle vergelijkt de huidige situatie met de situatie onder Paars II. Ik weerleg dat alleen.

    Relevante gegevens? Wat versta jij daaronder? Enkel de criminaliteitscijfers of ook een sociaal/cultureel onderzoek?
     
  15. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe verkiezingen zijn anderhalve week voor mijn 18e verjaardag, op 22 november.

    Verdomme :mad:.
     
  16. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Nogmaals, de situatie van de conjunctuur was bij beide kabinetten anders, dus is er geen goede vergelijking te trekken. Een groei van 0,5% is idd op de lange termijn weinig, maar wanneer in een land in een recessie zit, is elke groei al mee genomen. De overheid heeft mogelijkheden om de economie aan te jagen, maar daarmee loopt de staatsschuld wel op. Is dat niet allebei gebeurd?

    De gegevens waar ik op doelde zijn meer economisch van aard (vandaar dat er edit voor staat). Een soort PS zeg maar ;). Allochtonenpunt van de discussie is wat mij betreft al wel voorbij ;)
     
  17. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    In veel Europese landen (Frankrijk en Duitsland oa) was er een laagconjunctuur, echter deed Nederland het nog een stuk slechter dan die landen. Daarnaast is Nederland ook meetbaar inhumaner (of is minder humaan ipv inhumaner beter Nederlands?:)) geworden.

    Mijn post was vooral bedoeld om de (nergens op gebaseerde) stelling van NL Eagle onderuit te halen.
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2006
  18. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    tja, om 'hoe goed het met een land gaat' nou te meten aan de groei van koopkracht met 0,5 % vind ik ook beetje van de gekken. Ten eerste.. alsof je er zelf wat van merkt of blijer van wordt van zo'n groei :{ , ten tweede hoe haal je het in je hoofd om het af te gaan meten aan cijfertjes, terwijl als de linkse mensen hier met cijfertjes komen ze teniet worden gedaan met: nee dan moet je wel alle informatie hebben he. Nou, voor wat hoort wat als je dat ook doet met economische groei zul je dus zien dat die nu maar zeer langzaam stijgt, terwijl dat een aantal jaar geleden wel anders was.
    Voor mij meet je de situatie van een land trouwens sowieso niet aan de hand van alleen de economische cijfertjes..het verbaasd me steeds weer als sommigen zeggen dat het nu goed gaat met Nederland. Ja ok, het gaat ietsje beter dan half jaar geleden bijv, maar na alles wat er is gebeurd met Theo van Gogh, Pim Fortuyn, explosief stijgende ziektekosten, recessie en noem alles maar op.. kun je toch niet werkelijk menen dat het nu goed gaat met Nederland, in vergelijking met een paar jaar geleden.
     
  19. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ik vraag me altijd af of ook de sociale lasten/vaste lasten mee worden genomen in het koopkrachtcijfer.

    Met de nieuwe zorgwet kan ik me namelijk niet voorstellen dat mensen dit jaar of volgend jaar netto meer te besteden hebben in de maand.
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    ik vraag me af wat er gebeurt met de ziektekosten toestand, als links weer aan de macht is. Ga het dan weer helemaal vernieuwd worden.
     

Deel Deze Pagina