1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Balkende II gevallen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 29 jun 2006.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    @ goodfella, dank voor de cijfers.. Das iig eerlijk discussie voeren :).

@ NL Eagle. Zoiezo is je antwoord op de vraag al fout. Zowel d66 als vvd zaten in paars. Minister financieen was toen der tijd , jawel : Zalm. Zalm heeft toen dus de financieen gedaan, dit maakt de vvd zoiezo dus mede politiek verantwoordelijk voor de ondertussen welbekende uitspraak:de puinhopen van paars.

Verder wordt er geroepen dat linkse partijen populistisch zijn. Maar is het niet opvallend dat na de komst van Fortuyn de koers van vvd en cda een duidelijke rechste slag naar rechts maakte. Nu rechts in discrediet is gekomen, en dit kabinet ongekent onpopulair is, kiest de vvd oppeens voor een iets minder rechtse weg door Rutte te kiezen. Ook een beetje populistisch niet ?.

Verder komen we nu aan het einde van het termijn van dit kabinet, en let op: straks gaan we er allemaal magisch een klein beetje op uit (aka: de"cadeautjes") Wat toch ook onder de noemer van Populistisch kan vallen..

2. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Humor ja.

Zalm is 8 jaar verantwoordelijk geweest voor het financiele plaatje van ons land en nu roept hij dat er niks van terecht is gekomen. Kortom, hij geeft zelf toe er een puinhoop van te hebben gemaakt.

3. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij snappen jullie totaal niet hoe het als minister zijnde in elkaar steekt.
    jullie denken volgens mij echt dat wat een minister wilt ook meteen kan worden uitgevoerd...
    een minister is volledig afhankeklijk van wat de rest van het kabinet wilt en aangezien ten tijde van zalm in paars de pvda veel voor het zeggen had werd de invloed van zalm op het geheel drastisch teruggebracht.
    verder is het natuurlijk volkomen onlogisch cijfers van de jaren 90 met nu te vergelijken zoals goodfella doet aangezien de recente kabinetten met wereldwijde economische malaise te maken hadden en paars in een tijd regeerde waarn dat echt totaal anders lag.
    bovendien is het makkelijk een hoge economische groei te ontwikkelen als je daarbij de staatsschuld zover laat oplopen dat er grote risico's voor de toekomst worden gecreeerd en dit tijdens de recente kabinetten allemaal drastisch werd teruggebracht.
    als je al die factoren mee telt zul je ongetwijfeld tot de conclusie komen dat de recente kabinetten het veel beter hebben gedaan als paars in de jaren 90...

4. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    nee Verdonk heeft ook totaal niet gedaan wat ze zelf wilde _0/

5. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    nou nu je daar over begint, doordat ze zoveel haar eigen wil deed en zo weinig naar het kabinet luisterde heeft dat toevallig wel tot de val van het kabinet geleid:)

6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    te danken aan D66 ja..anders was er niks gebeurd.

7. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Je spreekt jezelf tegen NL EAGLE, want ten tijde van Paars II had de PvdA ook de steun van de VVD nodig om beslissingen te nemen. Immers, de PvdA had geen absolute meerderheid. De VVD was het maar wat eens met de PvdA in al die jaren.

Mag ik concluderen dat jij er weinig van snapt?

Grappenmaker. Jij komt met de bewering dat onder het huidige kabinet de werkloosheidcijfers alsmede de economische groei beter zijn dan onder Paars II. Ik weerleg dat alleen met de statistieken.

Onder Paars II was er in het jaar 2000 zowaar een begrotingsoverschot, voor het eerst sinds 1973. Het huidige kabinet heeft het begrotingstekort weer teruggebracht naar dat niveau, maar wel ten koste van humaniteit.

Factoren gebaseerd op wat hersenspinsels? Ik redeneer liever inhoudelijk en op basis van statistische gegevens. Maar gezien de onvrede die er heerst, de steeds hoger wordende sociale lasten, dramatische beslissingen ten aanzien van onze verzorgingsstaat en energiesector, de belachelijke deelname aan het JSF project en de onterecht hoge plek die het terrorisme inneemt op de politieke kalender, kan ik enkel en alleen tot de conclusie komen dat het kabinet Balkenende het slechter heeft gedaan dan het kabinet Kok.

8. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, PvdA was vóór het huidge zorgverzekeringenstelsel.

9. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Wel de hele waarheid vertellen, he.

De PvdA is voorstander van een vast bedrag per maand + daarboven op een bepaald percentage van je inkomen. Lagere inkomens zullen minder kwijt zijn.

10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    http://www.sp.nl/opinies/Huisarts_is_mug_die_mag_onderhandelen_met_olifant.html

_0/

11. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Het is idd belachelijk dat HBO'ers eerst een zorgtoeslag van 34 euro krijgen aan het begin v/d maand. Een paar dagen later gaat de hele mik eraf. Waarom niet gelijk verrekenen? Waarom zo moeilijk? Administratieve rompslomp. :)

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ben ik het niet met mee eens. D66 heeft het kabinet voor een heldere keuze gesteld.: Verdonk er uit of zij er uit. D66 heeft deze keuze voorgelegt omdat zij van mening waren dat de politieke positie van Verdonk onhoudbaar was geworden, volkomen terecht imo. Dat hadden ze al veel eerder kunnen besluiten.
    Het kabinet heeft gekozen om Verdonk een hand boven het hoofd te houden. Resultaat is dat D66 zich eindelijk gehouden heeft aan hun mening/plan.

Is het vreemd dat men voor Verdonk heeft gekozen ?. Simpel redenerend (en een klein beetje invullend) is dat antwoord nee. De vvd kon Verdonk na de nederlaag die zij tegen Rutte heeft geleden niet laten vallen, dit zou ze A stemmen kosten en B zou het (weer) resulteren in een tweesplitsing binnen de partij veroorzaken.

13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ehh ja daar was ik het mee eens, daarom zei ik ook te danken aan 8)
    was niet sarcastisch oid. verkeerde woordkeus maybe

14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ah zo :9 (niks gezegt dan :+)

15. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ook goed, maakt niet uit. Ze hebben gezegd het niet terug te gaan draaien.

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Daar zal je dezelfde weg mee opgaan die wij hier in belgië allang hebben afgelegd.
    Steeds meer rechtstreekse bijdragen afgehouden van het bruto-loon , plus een maandelijks crisisbelastinkje erbij dat ook al op het brutoloon gebaseerd is en als afsluitertje nog een extra jaarbijdrage van 50 euro per gezinslid.
    Steeds méér aan dokters en ziekenhuiskosten betalen en hiervan dan nog steeds minder en minder terugtrekken .
    Prijzen van medicijnen drastisch naar omhoog , en de uitbetaling van het remgeld hierop evenredig naar omlaag .
    Géén enkele tussenkomst voor brillen en brilleglazen .
    Tandartskosten alleen gedeeltelijk terugbetaald bij plaatsen van tandvulling.
    Trekken van een tand , volledig ten laste van de patient , en bij een kunstgebit voor mensen onder de 50 jaar géén enkele tussenkomst in de kosten.
    Zo ... dat is de manier waarop ze het in belgie gedaan hebben,zo houden ze de ziektebegroting hier in evenwicht en dreigt er ondanks alles toch nog een tekort ... tja dan nemen ze ons nog maar wat meer af tot er uiteindelijk niets meer af te nemen valt.
    Je mag voor alles en nog wat fors betalen , maar iets terugtrekken gebeurt als het ware druppelgewijs .

17. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    fantastisch, ik ga later duidelijk in belgie wonen, precies wat hier moet gebeuren is daar al geregeld:D

18. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Lijkt mij ook fantastisch als jij in Belgie gaat wonen. Domme mensen kunnen niet snel genoeg weg gaan. :)

19. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    goedzo, opgeruimd staat netjes.. Sven, jij wil vast wel hier naar toe dan ? ;)

edit @ hierboven _O_

20. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Lijkt me een uitstekende ruil. Iemand die analytisch kan denken ruilen voor een pikkie die geen flauw benul van de grote mensen wereld om hem heeft. :)

Deel Deze Pagina