1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Balkende II gevallen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 29 jun 2006.

  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    And yet again LA is right..
     
  2. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof niet dat je het helemaal door hebt...
    tuurlijk betaal je meer belasting als je rijker bent, want 10 procent van bijvoorbeeld 100000 is meer dan 10 procent van bijvoorbeeld 200000, maar dat bedoel ik helemaal niet.
    ik bedoel dat wij een model in nederland kennen dat inhoud dat je steeds meer belasting gaat betalen als je een hoger inkomen hebt.
    de verhouding wordt dan oneerlijk, want het model zegt dat mensen met een inkomen van 250000 per jaar daar 20 procent van moeten afstaan en mesnen met een inkomen van 50000 per jaar er bijna de helft van moeten afstaan aan de belasting...
    dus dan betalen de rijken in verhouding meer dan de armere mesnen in dit land.
    en dat is oneerlijk, niet het feit dat rijken meer belasting moeten betalen, omdat ze ook rijker zijn.
    dat is natuurlijk logisch...
     
  3. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    LoL, wat is Balkende :9?

    Bedoelen jullie soms Balkenende (a).
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    @NL Eagle: dat is niet oneerlijk. Denk dat je het niet helemaal snapt. Over alles wat je verdiend wil de overheid een stukje hebben. Als je weinig verdiend, neemt de overheid daar een klein stukje van. Als je meer verdiend, wil de overheid daar dus ook meer van hebben. Als je 250000 verdiend wil de overheid daar dus een stuk van hebben. Als je het dubbele verdiend, wil de overheid daar dus ook een flink stuk meer van hebben. Dat heet gewoon inkomstenbelasting hoor. Dat is hetzelfde als dat je een bedrijf hebt en het verkoopt. Je krijgt ineens veel geld en daar moet je geloof ik wel 35% van afstaan aan de belasting. Lijkt oneerlijk, maar dat is het niet want je betaald de belasting over de tijd dat het bedrijf van jou is geweest.. dus asl je ermee stopt moet je dat deel afstaan. of als je veel verdiend moet je daar een groter deel van afstaan.

    en dan heb je het trouwens nog wel goed hoor. oneerlijk is nogsteeds als ze geld willen van de mensen die het niet hebben.
     
  5. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs: Jij moet wel heel erg slim zijn, of ik snap het niet... 8)

    Ook als je 250.000 bruto verdient gaat er ongeveer de helft naar de overheid, bij 50.000 is dit veel lager...

    Laat anders ook maar, of ik snap er niks van, of jij snapt er helemaal niks van!
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2006
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    hij bedoelt waarschijnlijk andersom..
     
  7. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    lol?
    10 procent van een ton is 10000 toch?
    en 10 procent van 20000 is toch 2000?
    dan is 10000 euro toch veel emer als 2000 euro?
    in verhouding is het gelijk, maar een rijke betaald dus wel meer in euro's.
    maar nu leg ik uit dat de verhouding in nederland dus ook nog eens niet gelijk is.
    dat komt dus nog weer bij het al meer betalen van een rijke in euro's.
    en nu zeg ik dat mensen niet moeten zeuren die zeggend at het zo ongelijk verdeeld is in nederland, want het is juist ongelijk verdeeld (zoals ik net uit heb gelegd)in het nadeel van de rijken!

    maar ik zeg juist dat ze het goed hebben in nederland.
    waarom?
    omdat ik net uitgelegd heb dat mensen die een laag inkomen hebben ook maar weinig hoeven af te dragen aangezien ze over een veel kleiner inkomen beschikken en dus ook veel minder belasting betalen.
    nu komt daar óók nog eens bij dat de armen als het ware ook nog een soort ''korting'' krijgen doordat er minder procent van hun inkomen aan de belasting wordt afgedragen.
    voor het hoogste inkomen is dat meer dan de helft (!) voor de armsten is dat nog geen 5de deel...
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    oh mijn god.. nee als je een laag inkomen hebt hou je ook lekker veel over :confused:
    dan betaal je belasting, in verhouding misschien iets minder, maar met alle kosten die daar bovenop komen, hou je echt maar heel weinig over.

    Als je een groot inkomen hebt, betaal je evenveel belasting. Tenzij je in een keer een groot bedrag krijgt dan moet je daar ook een groot deel van inleveren. Maar jij doet het nu lijken alsof je het veel moeilijker hebt als je meer verdiend. Sorry ookal moet je 3 van de 5 ton inleveren, heb je er nogsteeds 2 over. ( en zoveel is het lang niet ). maar als je 800 euro hebt en je moet daar 300 van inleveren, dan heb je al bijna niks meer..
    volgens mij heb je echt totaal geen idee hoe het in de werkelijkheid gaat.
     
  9. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    je leest niet goed...ik zeg niet dat armen het makkelijker dan rijken zouden hebben...ik zeg dat het in verhouding veel gunstiger is weinig te hebben als veel te hebben...
     
  10. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    ja hoor veel gunstiger, als je familie niet eens een computer kunt kopen omdat meneertje balkenende zo per see de subsidie daarop moest afschaffen.
     
  11. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm pardon?
    sinds wanneer bestaat er subsidie op computers??
    mijn ouders hebben al hun computers zonder subsidie moeten aanschaffen hoor, dus waar klaag je over dat je familie eens subsidie kreeg wat anderen niet kregen en het nu niet meer krijgen?
    zulke mensen noemen ze ondankbaar, ze hadden het beter helemaal niet kunnen krijgen, want dan zaten ze nu niet te zeuren.
    voor de duidelijkheid: het is niet normaal dat mensen subsidie van de overheid op computers krijgen en dat het bestond was weer een prima voorbeeld wat ik bedoel, namelijk dat het ongelijk verdeeld is in nederland.
     
  12. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Gast wat ben jij hypocriet bezig zeg. Volgens mij luister jij teveel naar je ouders, want je verteld het echt verdraait...

    Overigens werden die computers niet echt met subsidies betaald, je legde gewoon elke maand een klein beetje van je maandloon opzij en aan het eind van het jaar kreeg je een computer van je werk. PC Home ofzo heette dat? Het preciese weet ik er niet van, maar volgens mij betaal je nogsteeds de gehele computer zelf, maar kon je de kosten aftrekken bij de belastingdienst ofzo?
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2006
  13. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    nee echt waar?
    dat is juist mijn bedoeling, te laten zien dat mensen die vinden dat het oneerlijk verdeeld is in nederland ten nadele van de armere mensen eigenlijk helemaal niet moeten zeuren en dat ik door voorbeelden laat zien dat juist het omgekerde het geval is:)
    dat bedoelde je toch met het feit dat ik het ''verdraaide''?
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    sjonge jonge, jij hebt echt totaal geen idee. Weet niet hoe jij het hebt thuis, waarschijnlijk best goed.. je zou eens aan de andere kant moeten staan en moeten rondkomen van weinig geld, zonder zakgeld, zonder kleedgeld, zonder auto etc. alleen rondkomen met eten en verder gewoon niks. denk niet dat jij dat zou volhouden of ook maar enig idee hebt hoe het is als je weinig geld hebt. dat is bijzonder ondankbaar weet je dat.
     
  15. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0

    goedzo, dus ben je goedkoper uit, dus noem ik het een subsidie, sorry hoor

    hypocriet
     
  16. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Precies, daar doelde ik ook op. Je praat er veels te makkelijk over, volgens mij besef je niet hoeveel zwaarder het is geworden voor diegenen die het niet zo makkelijk hebben. Het is in mijn ogen heel normaal dat diegenen met de bredere schouders de armeren helpen.

    Of je nou geld bij de belastingteruggave krijgt of een computer lijkt mij nou niet echt goedkoper uitzijn....
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2006
  17. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik laat me buiten een mening over wat ik van armen en rijken vind, ik zeg slechts dat ik het hele gedoe over de armen die benadeeld worden in dit land gewoon onwaar vind.
    ik laat zien dat dat niet waar is, maar dat staat volledig los van mijn visie over armen en rijken...
     
  18. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    jah, maar je laat het zien met voorbeelden die onjuist, onvolledig en zonder enig onlevingsvermogen vanuit alleen maar één kant.. je lijkt rita verdonk wel :'-(
     
  19. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    NL Eagle, volgens mij ben jij wel heel erg rechts!
    Ik vind het goed dat de rijkeren meer belasting moeten betalen. Maar als je pvda (of erger sp) altijd hoort, die willen áltijd álles op de rijken verhalen! Als rijkere heb je daar op het laatst natuurlijk ook helemaal genoeg van. Dat kan ook averechts werken. Bijvoorbeeld: er zou boven de 100.000 euro 80% procent inkomstenbelastingstarief komen, veel mensen (die dat zouden verdienen) gaan dan meer zwart werken, waardoor de overheid echt niet meer geld krijgt.

    Oh ja, de mensen die bovenmodaal verdienden zijn er de afgelopen jaren ook echt wel op achteruitgegaan hoor, maar die verdienen ook weer meer, dus die kunnen dat ook beter 'hebben'.
     
  20. Knarf

    Knarf X-Power.be

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het draagkrachtbeginsel een uitstekend uitgangspunt voor een belastingstelsel en het is niet meer dan normaal dat mensen met meer geld ook meer belasting betalen dan mensen die minder geld hebben. En daar is een heel eenvoudig rekensommetje voor. Bij een bedrag van 1000 euro is 1 euro namelijk relatief meer waard dan bij een bedrag van 10000. Het zou dus oneerlijk zijn om iemand met 1000 euro evenveel te laten betalen als iemand met 10000, want die houdt veel meer geld over om daar leuke dingen van te kopen.
    De overheid moet gewoon een goed evenwicht vinden tussen gelijkheid en de stimulans om veel geld te verdienen.
     

Deel Deze Pagina