1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Balkende II gevallen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 29 jun 2006.

  1. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    en weer zeg ik onzin, ze hebben wel de mogelijkheden maar in 90% van de gevallen ontbreekt de zin om verder te studeren hen gewoon.
    en ik weet niet wat jij veel vind, maar een studie kost in nederland werkelijk niets in vergelijking met bijvoorbeeld amerika waar een studie pas echt geld kost aangezien ze daar niet van die idiote regelingen hebben om armeren bijna hun complete studie te betalen (zie post rox).
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    dat is voor jou wel erg makkelijk praten. Jij krijgt zeker alles van je mammie en pappie aangerijkt? Dus iemand die het minder heeft en ook eens iets leuks wil doen moet maar twee banen nemen naast een full-time baan. Dat is echt onzin.
    Laagopgeleid laat jij ook lijken alsof het laksheid is. Wie weet vind iemand het wel gewoon leuk om te werken? Of kan het simpelweg niet.

    Opleidingen hier zijn duur en studiefinanciering is meestal zo uitgerekend dat je helemaal niks meer overhoud om aan leuke dingen uit te geven. Maar daar ging het niet echt over.

    Het probleem met rechts voor mij is dat ze veel te economisch denken, in het groot. Dus..opkomen voor de hoge inkomens dan is er meer koopkracht en gaat het goed met het land. Maar dat betekend niet dat iedereen tevreden is. Want het is gewoon erg moeilijk om rond te komen nu met een laag inkomen. De links, wat meer sociale partijen, kijken juist meer naar de mensen. De hoge inkomens redden zichzelf toch wel dus beter concentreren op wat lagere inkomens zodat die zich ook kunnen redden. Wat mij betreft is dat beter dan een overheid die zich absoluut niet met je welzijn bemoeid.
    Waarom niks doen voor mensen die het moeilijk hebben?
     
  3. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt er volgens mij echt aan dat ze geen zin hebben om te studeren. Wist je dat tweederde van de leerlingen in het voortgezet onderwijs naar het VMBO gaat? Ik geloof niet dat mensen die te weinig geld hebben om te studeren na het VWO in de bouw gaan :confused:
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, volgens jouw beredenering zou een arm iemand dus ook niet de kans geboden moeten krijgen om te kunnen studeren....om zodoende dus ook zo goed als zeker te zijn van het arm blijven en het "niks bereiken" in het leven ? :confused:

    Ik vind je trouwens ook behoorlijk neerbuigend doen tegenover mensen die een dergelijke baan hebben....ik hoop dat je je realiseert dat de kiet (dat is Bosch voor huis) waarin je woont waarschijnlijk door zulke mensen gebouwd is. Ik neem daarbij aan dat het niet je pappie zelf is geweest die um gebouwd heeft, am I right ? ;)

    Mijn punt is : overal heb je mensen voor en ook overal zijn mensen voor nodig. Zonder bouwvakkers, vuilnismannen, vakkenvullers en weet ik veel wat je nog meer als "minderwaardig" ziet zou het ook geen fijne wereld zijn _0/

    Realiseer je ook dat bij lang niet iedereen de dingen gaan zoals ze eigenlijk zouden willen op het gebied van scholing/werk e.d. Sommige mensen lopen vast, hebben of krijgen problemen....en het is oh zo makkelijk om als buitenstaander waarbij alles in het leven vlekkeloos verloopt dan te zeggen dat het aan die mensen zelf ligt. Dat ze niet willen, want het zijn steuntrekkers en die zijn niks waard. Bah, ik heb een hekel aan kortzichtige (en waarschijnlijk ook verwende) mannetjes zoals jij.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2006
  5. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen!
    Zero, je moet de politiek in gaan jongen.
    Als ze dat in Den Haag ook nou eens inzien.
    Maar daar houden ze ook weinig rekening met deze mensen die het al zo moeilijk hebben.
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Zegt hij die 16 is en nog niet eens studeert |:-

    @ amerika krijg je beursen..
     
  7. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb jij soms een onderzoek erna gedaan? Of is dit pure gok van jou? Want soms lopen dingetjes niet zoals je verwacht. En ook al heb je een baan, de kosten zijn enorm hoog als je nagat dat sommige opleidingen voor buitenlanders of asielzoekers al rond de 2.500 euro liggen. Dan heb ik het nog eens niet over boeken computer die zo'n student moet aanschaffen.

    Als Nederland een kennis land wilt worden, dan moet school bijna geheel gratis zijn, dan pas krijg je opgeleide mensen, en kom niet met: 'Dan gaan mensen profiteren van mijn belasting centjes'. Wie dan geen diploma's haalt omdat hij gewoon een arrogante zak is voelt het dan zelf, en gaat dan wel zijn best doen. Of wil jij soms dat er onopgeleide mensen zodat jij ze kan vereiken met je o-zo-onuitputtelijke kennis?
     
  8. Knarf

    Knarf X-Power.be

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie onderschatten ook de invloed die een omgeving kan hebben op kinderen. Dat hoeft natuurlijk geen slechte omgeving te zijn, maar er zijn gewoon mensen die veel liever hun kinderen zo snel mogelijk op eigen benen zien staan en dus dat zij zo snel mogelijk gaan werken. Bovendien moet je ook niet onderschatten hoeveel invloed het heeft op een kind als zijn ouders niet gestudeerd hebben. Bij ons op school hebben bijna alle ouders ook gestudeerd, maar dan heb ik meer ontzag voor kinderen wiens vader bouwvakker is ofzo en dan toch door leren en hun school afmaken inplaats van die artsenzoontjes die uiteindelijk, misschien een paar jaar langer (maar wat maakt dat uit: het is toch papa die betaald?), toch wel een goede baan krijgen.

    Zoals dus al eerder is gezegd. Niet iedereen krijgt de kans of beter gezegd niet voor iedereen is het zo logisch om door te blijven leren.
     
  9. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Precies wat Nicos zegt. Op het VMBO is het allemaal hip en stoer doen, maar later zeggen de meesten "had ik toch maar beter mijn best gedaan"
    Uit ervaring kan ik vertellendat de sfeer tussen VMBO en HAVO totaal verschillend is.
    Ik zeg niet dat niemand het geld heeft, maar de mensen waarmee ik het VMBO heb afgerond, zijn toch van de boven genoemde lichting.
     
  10. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind 2500 euro niet heel erg hoog eerlijk gezegd, er zijn talloze fondsen die voor dit soort mensen graag de studie wil betalen (kijk naar pasic uit kosovo)...
    ik zit ook op school en kan heus wel inschatten hoe het ongeveer zit.
    ik kijk echt niet neer op mensen die bouwvakker zijn ofzo, maar ik heb er een hekel aan als ik mensen zie die klagen dat ze niets hebben en vroeger nooit hebben willen studeren.
    ik ken zat mensen van het vmbo die zeggen wanneer ik vraag waarom ze niet verder gaan met havo/vwo antwoorden dat ze er geen zin in hebben en dat ze al genoeg op school hebben gezeten.
    sorry hoor, maar dan heb ik geen zin meer om meer dan 10 jaar te moeten studeren om dan als ik eindelijk werk heb ook nog dat soort figuren te moeten onderhouden van hun ''tamagotchi's''...
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2006
  11. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    niet hoog ? Voor een iemand met een aow is dat achterlijk hoog. En ook die mensen hebben kinderen die recht hebben op een studie of die kans verdienen. Dat wordt zo gods onmogelijk gemaakt.

    BS Pasic hoort in deze discussie niet thuis. Dit is een volledig ander geval

    Nee echt?:eek: , goh afkloppen zou ik zeggen
    Je posts zeggen wel iets anders.

    Ojah nog een conclusie van mijn kant (kan jij ook zo goed): Volgens mij ben jij een vreselijk verwend kind. Ga eerst is aan de andere kant van de lijn staan voordat je zo hoog van de toren blaast
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2006
  12. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Haha nog even en je krijgt een tamagotchi van mij;) :+ :):
    Maargoed, ieder een eigen mening.Gelukkig maar. We zullen wel zien met de verkiezingen.
     
  13. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    als je nou eens zou lezen...
    er zijn talloze fondsen voor dat soort mensen dus ga asjeblieft niet sentimenteel lopen te doen met die arme aow-ers die het niet zouden kunnen betalen...
    mijn ouders betalen meer aan studie etc als een aow-er in een heel jaar zal krijgen, dat is pas belachelijk...
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. De enige die hier nodig is een cursus nodig heeft ben jij, in zowel nederigheid, compassie en lezen. En wat nou sentimenteel . Jij bent hier de gene die constant loopt te janken en te zeiken over hoe moeilijk je het wel niet hebt als iemand met geld :{.
     
  15. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    kom je ook nog met een serieus weerwoord?
    bekvechten kan iedereen...

    wat ik zeg is dat het belachelijk is dat mensen die vroeger geen zin hadden om te studeren nu lekker met korting kunnen shoppen met het belastinggeld van de mensen die altijd hard hebben gewerkt en er voor mogen opdraaien...
     
  16. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    2500 is wel hoog hoor, als je het allemaal zelf moet betalen van je studiefinanciering alleen.. en dan nog boeken erbij. Ik deed eerst HBO Journalistiek, maar dat was echt moeilijk te betalen. zeker als je alles of in een keer of in grote termijnen moet betalen, ben je meteen je studiefinanciering kwijt.. dus dan sta je regelmatig rood tot de maand weer voorbij is.

    Pasic kreeg overigens een aantal duizend euro van de overheid. Zijn echt geen fondsen die zomaar je studie gaan betalen. Zij kreeg meer een oprotpremie, maar besloot toch om terug te keren en studie af te maken. Dan snap ik niet waarom je het wel voor haar opneemt als voorbeeld, en niet voor de nederlandse jongeren van ouders met laag inkomen.


    dat is echt ontzettend kortzichtig! Iedereen betaald belasting. Je betaald echt niet voor iemand om tamagotchi's of een ander luxe-artikel te kunnen betalen hoor als je dat soms denkt. Worst case scenario: je draagt iets bij een een familie die bijv baan is kwijtgeraakt en noodgedwongen in uitkering terecht zijn gekomen.

    Ik wordt er een beetje strontziek van dat de lagere klasse hier door sommigen wordt afgeschilderd als mensen die niks willen, niks kunnen of door eigen schuld zijn gekomen waar ze zijn gekomen. Ik weet uit eigen ervaring dat je er vaak echt helemaal niks aan kunt doen! Tuurlijk zijn er uitzonderingen van mensen die echt niks uitvoeren, nou daar moet ook wat aan gedaan worden, maar loop niet af te geven op mensen die hun best doen, maar het gewoon onmogelijk wordt gemaakt! Dan heb je ook echt geen idee waar mensen van rond moeten komen.. ik zou zeggen ga maar eens kijken. Heel makkelijk gezegd allemaal, maar je kunt niet iedereen over dezelfde kam scheren.
    Ja ik ben links omdat die nog opkomen voor de wat armere goedwillende klasse.. dat heet sociaal. Waar rechts tot nu toe zich toch echt vooral richt op de hogere klasse en de economie..daar gaat het om geld. Ik vind geluk en gezondheid ( piramide van Maslow hadden we het toch over? :) ) toch echt wat belangrijker dan dat beetje meer geld. Zeer hypocriet en egoistisch.
     
  17. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja lol, nu zeg je het zelf hoe belachelijk het is.
    Ik ga ook studeren op mijn eigen kosten, mijn ouders betalen niks meer. Het word bijna onmogelijk voor me gemaakt om te studeren door de regeling. Anders moet ik gaan lenen, maar dan kan ik net zo goed gaan werken aangezien ik dan de komende 10 jaar veel meer geld heb om van alles te kopen.
    En bouwvakkers zullen echt niet minder hard werken, anders waren ze niet op hun 50ste al kapot van het zware werk. I rest my case.
     
  18. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ja als je het zelf moet betalen zal het wel hoog zijn idd, maar je hebt mogelijkheden zat.
    lenen, fondsen van de overheid en natuurlijk je ouders die het voor je willen betalen.
    maar we dwalen denk ik een beetje te ver af van het eigenlijke onderwerp:)
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    dat is dus niet waar, geen zin. Als je geen zin hebt krijg je niet zomaar geld.
    Dan werk je jezelf alleen maar in de schulden, die mensen zijner ook ja, maar we en niet alleen we in deze discussie maar ook de linkse partijen, want denk maar niet dat Wouter Bos het goed vind dat mensen helemaal niks doen, hebben het over de lagere klasse die maar wat graag iets wil doen, maar gewoon niks krijgt. En geld moeten apart leggen om normaal een beetje eten te kunnen kopen noem ik nou niet echt 'shoppen' :{
    je doet erover alsof het een lolletje is om met een laag inkomen rond te MOETEN komen.. nou er is geen drol aan: je krijgt kwartaalrekeningen die belachelijk hoog zijn en al een groot deel van je uitkering zijn.. financiele kopzorgen van hier tot tokio, als je al werk vind wordt dat onmiddelijk ingehouden op je uitkering en dat is dan laag productiewerk dan heb je nog geluk als je dat kunt doen nog, want een andere baan nemen ze je niet aan.
    nee het is echt een lolletje met jou belastingcenten hoor. Je zou eens wat voor de samenleving doen zeg!! :{ mijn god, je woont toch in Nederland.. als je daar al niet trots meer op bent moet je ook niet zeuren of ga dan in Canada wonen ofzo, hoef je lekker weinig te betalen.

    AHA! ouders die het willen betalen? dan heb je het over de klasse waar jij waarschijnlijk toebehoord.de lager klasse kan dat niet.Dan hebben je ouders al hun geld nodig voor rekeningen , huur, en eten op tafel. Bovendien mag je zelf GEEN bijbaantje hebben om bij te dragen want omdat je nog thuis woont wordt elke cent die je verdient ook weer ingehouden op de uitkering van je moeder.. fondsen? daar heb ik nog niet van gehoord. Soms zijn er regelingen ja, maar je denkt toch niet dat men zomaar alles betaald van leerlingen die het beetje moeilijker hebben..

    _0/ je hebt echt totaal verkeerd beeld van hoe het in zijn werk gaat sorry hoor. maar ga niet lullen dat het makkelijk is..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2006
  20. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zeg niet dat ik niets voor de samenleving wil doen, maar waarom ik op dit punt kwam was, omdat onze linkse vrienden uit den-haag graag willen dat de rijkeren nóg meer voor die armere mensen gaan betalen wat in mijn ogen dus volstrekt belachelijk is.
    de belastingregeling is in dit land al erg genoeg en maatregelen om de armen rijker te maken en de rijken armer is er ook al meer dan genoeg.
    ik wil je er nog eens op wijzen dat nederland het land is met de hoogste belasting van de wereld.
    alles wordt hier daadwerkelijk betaald voor de mensen, in landen als belgie is dat al veel en veel beter geregeld en als de armeren niet oppassen en nog even doorzeuren dan vertrekken straks alle rijke nederlanders naar belgie en dan heeft nederland pas echt een serieus probleem en zie je hoe belangrijk die belastingcenten eigenlijk waren...
    dat mijn ouders mijn studie willen en kunnen betalen heb ik geluk mee, maar weet je toevallig ook dat mijn ouders veel meer moeten betalen voor dezelfde soort studie als iemand met een laag inkomen?
    die krijgen het bijna aangeboden!
    dat zo'n regeling bestaat is alleen al pure discriminatie voor de rijkeren.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2006

Deel Deze Pagina