Dat klopt , je zegt het niet,erger nog je schrijft het , waarschijnlijk wil jij het liefst alles voor jezelf houden.
Ooit gehoord van het gezegde "de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen".
Jouw bovenstaande uitspraken laten hier wel op een mooie manier zien hoe "solidair"jij wel bent tegenover de minderbegoeden.
Dacht je echt dat de armen er rijker van worden,hoe naief kan je zijn om ook zoiets luidop te verkondigen.
Of wou je naar het amerikaans stelsel waar de recente belastingshervormingen de rijke amerikaan nog rijker maakt en de arme amerikaan nóg armer maakt dan ze nu al zijn .
En de vetgedrukte zin? ga weg man,je verbeelding begint je hier parten te spelen aangezien wij belgen wél de hoogste belastingen ter wereld betalen aangezien er maandelijks meer dan de helft van mijn loon in de zakken van de staat verdwijnt om maar niet te spreken over eindejaarspremies en deelnames in de winst waarvan de belastingen meer dan 60% opeisen en elk overuur dat je hier presteert belast wordt aan een ratio van 80 %.
Dacht je dat , wij betalen hier de studies van onze kinderen op hoger niveau volledig uit eigen zak aangezien de tussenkomsten voor een studiebeurs belachelijk laag liggen.... tenzij je relaties hebt .
Even ter info voor jou ... hou dus je ogen goed open als je dit leest.
Ik werk dus fulltime en mijn echtgenote werkt deeltijds en ons gezamelijke inkomen is te hoog om een studiebeurs voor de kinderen te krijgen , maar nu komt het.... mijn baas die méér dan driemaal zoveel verdiend als ik en zijn echtgenote die met een eigen apotheek óók al tot de klasse van de grootverdieners mag gerekend worden hebben dus 5 kinderen .
En raadt eens, jawel.... alle 5 die kinderen hebben dus mét een studiebeurs hun universitaire studies gedaan.
Toen ik mijn baas naar het hoe en waarom vroeg zei hij één woord....relaties.....
Zo goed is het bij ons dus geregeld , en ik durf er wat op te verwedden dat het bij jullie óók op relaties aankomt en die hebben de rijke méér dan de armen.
Wees dus blij dat jouw ouders je studies kunnen betalen .
Er zullen vast genoeg mensen in Nederland rondlopen die wat graag hadden verder willen studeren , maar die de pech hadden dan hun ouders die financiele bijkomende last niet meer aankonden.
Als jij dat al pure discriminatie vindt laat al zien wat voor een enggeestig zielig mannetje je bent die het als het ware overdreven vindt dat mensen die het financieel niet breed hebben het recht niet zouden hebben om hun kinderen te laten voortstuderen.
Waarop wacht je om te emigreren als je het hier niet mee eens bent, op de noordpool is vast nog plaats voor je, kan je lekker afkoelen._0/
edit: typo.
Laatst bewerkt: 4 jul 2006