1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Balkende II gevallen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 29 jun 2006.

  1. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil is, dat je met een hoger inkomen van je ouders, minder studiefinanciering krijgt, dan wanneer je ouders een lager inkomen hebben, of een eigen bedrijf, alleenstaande ouders etc. Voor de rest kost het gewoon hetzelfde, alleen lagere inkomens krijgen meer terug. (wat vaak nog gewoon voor de student zelf is, omdat de ouders de studie betalen)
     
  2. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Elke student kan gewoon lenen bij de IB Groep. Wat is een schuld van €10.000 - €15.000 nou als het om je carriere de rest van je leven gaat?
     
  3. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Een schuld van 10.000 15.000 euro kan menig mens nekken. Je krijgt niet metteen een top salaris van 100.000 euro per jaar. Je begint net als iedereen ergens onderaan. En als je dan een schuld van 15.000 hebt. Studeren kan ik nederland maar het is wel verschrikkelijk duur, zo duur dat sommige mensen moeten kiezen, eten of leren. Wat zou jij doen?
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    leren eten +)

    Ik probeer het zo lang mogelijk zonder lenen uit te houden. Daarom ga ik ook nog niet op kamers (niet nodig, 30min reistijd). En ga ik verstandig met mijn verdiende geld om.

    Veel mensen doen alsof lenen geen kwaad kan, omdat je bij de ib-groep toch geen rente hoeft te betalen.
    Maar als je die 15000 terug moet betalen is dat wel zo €100 per maand als je er 10jr vanaf wil zijn!

    Ik krijg per maand het minimale stufi tarief en redt het qua school daar wel mee. Dit komt grotendeels doordat mijn ouders het collegegeld betalen.. (nog wel).

    Zelf betaal ik de boeken en het materiaal (waarvan ik veel nodig heb, want creatieve studie) En alles wat ik zelf nodig heb (kleding etc etc)
     
  5. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Pfff, rikkel. Je overdrijft nu wel heel erg naar de andere kant. Nederland is spotgoedkoop met studeren. VS ben je al gauw 10.000 dollar per jaar kwijt. UK betaal je al snel 4000 of 5000 euro. Dan is Nederland echt wel goedkoop.

    Ook trek je het helemaal uit zijn verband. Zoals GG ook al zei is de hoogte van je studiefinanciering afhankelijk van het inkomen van je ouders. In het meest positieve geval (zoals ik al eerder aangaf) krijg je meer dan 200 per maand als thuiswonende hbo/wo student. Daarmee kun je bijna alles afdekken en zit je dus niet met die maximale schuld. Zeker als je, net als 95% van de andere studenten, een bijbaan hebt.

    En met een hbo/wo studie begin je niet onderaan, dat ontsnap je juist. Je begint met een netto inkomen van rond de 1500 met de meeste studies. Dat wil niet zeggen dat het meteen een vetpot is, maar je ovedrijft je post heel erg.
     
  6. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    dat bedoelde ik ;)
    je haalt me de woorden uit mijn mond :)
    hij doet net alsof het onmogelijk is om te studeren:confused:
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2006
  7. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    bwhahahaha...

    Dat is mijn antwoord.

    Amerika is toch wat wetenschappelijk onderwijs superieur aan Nederland. Wel eens gekeken wat een studie aldaar kost? Doe maar niet, want dan blijft er geen spaander heel van jouw stelling.

    Verder heb ik mijn studies zelf moeten betalen. College en boekengeld. Daarnaast ook m'n kleding etc etc. Heb me financieel prima weten te redden. Gewoon een bijverdienste zoeken.
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Aan de andere kant is het daar wel weer zeeer slecht geregeld voor de 65+-ers. Die hebben het pas zwaar
     
  9. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ja?

    Wat wil je ermee zeggen? Alsof het een het ander uitsluit. :)
     
  10. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    in welke opzichten is het dan superieur?
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    @NL Eagle , blijkbaar heb je mijn punt volledig gemist en zou je mijn post op bladzijde 10 post 150 nog eens een keer moeten herlezen.
    En daaruit blijkt dan dat grootverdieners met de juiste relaties hun kinderen wél met een studiebeurs allemaal kunnen laten voortstuderen en dit ten koste van mensen met een normaal inkomen die steevast boven de maximum inkomen barema zitten om ook een toelage te kunnen krijgen.
    Weet ook echter dat die studiebeurzen beperkt zijn in aantal wegens een maximum budget hiervoor voorzien .
    Dus als diegenen die in die comitees zitten die verantwoordelijk zijn voor de uitkering van die studiebeurzen dus eerst hun eigen familie ,vriendjes en goede kennissen aan een studiebeurs geholpen hebben dan kan de rest verdeeld worden volgens de wettelijke barema's die dan ineens wél gelden voor de modale belg en waar men vanaf de laagste inkomens af naar boven toe gaat studiebeurzen uitdelen tot het voorziene geld op is , en wie dan nog in aanmerking zou kunnen komen voor een studiebeurs schiet er dan over wegens géén geld meer.
    Eerlijk verdeeld zeg je , laat me niet lachen ,ik heb het zelf ook ondervonden en ik heb hier in de loop der jaren al tientallen voorbeelden horen vertellen van mensen die het allemaal persoonlijk meemaakten hoe een studiebeurs voor hun kinderen geweigerd werd en dit terwijl er in hun kennissenkring mensen zijn met ontfantsoenlijke hoge inkomens die er wél kunnen van genieten dank zij hun machtige vriendjes die zoiets altijd geregeld krijgen .
    Lees in post nr 150 maar mijn persoonlijke ervaring hiermee





    @Nicos , lees jij ook eens post nr 150 van mij terug , daarin leg ik uit op welke basis een studiebeurs in belgië toegekend wordt .
    En verder is ook nog dat het maximum belastbaar inkomen dat je mag hebben om in aanmerking te komen voor een studiebeurs hier ongeveer 15.000 euro per jaar mag bedragen , erg weinig dus zodat zo goed als alle mensen uit de boot vallen ,en dus eigenlijk alleen nog van toepassing is op mensen met een ziekte of werkloosheidstoelage .
    Maar als je hier dan rondkijkt zie je dus wel dat er genoeg mensen zijn die ondanks een inkomen dat méér dan het viervoudige en zelfs méér van dat maximum bedrag verdienen er steevast in slagen om hun kinderen met een studiebeurs te laten verder studeren en dit alleen omdat zij de juiste mensen op de juiste plek kennen om dit voor hun te regelen.
     
  12. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    - Het aantal nobelprijswinnaars die hun opleiding aan Amerikaanse Universiteiten als Harvard en Yale hebben genoten.
    - Amerika die 50 miljard op jaarbasis in wetenschappelijk onderwijs stopt en Nederland 500 miljoen.
    - Het Amerikaanse ministerie van defensie die 50% (!) van alle defensie uitgaven wereldwijd (!) voor haar rekening neemt.
    - Amerikaanse mulitinationals als IBM, MS, Texas Instruments, General Electric en Intel die jaarlijks miljarden in R & D stoppen.
    - NASA
    - Medische wetenschap in Amerika!
     
  13. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    En nog staan ze 500 biljoen in de schuld, blijkbaar zijn ze niet zo slim.

    Blijkbaar moet jij nog veel leren als het gaat om lezen.
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja joh, gaan we het lenen van geld nog even promoten....worden we daar op TV al niet mee doodgegooid ? Met achterlijke figuren als zo'n LEEN, vreselijk irritant figuur. Ik snap niet dat die vent zich nog openbaar durft te vertonen maar goed, als je de reclames moet geloven is lenen de oplossing voor ieder probleem....maar de werkelijkheid is echter dat het vaak het begin is van nog veel grotere problemen.

    Jouw stelling zou ideaal zijn als het om een persoon zou gaan waarbij de gehele studie en richting aansluit bij wat diegene ook daadwerkelijk wil gaan doen, en daarbij gaan we er ook gelijk ff vanuit dat ook alles goed loopt. Maar je zult net als ik voor een beroep hebben gekozen, daar ongeveer 2 jaar werkzaam in zijn en dan vastlopen omdat je het toch niet helemaal aankunt. Even later wordt je afgekeurd en blijkt dat je dat beroep helemaal niet meer mag uitoefenen, nee je zult er dan 10.000 tot 15.000 euro in hebben gestoken die je kwijt bent....die je lekker van je WW uitkering mag gaan terug betalen. Jaja, een leuk begin van de rest van je leven :{

    Ik besef me dondersgoed dat het zo echt niet bij iedereen zal lopen, want de een vind zijn droombaan in een keer of gaat doelgericht studeren, haalt alles zonder al teveel problemen en kan dan idd als het goed is uitkijken naar een financieel plezierige toekomst. Maar de ander doet voor hetzelfde geld precies hetzelfde en komt echter, zonder daar ook maar enige invloed op te hebben, ineens in de problemen....raakt werkloos of wat dan ook en voor je het weet zit je thuis met een uitkering. Vette pech noemen ze dat dan. En je bent in het ergste geval ook nog eens voor 80-100% afgekeurd....nou geloof me dat als je eenmaal die stempel gehad hebt het verdomde lastig is om zomaar ff makkelijk aan het werk te komen. Ik spreek helaas uit ervaring.

    Ik denk dat mensen die zich een dergelijke situatie niet kunnen voorstellen omdat ze er zelf nooit in hebben gezeten geen benul hebben hoe moeilijk het is om vanaf het moment dat je door instanties een stempel hebt gekregen, weer aan het werk te komen. Ik ben nu al ruim 2 jaar aan het tobben, gelukkig heb ik vandaag te horen gekregen dat ik volgende week ergens kan beginnen als het gaat om werk, maar ik wordt soms helemaal strontziek van het beeld wat sommige mensen hebben van mensen met een uitkering. Ik wil wel, ik wil heel graag....ik wil al heel lang, maar het gaat allemaal zo makkelijk nog niet als sommige mensen denken. Maar nee dat ligt niet aan anderen, maar aan mezelf natuurlijk. Ik ben immers de steuntrekker en vind het wel prima dat ik van andersmans belastingcenten leef en lekker niks hoef te doen.....pff hou toch op :lol: _0/

    Deze post is overigens niet helemaal persoonlijk gericht naar degene die ik quote, maar gewoon meer bedoeld in z'n algemeenheid. Tis dat jullie het weten :+
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  15. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    hé kerel, remember ff dat in Amerika een gemiddelde stad al bijna even groot is als Nederland.. :+ Vindt je het dan vreemd dat er meer wordt uitgegeven? :+
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Hehe , je hebt je punt, zover had hij nog niet nagedacht.
    En trouwens hij noemt Harvard en Yale en vergeet hier nog Princeton te vermelden , inderdaad dat zijn top-universiteiten , maar dan alleen voor de rijke klasse type miljonairs en multimiljonairs.
    Met de rest van het universitaire aanbod is het ginds maar pover gesteld.
    En iedereen weet dan ook dat als je in de vs een goede atleet bent , je makkelijk een studiebeurs aan zulke universiteiten kan versieren waarbij ze je cijfers bij het toegangsexamen wel even voor je zullen aanpassen en je er in de loop van je studies er wel effe zullen doorhelpen of je de leerstof nu beheerst of niet , je bent immers een top-atleet op universitair niveau,die de roem van zijn universiteit op de sportvelden uitdraagt...:eek:
     
  17. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Handelstekort, oorlog tegen terrorisme etc etc

    Als je niet kan discussieren over zo'n onderwerp doe het dan ook niet. :)
     
  18. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Kijk anders gewoon naar de verhoudingen. Ook dan legt Nederland het kwa kenniseconomie dik af. Zelfs in Europa worden we links en rechts ingehaald door landen als Ierland, Zweden en Finland.
     
  19. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Het mes snijdt aan 2 kanten. Het kost inderdaad een godsvermogen om een studie te kunnen volgen aan zo'n universiteit. Echter, door al het geld wat daar zit, kan een Yale ook studiebeursen uitdelen aan briljante, kansarme studenten zodat hun kennis toch niet verloren gaat.

    Er zijn nog genoeg voortreffelijke universiteiten waar wij in Nederland alleen maar over kunnen dromen. De zogeheten ivy league. Harvard, Yale en Princeton zijn echter de absolute top. Zonder twijfel.

    Kijkend naar de publiciteit en poen die er in de collegesport omgaat, zullen zulke investeringen dubbel en dwars hun geld terugverdienen. :)
     
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    ja maar als je geen bijbaantje mag? :) _0/

    ik rook niet drink niet, ga niet uit etc etc
     

Deel Deze Pagina