Ja te LIJDEN ja. leuke freudiaanse verspreking mijn zoon. Want Balkenende leidt ons land inderdaad niet.
Onze economie heeft impulsen nodig. Dit beleid spreekt alle logica tegen en is nadelig voor onze economie. Denk eens met me mee.
Op het gebied van arbeid:
a.Er is een overschot aan arbeid in nederland. De vraag naar arbeid is kleiner dan het aanbod.
b.De regering maakt langere werkweken mogelijk.
c.De regering stuurt zoveel mogelijk zieken en ouderen de arbiedsmarkt op.
d.Gevolg van B is dat steeds meer arbeidsplaatsen vervuld worden door minder mensen.
e.Gevolg van C is dat er nog meer mensen op de overvolle arbeidsmarkt terecht komen en dus nog meer werkloosheid.
Op het gebied van uitkeringen
a.Steeds meer mensen krijgen steeds minder geld.
b.Deze mensen kunnen amper in hun basisbehoeften voorzien.
c.Deze mensen geven dus ook niks anders uit.
d.Doordat ze niks uitgeven daalt de vraag naar producten.
e.Door daling van de vraag gaat de productie omlaag.
d.Door daling van de produktie is er minder vraag naar arbeid.
e.Er onstaat dus meer werkloosheid en we komen in een vicieuze cirkel.
Dit zijn slechts twee maatregelen. Als je de rest analyseerd kom je tot dezelfde conclusies. Die doodoeners van het CDA en de VVD over het houden van de hand op de knip zijn ronduit leugens. Gerenomeerd economen hebben reeds bewezen dat deze tijd vraagt om een andere aanpak. De aanpak van het kabinet werkt gewoon niet. Hierdoor ontstaat geen economische groei maar eerder verdere verzakking. Juist doordat onze overheid niet investeerd blijft onze economie achter bij andere landen die wel imulsen geven aan hun economie.
Dat Balkenende dan over sociaaal, meegaand zijn, normen en waarden zeurt in verband met gevloek op advocaat dan wordt ik daar enigsinds misselijk van.
"Lekker, he dat ruime leven en stijgende lonen" Wil je mij niet zo kinderachtig toespreken. Uit deze zin kan ik onmiddelijk afleiden dat jij zodanig egocentrisch bent dat je niet over de empathische vermogens beschikt om te begrijpen wat er in de onderste lagen van de bevolking speelt. Het is jammer dat sommige mensen de goot eerst moeten zoenen voordat ze begrijpen hoe de wereld in elkaar zit. Volgens mij is jouw geheel van opvattingen het resultaat van de te goed draaiende economie en stijgende lonen. Mensen hebben het veel te makkelijk en vergeten dat anderen niet zo fortuinlijk zijn als zijzelf.
Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2004