1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Balkenende neemt het op voor Advocaat

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xmaster, 26 jun 2004.

1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Wel je maakt nogal wat denkfouten.

Nou ja, na deze kabinetsperiode gaat de economie sowieso weer verbeteren. nier door het kabinet maar door de logische gevolgen van de voorgaande sitruatie.Dit kabinet doetniks voor de ecoomie en investeerd in andere zaken en vertrouwd teveel op de vrije markt.

Een Kabinet PvdA waar de VVD ons vanaf hielp? Wie zat er in paars mijnheer? DE VVD! Vooral de maatregelen van diezelfde VVD hebben slechte invloed gehad op de economie.

De onderste laag intereseert je weinig. nou ja, egoisme mag. Dat luilekkerland is voor velen nooit ene luilekkerland geweest.

Als je ziek bent, en ook goed ziek krijg je straks een bijstanduitkering, al heb je jarenlang gewerkt. Die uitekring is bijna niks, daarvan zou je niet rond kunnen komen. In deze tijd zijn vele mensne werkloos zonder daar zelf schuld aan te hebben. En die mensen pakt dit kabinet juist aan. Onbegrijpelijk en daarbij schadelijk voor de economie omdat mensen minder investeren.

En dan ook nog even de verworvenheden van arbeiders schrappen. Langere werkweken, makkelijker ontslag, geen stijgende lonen. En dat in een tijd dat een arbeider helemaal niets te kiezen heeft.

Wat dit kabinet doet is de economische moeilijkheden als excuus gebruiken om allerlei maatregelen voor werkgevers door te drukken. Deze twee zaken hebben niks met elkaar te maken.

Ik snap niet dat je die hoge lonen van ziekenhuisbonzen noemt. Volgens dit kabinet moet je topmensen toch vele betalen omdat ze anders verdwijnen? Dit is een kabinet dat voor topambtenaar, tonfunctionarissen en andere zelfverrijkers ideaal is.

Dit kabinet is niet gekozen, met D66 erbij, is dit pas een overtuigende meerderheid. De keuze was toch zeker CDA en PvdA. Ik vind de PvdA ook niet geweldig, maar dit kabinet is gewoon ascociaal.

Ik ga niet Jan Peter Balkenende bedanken voor het slopen van de verzorgingsstaat omdat we met wat minder zelfverrijking en wat meet empathie een stuk verder komen dan met het egoisme van heden ten dage.

Nu even dit,

"In je reet, in je dikke reet, in je naat in je hol in je bilspleet....."

2. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dat Walrus wel een goed punt heeft. De rijken worden er niet slechter en terwijl iemand die een miljoen verdiend ook meer kan missen. Iemand met een miljoen kan best een ton missen, ik bedoel, dat verdiend me vader niet eens in een jaar! Daar word echter niet op gelet, terwijl de modale inkomens wel hard gekort worden.

Ook bijvoorbeeld de VUT, mijn vader had gedacht dat hij daar wel in zou komen, want hij houd z'n werk maar moeizaam vol. Hij's nu 56 en doet werk wat erg zwaar is, maar hij weet niet eens zeker of hij straks wel met VUT kan gaan. Hij kijkt hier al jaren naar uit. Nou mag het kabinet mij wel eens uitleggen wat de fucking meaning hiervan is, met de grote werkeloosheid. Mijn vader is toch niet meer zo effectief als een 20-jarige , laat die dan de baan nemen. Ik snap er soms geen donder van.

Ik ben niet links opgesteld, maar ik vind toch wel dat er een 'voor de bovenlaag' luchtje aan zit. Bezuinigen vind ik wel ok, maar ga dan op iedereen gelijk korten en niet zodat de rijken er nu beter uitkomen. Ik had liever CDA PVDA , een leuke middenweg...

3. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ten eerste vind ik het een belachelijke actie van Balkenende. Waarom kwam hij zo laat met die brief? Omdat de bevolking zich net achter Advocaat begon te scharen? Beetje de populaire bink uithangen.

En Hordo, over de economische maatregelen van het huidige kabinet kan ik niet zoveel goeds zeggen. Een economie die op zijn gat ligt, moet je stimuleren ipv tegenwerken. De enige goede maatregel is de loonmatiging. De loonkosten stijgen al een aantal jaren de pan uit waardoor de winsten onder druk komen te staan en daardoor komen er weer minder investeringen vrij. En investeringen zijn juist nodig om de economie weer op gang te brengen.

4. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Jan Mulder heeft niet door wat hij zegt met zulke woorden en ik vind het daarom eens een goede stap van Balkenende om een duidelijk standpunt te maken over hoe en wat.

Ik heb de aflevering gezien van Barend en van Dorp en zag het sarcasme er ook wel in. Echter, het merendeel van de bevolking wordt alleen maar aangewakkerd door dit soort uitspraken en gooit de haat jegens Advocaat in een stroomversnelling en gaat achterlijke dingen doen. Zijn gezin bedreigen, medewerkers treiteren etc. Het is gewoon een achterlijke ontwikkeling in Nederland, waarbij respect voor de medemens compleet wegvalt. Kritiek geven, a la. Maar iemand kapot willen maken.. sorry hoor, maar dan ben je gewoon achterlijk.

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Kapotgemaakte minder intelligente mensen maken graag andere mensen kapot...... :mad:

Deel Deze Pagina