1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Defense snap ik, maar ik was al bang dat je te vaak laag moet blijven spelen. Ik probeer zovaak mogelijk laag te spelen, omdat het dan ook makkelijker gaat, maar op sommige momenten vind ik het fijner gewoon 'hoger' te spelen. Bedankt voor de reply!

2. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Aha Powerlines is er weer ;)

1.88 is ook vrij kort voor NBA, maar voor mijn leeftijd is het best lang. Win meestal ook wel met sprongbal, en de rebounds. Ben ook vrij stevig ( 85 kilo, moet tbh wat af 2/3 kilo ). Conditie is weer een beetje op peil. Trainingen zijn stuk leuker en moeilijker, bijv 30 sit ups. 25 push ups en 100x zo hoog springen als je kan ( Je benen zijn dan echt dood.) Heerlijk het gevoel daarna, dat je je fit voelt. Dan ga je echt voor de bal, schreeuw je je frustratie uit ( Altijd als ik een bal mis ofzo dan schreeuw ik bijvoorbeeld, best fijn tbh )

Power, niet zo zeer op de details letten van andere mensen is een tip. Die kerel die goed between the legs kan doen heeft waarschijnlijk niet iets wat jij niet goed kan. Daar kom je later nog wel eens achter. Moet je niet zo zorgen over maken. Doe je eigen ding, vraag aan je coach wat je sterke punten zijn en focus je daarop. De mindere punten moet je niet achterlaten, moet je ook verbeteren. Veel trainen, zoek motivatie en je komt er wel.

Eff over mezelf.
    Ben van U 16 naar U 18 gegaan en 1e wedstrijd ging al meteen mis. COMPLEET ingemaakt. 94-16. Had zelf nog 7 punten, coach van hun team zei dat ik het prima deed in tegenoverstelling van de andere mensen in me team. Mensen waar we tegen speelde waren 1.95 ed, vrij lang, beter fysiek en mentaal als een beest. Vlogen zowat naar de bal. Beetje moeilijke situatie dan.

Coach heeft laatst posities bekend gemaakt waar je op kan spelen, en welke hij prefereert ( #1 ). Ging als volgt ; Forward, Guard, Center.

Stond hiervan een beetje te kijken ;
    1. Ik ben vrij lang, dus guard? Kan zijn omdat ik vrij goed kan dribbelen en door mijn fysiek dus goed kan driven. Heb tot nu toe alleen maar op Guard gespeeld.
    2. Ik ben de enige uit mijn team die hij geschikt vind voor alle 3 de plekken?
    3. Coach is best tevreden met mij.

Damn, dit was een wall of text. Vast nog wel iets vergeten!

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben nooit weg geweest, alleen wil ik niet het topic spammen met vragen en wat niet. Ik oefen nu elke dag ongeveer between the legs. Op de één of andere manier vind ik het fijn om een between the legs te doen. Links gaat ook veel beter dan eerst IMO. Ik probeer nu dat je telkens achter elkaar van links BTL (ik kort het maar even af) naar een rechtse BTL gaat. Ik merkte toen ik lager naar de grond ging, het ook beter ging.

Ik kan niet veel zeggen over mijn conditie. Die is vrij waardeloos, vind ik. Achja, dat komt wel op den duur. Ik vind het wel heerlijk om gewoon kapot te zijn of uitgepuft na een training. Dan weet je dat jij je best hebt gedaan. Ookal zijn de trainingen nog niet zo zwaar dat ik geen adem meer krijg bij wijze van spreken. Daarnaast ben ik nog niet zo dat ik ga schreeuwen, of beter gezegd, nog niet. Ik ben de type die eerst uit zn schelp moet komen, voordat ie pas gaat schreeuwen. Als dat éénmaal gebeurt, kan het nogal veel schreeuwen worden :p.

Verder wil ik meer potjes oid spelen, omdat ik kan wel de vaardigheden bezitten, maar als ik ze niet in praktijk kan brengen.. Tevens heb je wel gelijk, Syn (als ik je zo mag noemen ^^). Ik moet niet zoveel kijken naar andere, maar richten op wat ik kan en wat mogelijk is voor mij. Daarnaast moet ik me richten op mijn sterke punten, maar daarnaast ook me zwakkere punten bijschaven zodat ik een all round speler ben. Schieten lukt me al aardig, dus op dat gebied wil ik me zeker verbeteren. Opzicht heb ik wel de kracht ervoor in mijn armen. Daarnaast moet ik nog beetje ontdekken wat me het meest ligt. Verder hoor ik dat ik ook meer moet 'durven'. Ik moet meer pit geven (?), want ik speel nogal terughoudend. Voornamelijk omdat ik bang ben dat als ik iets teveel pit/kracht zet, er iets fout gaat. Dat komt gedeeltelijk doordat ik mijn eigen kracht niet ken (volgens anderen). Of ik ben gewoon te aardig :eek:...Mkay, just gotta get my game face on and rock! Ofzo iets.

Oh, en blijkbaar ben ik weer eens gegroeit, en ben ik groter dan 1.92. Ik blijf maar groeien :mad:. Nu maar mijn jump verbeteren en misschien zie je me ooit dunken als ik de techniek bezit.

Laatst bewerkt: 4 okt 2010
  4. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Denk er goed aan: met schieten moet de kracht uit je benen komen.
    Is heel belangrijk!

Ik ben het trouwens niet eens met dat je niet naar anderen moet kijken.
    Juist is het goed, vind ik, om goed te letten op andere mensen en hoe zij bepaalde bewegingen doen.

5. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Dat snap ik, maar het gaat mij ermeer om dat ik kijk naar andere en hoe goed zij zijn. Dan krijg ik het gevoel van 'Ok...'. Het is een demoraliserend effect als het ware. Zo bedoel ik het. Verder kijk ik natuurlijk wel naar hoe sommige een bepaald iets doen oid. Alleen gaat dat bij over na vergelijken met dat ik het niet kan.

En kan je het uitleggen over dat de kracht van je schot voornamelijk uit je benen komt?

6. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je schiet, buig je door je knieën. De kracht die je opbouwt als je je knieën uitstrekt, breng je door tot je armen en pols. Als je het schieten onder de knie hebt, zul je binnen de driepuntslijn geen kracht in je armen hoeven gebruiken, daarbuiten misschien een klein beetje. Sterke armen zijn wel nuttig, maar je kunt niet basketballen zonder flinke poten te hebben.

7. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben vandaag naar een basketbalveldje gegaan om gewoon wat te schieten. Het ging waardeloos slecht. De bewegingen die ik maakte voelde niet lekker aan en het ging niet vloeiend. Ik heb tevens het gevoel dat als ik schiet, ik telkens een klein deel herhaal (het van beneden naar boven gaan). Geen idee of ik het zo goed uitleg. Daarnaast waren de eerste paar schoten echt zwak. Tevens moet ik iets aan mijn mentale kracht doen (of hoe je het ook wilt zeggen). Hoe meer mensen kijken als ik schiet, des te slechter ik schiet. Hetzelfde geld ook voor bekende. Alles lukt mij minder als er andere bij zijn. Voornamelijk omdat ik 'denk' dat ik wordt afgekraakt als ik een fout maak en wat niet. Al met al moet ik de bewegingen en dergelijke me eigen maken en gewend raken aan het schieten. Oh, en niet te vergeten dat ik mijn mentale obstakel te boven moet komen natuurlijk ^^.

Najah, uiteindelijk ging ik naar huis met een niet zo geweldig gevoel, tot dat ik weer een filmpje keek van Michael Jordan waar hij alles uitleg. Dit gaf mij toch weer motivatie om te spelen. Michael Jordan inspireert me ongeacht dat ik niet veel van hem ken. Niks mis mee natuurlijk. Verder heb ik wat filmpjes gezien van Lebron. Het enige woord wat ik kan zegen, is awesome ^^. Ik heb daarna nog een beetje nagedacht over hoe ik het wil gaan aanpakken. Ik heb als doel gestelt dat ik ooit een dunk wil maken. Dus daar ga ik ook zeker op oefenen, maar ik heb besloten dat ik één ding tegelijk moet doen. Ik merk dat ik teveel wil in een korte tijd, en dat kan niet. Vooral niet als ik nog de fundamenten mis. Vandaar dat ik gewoon rustig ga werken op het schieten etc.

8. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ben blij dat je doorhebt dat je niet alles in 1 keer kan leren. Het schieten zit t em in je benen zoals al gezegd is. Probeer op een goede afstand van het bord met je voeten recht gericht naar het bord te wijzen, een beetje door je benen zakken. 1 Hand op je rug ( De slechte hand ) en met een bal in je rechterhand de bal te gooien. Je elleboog gericht naar de basket. Zo leer je de techniek, en je krijgt kracht in je benen.

Basketbal filmpjes als inspiratie gebruiken is altijd tof. Leuk om te zien dat als je heel veel en goed oefent je ook ongeveer zo zou kunnen gaan dunken. Niet pissig op jezelf zijn als je iets niet kan, je moet blijven oefenen ( Dit had ik eigenlijk tegen mij zelf moeten vertellen bij de afgelopen trainen, linker lay-up ging zo kut gewoon, werd echt boos daardoor ).

Heb deze Zaterdag weer een wedstrijd, in Reinen. Hopelijk gaat het hier wat beter. In iedergeval al een beetje in gedachte hoe ik ga spelen. Agressief en veel driven en dan af pasen ( Werkt bijna altijd ). Goed gebruik maken van me lichaam en ballen er in gooien. Hopelijk is de tegenstander nu niet 1.95 en 17 jaar oud. Zou toch wat zijn zeg.

Vind het leuk dat je zo veel met basketbal bezig bent ;)

9. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb sinds gisteren NBA 2k11. Het klinkt misschien raar, maar het is ook nog best leerend voor mij. Denk hierbij aan regels, maar ook aan wat je kan doen ik verschillende situatie's. Ik zie mezelf wel eerst trainen als het nog licht is, en dan vervolgens terug gaan naar 2k11 om daar verder te gaan ^^.

10. Hezzel

Hezzel Peace in my Panties

Leuk Bevonden:
    1
    Vanavond weer een wedstrijd heb er zin in, heb de afgelopen paar werken hoop gesport dus ik hoop dat me conditie weer een beetje op peil is. :)

11. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ah, over 10 minuten vertrekken naar wedstrijd. Moet naar Rhenen. Black stars? Geen idee, hopelijk een beetje goede tegenstander. Best gemotiveerd en best veel zin in dus. Post vanavond nog wel iets als het mensen wat interesseert ;)

12. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben IIG geïnteresseerd, als dat wat uitmaakt.

13. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Leuk om hier shit te lezen gasten, ik krijg helemaal zin in m'n aankomende training!

14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ongeveer 2 weken lang of meer de between the legs geoefend, dus van voren naar achteren, maar ook omgekeerd. Het gaat erg lekker en ik merk zeker verbetering. Al moet ik wel leren af en toe minder kracht te zetten. Ik heb het zo gedaan dat ik links ook goed trainde, en met links basketballen gaat al veel beter dan eerst. Het voelt nu meer natuurlijk aan. Al blijft rechts mijn favoriete kant, het is fijn om de mogelijkheid te hebben om ook met links te spelen ^^.

Nu ik wat manier van dribbelen heb geoefend en daarnaast between the legs (ik vind het gewoon heerlijk om te doen), ga ik nu mijn behind the back dribbel verbeteren, wat ook al veel beter gaat. Tevens ga ik op mijn shot oefenen. Daarna moet ik nog zien waar ik op ga richten. Misschien mijn uithoudingsvermogen etc.

I'm lovin' it.

15. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe is het afgelopen?

/Excuses voor double post?

16. Hezzel

Leuk Bevonden:
    1
    Afgelopen zaterdag flink verloren, wel zelf 2x succesvol gedunkt maar ook 2 dunks mislukt, dan voel je je wel goed kut als je een hele mooie actie maakt en heb wil afmaken met een dunk maar dat ik dan net tegen de ring aankom. :+

Conditie is wel aanzienlijk verbeterd. :)

17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik meen te hebben gelezen dat je niet kon dunken eerst. Heb je erop getraind? Ik vind nummer 1 bij dit filmpje echt geweldig. Nummer 2 is ook zeker niet verkeerd (en de rest natuurlijk ook, maar nr 1 trok echt me aandacht):

[yt]9W6j5gSiCDw[/yt]

18. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    nice, hoe lang ben je btw?

19. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Sorry voor de late reactie. Internet lag eruit voor een paar dagen.

Eerste 2 kwarten valt weinig over te vertellen, heb het daar flink verneukt. Heb maar 2 punten kunnen maken door steeds dezelfde fout te maken en niet te luisteren. Naar mijn eigen verbazing ben ik niet 1 keer gewisseld.

Stonden met 14 punten achter, flinke speech gehad in de pauze en dus weer flink gemotiveerd. Heeft veel geholpen, begon lekker met de 2e helft. Kwam tot zo'n 8 punten achterstand tot zij hun hele team wisselde. De wat langere en meer ervaren mensen kwamen erin, ging weer slecht. Time out en tactieken besproken. Flink zitten rennen, een keertje een snoek duik gemaakt naar de bal waardoor we scoorden, voelde goed :+

Had 2e helft uiteindelijk rond de 18 punten gemaakt dus heb het weer een beetje goedgemaakt. Het kan niet door 1 persoon komen dat we verliezen, we speelden niet echt als een team en het liep niet zo vloeiend. Als we thuis spelen winnen we wel van ze denk ik. Gaat goed komen dus.
    Eindstand ; 65-45.
    Vanavond weer een training. Coach had al Zaterdagavond op de terugweg in gedachten wat we gingen doen. Ben benieuwd ;)

20. Hezzel

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, vroeg kon ik niet dunken maar in de tussen tijd ben ik weer wat gegroeid, ik ben nu ongeveer 1,96.

Ik heb er niet speciaal veel voor getraint, maar ik heb wel altijd bij de training etc als warm worden zo hoog mogelijk gesprongen met me handen op me hoofd (ben de naam even kwijt)

Maar ik ben het nog steeds aan het oefenen, want de dunks zijn nog steeds niet ''vloeiend''

we hebben vanavond weer training, en het schijnt dat er 2 nieuwe bij het team zijn gekomen, dus ben benieuwd! :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina