1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Speel zelf bij BV Voorne in Brielle, voorheen U20 en H2. Vorig seizoen met beide teams kampioen geworden, beide met een kampioenswedstrijd op neutraal terrein en speelde beide wedstrijden achter elkaar. Komt niet zovaak voor denk ik!

2. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat veldje is er zeker nog. Zelf ga ik vaker naar Griftpark, daar zijn altijd wel mensen te vinden.

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    In de avond zijn er volgens mij wel meer hangjongeren daar. Al is er zeker niets mis met het veldje. Woon je ook in Utrecht?

4. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb twee vragen. De eerste is:

Is de actie die Kobe doet bij 0:13 geen traveling? Na de fake shot BTW.

[yt]7Pe2CZ15yik&feature=sub[/yt]

De tweede heeft betrekking tot lay-up/dunking (en ook traveling eigenlijk). Je mag twee stappen zetten, en de derde is traveling, toch? Maar Is het bij bijvoorbeeld een rechtse lay-up dan rechterstap, linkerstap, waarbij je de lucht in gaat of linkerstap, rechterstap, linkerstap de lucht in met rechter knie omhoog? Ik twijfel daar nogal over wegens een ander filmpje wat ik heb gezien :eek:.

5. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Nee, geen lopen. Hij laat zn linkervoet staan als pivot, en springt met beide benen tegelijk op het eind.

En je mag maximaal 2 stappen zetten, maar dan moeten die 2 stappen wel in een vloeiende beweging zijn. Bijvoorbeeld niet dat je dribbelt, stilstaat en dan 2 stappen zet. De 3de stap is traveling ja bij een layup.

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Dus het is wel zo dat je stap 1 - stap 2 - stap 3 = sprong? Ik ben nogal sloom van begrip, excuses.

7. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nba is ook niet te vergelijken met europa. als je tijdens een nba wedstrijd ga letten op traveling dan zal je dat heel veel keer zien, maar de scheids fluit er bijna nooit voor. en als ze dan eens een keer wel ervoor fluiten is het juist in een geval dat het geen traveling is. je moet geeneens raar opkijken als je ze vier stappen zie nemen bij een dunk of lay up. pivoteren gaat ook heel vaak fout in nba, maar ja de scheids ziet het door de vingers.

sowieso zijn er nog wat andere regels in de nba vergeleken met europa, zoals de 3 punt lijn die verder naar achter ligt.

stap, stap, sprong is legaal. lay up vanaf de rechterkant moet je dus je laatste dribbel doen terwijl je op je linkervoet sta, dan neem je de volgende stap en neem je de bal in de handen, neem je een rechter en linkerstap, en gooi je de bal in het net.

Laatst bewerkt: 25 okt 2010
  8. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    dribbel, dribbel, eerste stap, tweede stap, en die tweede stap is tevens het been waarmee je springt.

9. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kun je wel zeggen. :)

10. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24

Dit wilde ik echt ff sharen, Kobe Bryant is de beste basketballer van de afgelopen 10 jaar.
    Ik heb vandaag een uurtje gebasketballt, veel geschoten en dat gaat wel lekker.
    Gisteren had ik nog met een wedstrijdje meegedaan van de recreanten :+, wel grappig.

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Morgen begint 't 'echte' seizoen van NBA toch :eek:? Op YT staat er een filmpje dat de kick-off Heat vs Celtics is. Ik ben best benieuwd naar Heat. Voornamelijk om de reden dat je wel goede spelers kunt hebben, maar als er geen samenwerking is... Enig idee of een Nederlandse zender de wedstrijd gaat uitzenden? Ik zal morgen IIG kijken of Sport1 het uitzendt.

12. Deepeej

Deepeej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sport1 gaat miami celtics uitzenden volgens hun site... Of ze het op donderdag herhalen is nog onduidelijk maar ik neem het woensdagnacht in iedergeval op!

13. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Training ging lekker. De coach merkte op dat ik had getraind, en ik voelde het zelf ook. Dingen gingen me gemakkelijker af, dan normaal. Al merk ik nog steeds dat ik te terughoudend ben, rondom me team qua bepaalde zaken. Het schieten ging uiteindelijk ook lekker toen we 5 vs 5 gingen doen met 11 man, en ik de overgebleven man was. Ik wou niet stil blijven staan, dus ik vroeg of ik wat mog rond schieten, en ik vond het erg fijn. Ik nam het concept 'Around the world' en ik begin van verschillende plekken telkens te schieten. Het voelde allemaal beter aan, en ik heb er ook wat driepunters in gekregen. Ik moet nog wel beter letten op meer of minder kracht etc. Achja, het komt nog wel hopelijk ^^.

Ik wil trouwens echt graag Miama vs Boston zien :eek:. Ik hoop dat het later weer wordt uitgezonden door Sport1 oid.

14. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Nou, het NBA seizoen is gestart!

Fantastische opener, waarin het op het laatst tussen Boston en Miami nog redelijk spannend werd!
    Lakers vielen me ook mee, speelden lekker. Kobe had 27 punten, had ik niet verwacht na zijn preseason met blessures. Pau had 29 punten en 11 rebounds...!
    Blazers vs Suns was ook vet, de suns zijn best al een team eigenlijk.

15. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Top openinig, C's komen dit jaar weer sterk met de big 3, alhoewel je beter kunt praten over de big 4 want Rondo is echt een baas, 17 assists!

16. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan je de NBA volgen. Kan de wedstrijden van gister niet vinden op de nieuwsgroepen.

17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Shaquille is echt een kastelijke baas. Ik zie 'm gelijk als ik even naar de tv kijk. Awesome.

18. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  19. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Hahaha lol, die heb ik laatst ook op Youtube gezien!!!
    Echt fantastisch hoe die gast ook wedstrijden zo speelt.. whahaha wat een mongol.

Wat zou ik graag 1 on 1 met die gast willen... ff helemaal compleet vernederen.

Laatst bewerkt: 28 okt 2010
  20. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je ziet gewoon aan zijn dribbel-niveau hoe slecht hij is. Damn...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina